Pod vodstvom autora, producenta, organizatora i kuratora projekta "Izlog" Nevena Radakovića prikazani su "Orkestracija prostora" Davora Sanvincentija, "DADa_NENe: kako nešto pretvoriti u ništa bez da izgubi ono nešto" Marka Vojnića, Ivane Vojnić Vratarić i Nevena Radakovića i "Dum spiro" autora Dejana Štifanića, Nevena Radakovića i Marka Grpca Knapića
Soundpainting platforma Pula (snimio Dejan ŠTIFANIĆ)
U Dnevnom boravku Rojca preksinoć su predstavljena tri intermedijalna video rada Soundpainting platforme Pula pod zajedničkim nazivom "IZlog_0.1". Predstavljeni su radovi, artefakti, akcije i zapisi umjetnika koji kroz platformu istražuju mogućnosti širnja granica vlastitog medija, te radovi nastali u sklopu različitih istraživačkih, rezidencijalnih i produkcijskih djelatnosti Soundpainting platforme Pula.
Pod vodstvom autora, producenta, organizatora i kuratora projekta "Izlog" Nevena Radakovića prikazani su "Orkestracija prostora" Davora Sanvincentija, "DADa_NENe: kako nešto pretvoriti u ništa bez da izgubi ono nešto" Marka Vojnića, Ivane Vojnić Vratarić i Nevena Radakovića i "Dum spiro" autora Dejana Štifanića, Nevena Radakovića i Marka Grpca Knapića. Radaković je prije svake projekcije pročitao statement, odnosno izjavu umjetnika koji su opisali ideju svog rada.
Nažalost zbog bolesti je izostala voditeljica koja je trebala voditi razgovor s Radakovićem, no Radaković je svejedno nakon projekcija sjeo pred okupljenu ekipu i potaknuo ih da postavljaju pitanja, a kratka rasprava usmjerila se u objašnjavanje i na neki način demistificiranje onog što je prikazano. Tako je na primjer, za Štifanićev "Dum spiro" Radaković objasnio da je ono što se u njemu vidi bazirano na radu grafoskopa.
- Ideja je počela s analognim VJ-ingom koji se koristio 1960-ih godina, s tekućinama, s folijama, kao što su Pink Floyd radili… Od tuda je krenulo, samo što mi nismo koristili foliju nego transparentne objekte s tekućinama i napravili smo na svoj način. Inače, postoje još uvijek ljudi koji se profesionalno bave time, rade s tim tanjurima, tekućinama, objasnio je Štifanić.
"Dum spiro" je audio-vizualna poema producirana u sklopu Ciklusa intermedijalnih, multidisciplinarnih i radiofonskih performansa u organizaciji udruge Rondo Histriae, a kao rezultat umjetničkog istraživanja Grafospekcije i radionice intermedijalne kompozicije Tandem provedene i sklopu projekta R.O.J.C.:Razvijamo-Omogućavamo-Jačamo-Cijenimo.
Marko Zdravković Kunac primijetio je da se kod prvog videa, onog od Sanvincentija u kojem vidimo Ivanu Vojnić Vratarić kako pleše, zvuk bio prilično nestalan, odnosno da se prebacivao s jedne strane na drugu, pa ga je zanimalo je li to bilo namjerno ili slučajno, na što je dobio odgovor da je bilo problema sa zvukom kod snimanja, budući da dolazi direktno od kamere, uživo i praktički nije nadograđivan. Kako je objasnio Radaković, koncept je bio taj da postoji plesačica koja pleše po projekciji koja je na podu i koja je sastavljena od grafospekcija dok šest glazbenika okružuju nju i projekciju i reagiraju na ono što su nazvali orkestracijske zone, određena polja na tim projekcijama koja se uvijek mijenjaju i koja su na neki način dekodirana. Radaković je to pokušao objasniti zamolivši prisutne da, primjerice, u prostoriji zamisle da postoji neka kocka i kada plesačica uđe u nju određena orkestracijska grupa, dvojica glazbenika, reagiraju, ali reagiraju s obzirom na pokret te plesačice. Drugim riječima tražila se poveznica između zvuka i interaktivnosti na videu, a Sanvincentijev rad je Radaković opisao kao rad u nastajanju koji još nije dovršen, a također je nastao u sklopu Ciklusa intermedijalnih, multidisciplinarnih i radiofonskih performansa.
"DADa_NENe: kako nešto pretvoriti u ništa bez da izgubi ono nešto" opisan je u najavi kao ples "plesačice u dijalogu sa slikarom, glazbenik u dijalogu s vremenom, tekst u dijalogu s prostorom, prostor u dijalogu s čovjekom". Dok Ivana Vojnić Vratarić pleše, Marko Vojnić slika po zidu, odnosno ispisuje riječi DADA, što se na kraju pretvara u svoju suprotnost, dakle u NENE. No, koliko se da vidjeti iz videa, te suprotnosti i dalje čine jednu cjelinu, one su i dalje povezane tako da je poruka vjerojatno da se suprotnosti mogu ujediniti i nadopunjavati, kao što ovdje čine tu intermedijalnu i multimedijalnu sinergiju koja je prisutna u sva tri rada. Rad je nastao u koprodukciji sa Ivanom Vojnić Vratarić i udrugom BukaNoise, kao dio Ciklusa intermedijalnih, multidisciplinarnih i radiofonskih performansa.
Događaj su organizirali udruga Rondo Histriae, Savez udruga Rojca uz financijsku potporu Upravnog odjela za kulturu i razvoj civilnog društva Grada Pula, Upravnog odjela za kulturu i zavičajnost Istarske županije, Ministarstva kulture i medija RH-a i Zaklade "Kultura nova".