u organizaciji udruge Šikuti Machine

"OGLEDALO S MEMORIJOM" DIGITALIZIRANO VIŠE OD 300 FOTOGRAFIJA Toplina iz foto albuma mještana Savičente

| Autor: Zoran ANGELESKI


U više od godinu dana istraživački tim predvođen Andijem Bančićem prikupio je, obradio i digitalizirao više od 300 fotografija iz obiteljskih albuma mještana Općine Svetvinčenat koje su sada dostupne za pretraživanje na stranici www.savicenta.photos

 

Uz velik interes mještana Savičente, što i ne čudi s obzirom da su oni sami, darivajući fotografije iz svojih obiteljskih albuma, bili njeni glavni kreatori, iznimno vrijedna izložba "Ogledalo s memorijom", predvođena Andijem Bančićem, u organizaciji udruge Šikuti Machine i u okviru projekta "Nevidljiva Savičenta", otvorena je proteklog vikenda u Svetvinčentu. Fotografije su postavljene na mjesta na kojima su nastale prije 50, 60 pa i više godina.

Izložba i monografija

Istraživački tim predvođen Andijem Bančićem je u više od godinu dana prikupio, obradio i digitalizirao više od 300 fotografija iz obiteljskih albuma mještana Općine Svetvinčenat koje su sada dostupne za pretraživanje na stranici www.savicenta.photos, (i dalje otvorenoj za prikupljanje novih fotografija), ali i u monografiji "Ogledalo s memorijom" urednika i kustosa izložbe Tihomira Milovca, u kojoj su još i tekstovi Danijele Doblanović i Ivone Orlić.

Kustos Milovac zamislio je postavljanje izložbe kao aktivni proces u suradnji s mještanima. Fotografije su postavljene na mjesta na kojima su nastale.

Mještani ustupanjem svojim fotografija stvaraju zajednički fotoarhiv o Savičenti, njenim ljudima i običajima. Izložba je, osim umjetničkog uprizorenja, bila i ugodno druženje mještana, zajedničko evociranje uspomena, prepoznavanje ljudi na fotografijama, prisjećanja rođaka, prijatelja, susjeda i događaja koji su dio zajedničke (neslužbene) povijesti Savičente… oživljavanje mnogih zaustavljenih trenutaka.

Kustoski tim

Andi Bančić (Pula, 1968.) diplomirao je na riječkom Pedagoškom fakultetu, na likovnom smjeru u klasi prof. Ksenije Mogin, a 1992. ga je prof. Josip Diminić pozvao da sudjeluje u radu Međunarodne studentske kiparske škole Montraker u Vrsaru gdje je realizirao javnu skulpturu. Član je Šikuti Machinea, a od 2000. bavi se fotografijom, radovi su mu objavljivani u fotografskim časopisima, ali i tjednicima te dnevnim novinama. Izlagao je na nekoliko samostalnih izložbi

Tihomir Milovac, povjesničar je umjetnosti i etnolog (muzejski savjetnik te voditelj Eksperimentalno-istraživačkog odjela u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti. Najčešće se bavi suvremenim fenomenima vizualnih umjetnosti, posebice novim medijima, kao što su izložbe video umjetnika Dalibora Martinisa (1995; 2004.), Sanje Iveković (1998; 2002.), zatim značajne retrospektive Ivana Ladislava Galete (2010.) te Mladena Stilinovića (2014.). Ravnopravno proučava fenomene povijesnih avangardi pa vrijedi izdvojiti izložbu Kazimira Maleviča (1989.), "Ukrajinska avangardu 1910-1930." (1990.) kao i retrospektivni prikaz zagrebačke neoavangardističke grupe EXAT51 (2018.).

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter