Modometrija

Osobnost, kulturna pripadnost i jedinstveni kreativni izričaj kroz modni dizajn

| Autor: Mladen Radić
(Snimio Saša Miljević / Pixsell)

(Snimio Saša Miljević / Pixsell)


Na Fakultetu ekonomije i turizma jučer je predstavljen projekt Modometrija koji je u oovm izdanju imao za temu "Identitet", a realiziran je kroz suradnju Hrvatskog udruženja interdisciplinarnih umjetnika (HUiU), Studija za dizajn i vizualne komunikacije pri Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli te Strukovne škole Pula. Predstavljen je vizualni identitet, promotivni video materijali i Story Book koji su rezultat kreativnog rada mladih dizajnera, studenata i učenika.

Vidljivost

Stručni žiri odabrao je dvije pobjedničke kolekcije koje su se istaknule originalnošću, inovativnošću i povezanosti s temom. Pobjednici ovogodišnjeg natječaja, Tara Blažanović iz Umaga, u kategoriji od 14 do 19 godina i Leo Subanović iz Zagreba u kategoriji od 20 do 25 godina nagrađeni su novčanim iznosom od 200 eura kao poticaj za daljnji razvoj.

Stručni žiri koji su činili Elica Iljoska, Lara Bagar, Katja Kliba, Sanja Simeunović-Bajec i Kristina Nefat, dodijelio je nagradu prema kriterijima usklađenosti s temom natječaja, skicama mini kolekcije i izvedbi modela te tehničkoj preciznosti i kreativnosti.

(Snimio Saša Miljević / Pixsell)(Snimio Saša Miljević / Pixsell)

Modometrija je projekt koji već sedam godina promovira mlade, neafirmirane modne dizajnere, stvarajući platformu za izražavanje kreativnosti i inovativnosti. Projekt je započeo 2018. godine pod nazivom IN DIS FORM, a od 2021. godine nosi današnji naziv, s naglaskom na multimedijalnu prezentaciju i održivu modu.

Kako je napomenula Kristina Nefat iz HUiU-a, prvih se godina održavala modna revija da bi nakon korone shvatili da im je bolje da to prebace u virtualni, digitalni svijet i više ne rade revije koje vidi mali broj ljudi pa sve prebacili na novi format. Na radionicama snimanja, videa, izrade fotografija su uključeni samo mladi ljudi i modeli koji nose kreacije par modnih dizajnera tako da su imali mogućnost iskusiti što sve prethodi realizaciji jednog videa ili jednog mini kataloga kao što je ovaj koji su napravili za projekt. Uvođenjem virtualne prezentacije i video produkcije, pobjednički radovi dobili su lokalnu i međunarodnu vidljivost, dok se natječaj proširio na mlađe dizajnere (ispod 18 godina) i sudionike iz inozemstva.

Za vizualni identitet ovogodišnje Modometrije prvo mjesto pripalo je Simoni Tkalec, a drugo Luciji Višković.

Kako kažu, jedna od ključnih vrijednosti projekta je suradnja s lokalnom zajednicom, uključujući učenike Strukovne škole Pula i studente Studija za dizajn i vizualne komunikacije. Učenici smjera kozmetičar i frizer sudjeluju u produkciji, dok studenti kreiraju vizualni identitet i multimedijalne sadržaje. Ova integracija mladih talenata u realne projekte pomaže im da razviju profesionalne vještine i steknu iskustvo koje će im koristiti u budućim karijerama.

Natječaj na temu identiteta pružio je sudionicima priliku da kroz modni dizajn izraze svoju osobnost, kulturnu pripadnost i jedinstveni kreativni izričaj. Kroz mini kolekcije od pet modela, dizajneri su predstavili skice, koncept i detaljan opis materijala te tehničke izvedbe.

Prisutne su jučer pozdravili te čestitke uputili Ivo Bebek, ravnatelj Strukovne škole Pula, zatim Ivna Bevanda koja je uz Katju Velkavrh mentorica iz Strukovne škole te Alen Floričić koji je uz Andija Pekicu mentor sa Studija za dizajn i vizualne komunikacije.

Bebek je izrazio zadovoljstvo zbog dugogodišnje suradnje Strukovne škole i HUiU-ja.

- Vjerujem da će i lokalna sredina primijetiti ovo što radite, komentirao je ravnatelj.

(Snimio Saša Miljević / Pixsell)(Snimio Saša Miljević / Pixsell)

Bevanda je konstatirala da su ove godine odradili izvrsnu priču, priču na temu identiteta gdje su ovakve stvari vezane za temu identiteta vrlo bitne jer učenici na ovaj način dobiju dodatnu vrijednost svojem školovanju. To znači izlazak na teren, upoznavanje struke kroz jednu drugu dimenziju, suradnju s kolegicama frizerkama i modelima.

- Pored toga što strukovno obrazovanje mora biti u učionici i u praktikumima u suradnji s kozmetičkim salonima, neophodno je surađivati s različitim udrugama i udruženjima. Njihovi osmijesi, koje i danas vidim, kada su vrlo ugodno iznenađeni s katalogom, prikazom onoga što su napravili na videu, pokazuju koliko su važni ovi projekti izvan školskih učionica. Svake godine iznjedri se generacija koja daje svoj identitet i svoj pečat ovoj priči koju pruža suradnja s HUiU-jem, istaknula je Bevanda.

Angažman

Slično razmišlja i jedan od mentora Alen Floričić koji kaže da projekt poput ovoga pruža dodatnu priliku da nastavu spoje s nečim što je izvannastavno, što ima rok, što traži dodatni angažman. Kod Floričića su studenti radili na nastavi animirane grafike na temu Modometrije, dok su izvannastavno odradili fotografiranje, promotivna videa te se zahvalio učenicima i studentima na izvanredno dobro obavljenom radu.

Natjecateljica završnog kruga 2025. u kategoriji 14–19 godina bila je i Matea Zubić, a u kategoriji 20–25 godina natjecali su se i Fran Perkov, Marinela Fabijančić i Patricia Djedović.

Video klipove koje smo jučer vidjeli izradile su Nastasja Miletić, Antonela Lukša i Petra Guljaš, a fotografije Petra Guljaš, Ema Kuna, Sarah Lisičar i Iris Lakota.

Za video produkciju zaslužne su Nastasja Miletić, Antonela Lukša, Petra Guljaš, Ema Kuna, Erin Rupčić, Sarah Lisičar, Iris Lakota i Marija Mučić sa Studija dizajna i vizualnih komunikacija.

Šminku su izradile učenice Strukovne škole Pula pod mentorstvom prof. Bevanda - Korina Peršić, Lana Milkić, Paola Tošić, Amra Nesimi, Viktorija Cvjetković, Marija Udovičić, Aurora Vižentin, Eleonora Kmetec, a frizuru učenice pod mentorstvom prof. Velkavrh - Keti Sabo, Lena Mrkić, Tena Dubravac, Emili Subašić, Minela Hajderović, Andrea Zubić, Gabrijel Sviben, Maja Bolterštajn i Tina Šuran. Modeli su bili Korina Peršić, Milana Obradović, Emi Popović, Elena Milovan, Fran Perkov i Marinela Fabijančić

Glavni dizajner završnog kataloga je Vjeran Juhas, uz Katju Kliba.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter