renomirani umjetnik

Robert Pauletta gostovao na Art Forumu: Kako rastumačiti apstraktnu umjetnost

| Autor: Vanesa Begić
(Snimila Vanesa Begić)

(Snimila Vanesa Begić)


U nedjelju je u Gradskoj radionici u Puli održan četvrti ovogodišnji Art Forum čiji je gost bio renomirani umjetnik Robert Pauletta, a tema Foruma bila je Gozba, o čemu su s umjetnikom razgovarali Anica Franjul, Žaklina Dimovska i Marjan Sinošić.

Franjul se prisjetila kako je davno, preko brata, upoznala Paulettu, te kako je izlagao, osim u vrhunskim izložbenim prostorima, i u tadašnjim kultnim kafićima, kao što su Doc ili pak Sax. Prisjetila se i kada je, kao gimnazijska profesorica, vodila svoje učenike u razgled tih izložbi, te kako se Pauletta posvetio i filmskom stvaralaštvu. Uz njegov film »Gozba«, izdan je i praktični priručnik, i to u 101 primjerak, a ona je vlasnica jednog od tih primjeraka.

Teološki i filozofski kredo

Sam Pauletta rekao je da, premda je gostovao u brojnim galerijama gdje je predstavljao svoje radove, je silno uzbuđen, te da je u filmu »Gozba« iznio svoj teološki i filozofski kredo.

Žaklina Dimovska bila je fascinirana Paulettinim stvaralaštvom, te kazala je da ovo pravi holizam, te kako kroz prizmu zraka i boje doživljavamo percepciju, te kako teku misli u toj percepciji povezivanja duhovnosti i okoline kroz cjelokupni opus.

Bilo je govora i o povezanosti apstrakcije, figurativnog, o njihovoj percepciji te kako percipirati i rastumačiti apstraktnu umjetnost.

Raspravljalo se i o tome mogu li postojati radovi koji ne mogu ništa reći te o tome da slikarstvo iskazuje neiskazivo te da se i unutar maloga formata može puno toga iskazati.

Film »Gozba«, kako je rekao i Pauletta, sastoji se od više partikularnih elemenata, a govorio je i o svojim mukama s tehnologijom.

- Kada sam krenuo snimati, bilo je, naravno, malo problema s kamerom, onda mi je sin rekao da mi treba priča u svemu tome, te dao sam svoj osobni aspekt tome, kazao je Pauletta, koji se osvrnuo i na jedan intervju u našem listu od prije dvije godine kada je Denis Ivošević istaknuo da su »oni spasili 200-tinjak sela«.

- Ne znam tko su ti oni, ali kada sam obišao stotinjak sela, mislio sam da ću morati piti antidepresive, sve zidovi, kuće s bazenima, ali i predivni portali, kazao je odgovarajući i raspravljajući potom na upite zašto slikarstvo nema uvijek narativnost.

U razgovor su se uključili i Igor Papić te Branko Gulin iz publike.

Spoznaja

Art Forum ciklus je javnih razgovora u organizaciji Gradske radionice namijenjen svima koji žele produbiti spoznaju kroz umjetnost. U razgovoru sudionici Art Foruma daju nam svoje viđenje i odgovore na razna pitanja. Pored toga Art Forum na specifičan način predstavlja gostujuće umjetnike koji dolaze iz različitih disciplina i prezentiraju svoja umjetnička djela da bi se potom u interpretaciju uključili sugovornici iz različitih društvenih disciplina (u prvom krugu) i publika (u drugom krugu).

Robert Pauletta rođen je 2. veljače 1961. Srednju umjetničku školu pod voditeljstvom prof. Ivana Obrovca pohađa u Puli. Diplomirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1985. godine u klasi prof. Ferdinanda Kulmera. Od 1983. do 1985. surađuje u atelijeru Ede Murtića. Zatim, 1987. godine jedan je od osnivača HDLU Pule, kasnije HDLU Istre. Od 1991. pokreće inicijativu za osnivanjem Škole primijenjenih umjetnosti i dizajna u Puli, te kao voditelj i profesor, na istoj školi djeluje do 2003.

Zatim, od 2003. do 2009. umjetnički je voditelj MMC LUKA gdje priređuje niz kulturnih zbivanja širokog spektra, a 2009. dobiva status profesionalnog umjetnika. Godine 2013. osniva Umjetničku organizaciju Robot, te s kolegama pokreće rad galerije POOLA. Sudjelovao je na mnogobrojnim skupnim izložbama i bijenalima. Samostalno je izlagao stotinjak puta u glasovitim galerijama i muzejima Hrvatske i inozemstva.

Programske aktivnosti Gradske radionice podržavaju Ministarstvo kulture i Grad Pula, a ulaz na sva događanja je besplatan.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter