Ovaj cirkusko glazbeni mjuzikl iz zatvora ujedno je i umjetnički protest i promišljanje i našeg nedavno proživljenog lockdowna, ali svih oni neljudskih ograničavajućih oblika zatočenosti i fizičke i mentalne. Tri urnebesna klauna na sceni se drsko i bez cenzure šale i parodiraju i diktature poput fašizma, ali i suvremene teme poput lažnih vijesti, društvenih mreža, teorija zavjere, virologije, seksizma….
Predstava "LockClown" (snimio Miran HAJOŠ)
Velikim srčanim aplauzom i ovacijama publika je preksinoć u Balama nagradila vrhunske glumce Elviju i Bruna Nacinovicha te Stefana Suriana i njihovu bravuroznu izvedbu odlične predstave "LockClown" Talijanske drame HNK Ivana pl. Zajca. Predstavu inspiriranu tekstovima Angela Cecchelina, jednog od najznačajnijih futurističkih autora tršćanske scene i talijanskog glazbenog kazališta, režirao je Davide Calabrese, a na punom Trgu Tomaso Bembo izvedena je u sklopu 2. Bembo Festa - Festivala malih formi koji se tijekom tri ljetna mjeseca svakog četvrtka održava u Balama.
"LockClown" dinamični je i moćni scenski potpuri koji klauneriju spaja s cabaretom: u predstavi bogatoj odličnim songovima, troje velikih glumaca na sceni, koji vrhunski i sviraju i pjevaju, pronose, upravo ono što je i najavljeno - komediju, drskost i cenzuru.
Fenomenalni Elvia i Bruno Nacinovich i Stefano Surian tri su klauna, „zatvorena u nedefiniranom prostoru, bore se protiv nevidljivog neprijatelja koji je promijenio njihove sudbine i zabranio im njihovo osnovno pravo: nastupati“.
Upravo njihova zatočenost u toj svevremenskoj totalitarnoj instituciji, baš kao što je to oduvijek često i bilo, okidač je za pravu kreativnu eksploziju mašte i dovitljivosti. Kreativnosti ovdje postaje izlaz, zapravo moć preživljavanja ljudskosti u nečovječnim uvjetima. Ovaj cirkusko glazbeni mjuzikl iz zatvora, odnosno „LockClown“ ujedno je i umjetnički protest i promišljanje i našeg nedavno proživljenog lockdowna, ali svih oni neljudskih ograničavajućih oblika zatočenosti i fizičke i mentalne. Tri urnebesna klauna na sceni se drsko i bez cenzure šale i parodiraju i diktature poput fašizma, ali i suvremene teme poput lažnih vijesti, društvenih mreža, teorija zavjere, virologije, seksizma…. Prva je to scenska društvene analiza vremena prošlog ali i sadašnjeg.
U tekstu naslovljenom „Šala iz zatvora“ Davide Calabrese, redatelj koji potpisuje i adaptaciju teksta, između ostalog, ističe da je bio pravi „izazov zbuniti gledatelja pred golemim patchworkom u kojem se bez kontinuiteta spajaju prošlost i sadašnjost, dobro i zlo.“
Naglašava i kako mu je kao glumcu, autoru i prije svega Tršćaninu, bila prava privilegija rekreirati i aktualizirati figuru Angela Cecchelina, koji je „početkom stoljeća prkosio tadašnjoj cenzuri, zbog čega je često boravio u zatvoru samo poradi svoje želje za slobodom; nestala je mogućnost da se o bilo čemu vrijednom pažnje našali: politika, populizam, cenzura, feminizam, nepravda, kriminal, pa čak i crni humor, sve teme oštro su „očišćene“ s pozornica diljem Italije.
Predstava je upotpunjena dojmljivim glazbenim preradama maestra Anselma Luisija, mladog tršćanskog glazbenika, a odlični su i scenografija i kostimi Ivana Botičkog.
Dodajmo i da je predstava premijerno izvedena u matičnom riječkom kazalištu 9. lipnja, a činjenica da je u Bale stigla nepuna dva tjedna nakon premijere dokaz je da publika 2. Bembo Festa zaista ima priliku među prvima pogledati recentne predstave.
Festival se održava se u organizaciji Turističke zajednice Bale, Općine Bale, Mon Perina, Talijanskog instituta za kulturu i Teatra Fort Forno, a medijski pokrovitelj je Glas Istre.