(Snimio Daniel Passi)
U Kazalištu Dr. Inat preksinoć se mogao vidjeti dio predstave u nastajanju pod nazivom »Der Dybbuk«, za što je predložak uzet iz jednog Yiddish scenarija. Kazalište Dr. Inat je ugostilo brazilskog redatelja Daniela Passija dok je koreografiju pripremila Tanja Ruta Grgić, a u predstavi sudjeluju Roko Nakić, Hela Grgić, Irena Bočkai, Pavla Grgić, Lea Komel, Tobija Grgić, Vladimir Butković, Rafael Grgić i Mihaela Medved.
Publika je u 20-ak minuta vidjela otprilike dva od četiri čina i sve su to pripremili u jako kratko vrijeme. Passi je došao u Pulu iz Londona u ponedjeljak i odmah su počeli raditi da bi već u četvrtak bila ta izvedba, taj dio nečega što se još stvara.
- Što se tiče ove predstave, u dogovoru smo od ljeta i jako je želimo napraviti i postaviti u suvremenoj izvedbi jer je ona već postavljana i kao balet i kao klasična predstava, objašnjava Tanja Ruta Grgić.
Passi je trenutno u Londonu gdje je doktorirao kazališnu režiju i treba se vratiti u Brazil tako da će se ova predstava u svojoj finalnoj verziji navjerojatnije moći vidjeti krajem kolovoza.
- To je jedna klasična priča iz Yiddish teatra. Dybbuk je osoba koja umre mlada, a njegova duša ne može umrijeti i onda nije proživjela svoj život do kraja - to je obično neki emocionalni parazit. Ovaj dybbuk je bio zaljubljen u tu djevojku za koju se trebao oženiti, no to je propalo i onda on ulazi u njeno tijelo i zaposjedne je, objašnjava Grgić.
Iako je njen otac nju obećao tom mladiću, on ju je kasnije ipak obećao drugom, bogatijem mladoženji kojeg ona niti ne poznaje jer je otac od mladića umro. Nastavak priče uključuje suđenje i egzorcizam koji će se također prikazati u predstavi, a što se tiče kraja, je li sretan, to ovisi o publici koja bude gledala kako će ga shvatiti.
- To je predivna ljubavna priča, jedna od najljepših jer i ona njega poznaje i osjeća da je s njim povezana i želi biti s njim. Zato odlazi na groblje, a po židovskom običaju kada se cura udaje, odlazi na groblje pozvati one koji su umrli pa poziva mamu, djeda, baku. Želi pozvati i tog mladića, ali baka joj govori da to nije baš pametno jer nisu vezani rodbinski i to nije po zakonu. No ona svejedno odlazi i poziva ga, objašnjava Tanja.
U predstavi se koristi jedna hasidska melodija koja je i originalnom skriptu i koju je odsvirala Neva Begović koja bi tu skladbu trebala odsvirati uživo kada predstava bude gotova. Na kompoziciji radi i jedan američki kompozitor.
Što se tiče Inata kojeg Grgić sada vodi, ovo kazalište ove godine obilježava 40 godina postojanja pa pripremaju novu verziju njihove legendarne predstave »Cvrčci su utihnuli« koju bi trebao pomoći režirati osnivač Inata, još uvijek aktivni Branko Sušac, a koja bi trebala biti izvedena u svibnju. U međuvremenu će početi raditi na jednoj novoj predstavi koja je vezana za zvuk tijela iznutra i onda će od toga dobiti muzički, koreografski materijal, što će biti neki temelj, »sirovina« i onda će vidjeti koja će biti tema predstave.
Inat i dalje dobro funkcionira, nakon prošloljetne PUF-ovske predstave »Anno Domini« pridružile su mu se nove članice Lea Komel i Mihaela Medved, dok Ines Trošić malo pauzira, ali i ona će se vratiti. Roko Nakić i Irena Boćkai za ovaj su projekt znali od ljeta tako da su htjeli u njemu sudjelovati i došli u Pulu iz Zadra.