Marin uspijeva privući promatrača iskrenom gestikulacijom i motivima koji iniciraju doživljaj prihvaćanja predstavljenih konglomerata formi i postupaka, zapisao je Borkovsky
Otvaranje izložbe u umaškoj galeriji
Slikarski izričaj u stvaralaštvu Milana Marina nikada nije izražen precizno i jasno, već s puno stvaralačke interpretacije i dubokoumnosti njegova istraživačkog duha. Tu svoju nesputanost i neomeđenost, težnju k slobodnom umjetničkom letu, na rubu apstrakcije, predstavio je u novoj kolekciji slikarskih radova pod nazivom "Ptice/Uccelli" u umaškoj gradskoj galeriji MMC-a. Umašku je publiku na taj nesputani let i motrenje umjetnikovih visina poveo svojim nadahnutim obraćanjem kustos i autor recenzije u izložbenom katalogu Eugen Borkovsky.
- Svako umjetničko oblikovanje inicira susrete, između dva ključna sudionika: umjetnika i promatrača. Oba sudionika raspolažu s vlastitim doživljajem. Autor iz vremena kreacije, uobličavanja, a promatrač u vremenu izložbene ponude rezultata. Dakle, svako je vizualno oblikovanje, ali i promatranje svojevrsna igra. U ovoj igri predstavljanja ptica sve se neprestance izmjenjuje: prelazak od jednog do drugog rada ili čak ponovljeni pogled uperen na isti rad, jer umjetnik zna da će netko odbaciti krila i podati se nametnutom, a netko će baš zbog supresije odlepršati i aktivnije se angažirati oko situacija koje nam se nameću. Perspektiva se čini drugačijom, uvodno je zborio Borkovsky nastavljajući nizati formulacije i pojašnjenja s jednakim zanosom.
- Marin uspijeva privući promatrača iskrenom gestikulacijom i motivima koji iniciraju doživljaj prihvaćanja predstavljenih konglomerata formi i postupaka. U svojoj karakterističnoj "Marinovoj formi" nudi na radovima naznaku tipičnog fragmenta s ptice, poput kljuna, perja ili siluete, no ponekad promatrač mora sam nazrijeti ili dokučiti na tom začudnom slikarskom nebu oblik nježne životinje oslanjajući se na naslov izložbe. Međutim, ono što je konstanta na svim uradcima, jest prisutnost ideje kretanja, leta i nesputanosti. Umjetnik to postiže atmosferom koja, unatoč gruboj tehnologiji, asocira na prostor. Često taj naš željeni prostor slobode. Uz to, autor podcrtava svoju ideju asocijacijama koje idu k temi gnijezdo, dom, zavjetrina, što je mogući odgovor na kaotičnost današnjice da svi mi u životu tragamo za sigurnošću, istaknuo je Borkovsky.
Slike manjeg i većeg formata prekrivene su baršunastim namazima. Završni su slojevi najčešće umjerenog tona no, kroz naslage se nazire kolor ili ton koji je uvijek detalj i najčešće je bitan nosilac dojma, a ponekad se radi o znakovima izvan konteksta teme. Područja su definirana potezima koji su snažno gestualni i na manjim i na većim formatima. Često su i reljefni, a ponekad su kolorirani tamno. Radovi su rađeni kombiniranjem neuobičajenih tehnologija za izvedbe na platnu. Radi se o miješanju slikarskih i ne slikarskih materijala, uz propitivanje njihove kompatibilnosti. Autor koristi pijesak, zemlju, pigmente, materijale iz građevinarstva poput ljepila, mase za fugiranje i slično. Umjetnik ovu tehniku razvija dugi niz godina i sam kaže: "Rezultat postupaka asocira na slikarsku tehniku a fresco, kombiniranu na neki način s postupkom sgrafito…". Konkretno na ovim radovima čini se da umjetnik ne planira unaprijed oblik koji će biti nosilac impresije, ali svjestan aksioma tj. naslova ciklusa, oblici se pojavljuju na rubu prepoznatljivosti. Poput neuhvatljive ptice u svom slobodnom letu što teže beskrajnim visinama. Ili kako je svojedobno napisao engleski pjesnik-klasik William Wordsworth: "… Bio bih sretniji, ali kao one ne mogu zauzeti nebo, uzjahati s nepromišljenim porivom i voziti se tamo u visine, jednim od silnog mnoštva čiji je put i kretanje harmonija i veličanstven ples". Marin je to pokušao na svojim platnima. Izložba je otvorena za posjetitelje do 3. kolovoza.