(Snimila Nina Petrović)
U caffe baru Scandal Express održala se neobična i nadasve zanimljiva izložba mladog pulskog umjetnika Raoula Marinija pod nazivom »Selo gori a baba se češlja«.
- Ova je izložba nastala zapravo radi vlasnika Scandal Expressa – Mehmeda Rešića, kojemu, ovim putem, i zahvaljujem. Više od godinu dana me nagovarao da napravimo ovu izložbu. Inače se bavim scenografijom za film. I jako mi je teško naći slobodnog vremena za ostale stvari. Taj posao stvarno puno pita, a ovo mi je zanat, struka. Završio sam akademiju u Veneciji i time se bavim kada imam vremena. Međutim, za organizirati nešto, treba se imati vremena za koordinaciju i zato odluke za izložbe traju toliko dugo, kazao je pri otvorenju.
Na pitanje kako izgleda proces stvaranja grafičkih djela, Marini kaže: »Ima tu više tehnika. Na primjer, proces plošne grafike, to je onaj linorez kojeg smo svi radili u školi. Duboki tisak ja malo kompliciraniji. On se radi na metalu i on se radi ili nekakvom suhom iglom ili kemijskim procesom.«
Zanimljivo je i ono što kaže da ga je inspiriralo za stvaranje ovih grafika.
- Svijet, zapravo. Cijeli svijet je pozornica, kako je to rekao Shakspeare. U većini suvremene umjetnosti nailazimo na pojam tzv. mentalnog kolaža. Znači, više ideja koje se prikazuju u jednom obliku, i to se proteže kroz svu umjetnost: književnost, slikarstvo, grafiku, kazalište, glazbu, više ideja koje se stapaju u jedno djelo, smatra Marini.
Autor je zadovoljan izložbom i posječenošću:
- Jesam, i moram naglasiti da svaki umjetnik koji je vrijedan tog imena mora imati barem jednu izložbu u kavani. Poželjno je i tri zbog svetog trojstva Isusa (smijeh), ali izložba u kavani jednostavno mora postojati tokom života stvaranja umjetnika. Bez obzira o kojoj vrsti umjetnosti pričali, mora postojati tzv. socijalistički dio stvaranja. Jer umjetnost je za sve. Ne radim ja slike za sebe kući, nego za publiku i publika je glavna i ima pravo doživjeti takvu vrstu kulture u kavani, zašto ne?, kaže umjetnik.
Što se planova za blisku budućnost tiče, Marini otkriva da ozbiljno prelazi na digitalni rad:
- U zadnje se vrijeme bavim animacijom - crtićima u 3D-u, tako da sam sav u tome. Nadam se, postoje neki dogovori da se otvori atelje po uzoru »Atelier-a 17« Hayter je bio tiskar koji je tiskao radove Joana Miroa, primjerice. I princip njegovog ateljea je bio takav da svi mogu doći, svatko može doći pitat da ga se vodi kroz postupak izražavanja grafike. Tako da je to sad u nekakvom nastajanju. Nadam se prostoru u kojemu mogu ostvariti svoj životni cilj, gdje ja dobivam određena znanja koja širim zainteresiranim dalje, kaže umjetnik.
Raoul Marini rođen je u Puli 22. srpnja 1993. godine. Nakon završene Opće Gimanzije nastavlja školovanje u talijanskom gradu Urbinu gdje upisuje Likovnu Akademiju pod vodstvom Gianluche Maurasecchija u smjeru Grafike 2012. godine. Nakon stečene trogodišnje diplome seli se u Veneciju kako bi dostigao i viši stupanj pod vodstvom Paola Fraternalija s kojim nakon mentorstva postaje dobar prijatelj i suradnik u Kulturno Umjetničkoj Udruzi »Lab43 for Print«. U sklopu te udruge je i drugi mentor Stefano Mancini s kojim Raoul isto surađuje uz i mnoge druge umjetnike udruga nastoji iskoristiti mediji tiska i grafike kao glavni dio svojeg izraza ali i kao mjesto gdje se razni umjetnici sastaju i »kradu« jedni od drugih kako bi tako pridonijeli cijeloj okolini. Udruga »Lab43 for print« bazirana je na konceptu Hayterovog »Atelier-a 17« gdje su svi umjetnici, profesionalni kao i neiskusni, slobodni doći kako bi naučili tehnike tiska, njima se izražavali i istodobno pridonijeli razvoju umjetnika članova udruge.