MINISTAR PROMETA U ISTRI

ZAPOČELA GRADNJA JUŽNE ZAOBILAZNICE Oleg Butković: Teški kamioni više neće voziti kroz Pazin

| Autor: M. RIMANIĆ
Filip ŠKATAR

Filip ŠKATAR


Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković posjetio je buduće gradilište ceste Rogovići-Križ Lindarski koja predstavlja južnu zaobilaznicu Pazina jer spaja ulaz, odnosno izlaz iz grada prema Puli s onim prema Labinu. Ovime je zapravo EURO-ASFALT d.o.o. Sarajevo uveden u posao koji se u ovom trenutku sastoji od iskolčenja trase. U sklopu svog boravka u Istri ministar Butković je posjetio i gradilište Istarskog cestovnog ipsilona, naglasivši u početku obraćanja novinarima u Rogovićima, kako je zadovoljan dinamikom izvođenja radova i kako očekuje da će se iduće godine otvoriti druga traka ceste od Pazina do Cerovlja.

- Ovo uvođenje izvođača radova u posao na izgradnji ceste Rogovići-Križ Lindarski još je jedna značajna aktivnost Hrvatskih cesta, a ovim će se projektom sav tranzitni promet izmjestiti iz centra Pazina, rekao je Butković. To je dobro, nastavo je, zbog sigurnosti prometa u gradu, ali i za ugodniji život građana, jer će tegljači ubuduće obilaziti grad. Uz ovaj projekt Hrvatske ceste u Istri pripremaju i neke druge projekte kao što su gradnja dionice Veli Vrh - Pula, obilaznica Buzeta i cesta Vranja - Lupoglav, rekao je Butković, dodajući kako su sve to veliki infrastrukturni projekti ukupne vrijednosti oko 300 milijuna kuna. Radi se o projektima koji su u trenutno u fazi pripreme, ali vrlo brzo će krenuti njihova izvedba, poručio je ministar Butković.  

Obnašatelj dužnosti istarskog župana Fabrizio Radin zadovoljan je dosadašnjom suradnjom Županije s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, dodajući kako je ovo dobar put razvijanja obostrane suradnje. Naglasivši kako će Županija svim raspoloživim sredstvima nastaviti suradnju s resornim ministarstvom, a ovakvi projekti najbolje svjedoče o kvalitetnoj suradnji lokalne samouprave, Županije i Države.

Za gradonačelnika Renata Krulčića ovo je veliki dan za Pazin jer počela je izgradnja ceste koja će rasteretiti središte grada od teških kamiona koji u tranzitu prolaze kroz sam centar Pazina. Prometovanjem tegljača kroz grad dodatno se opterećuju gradske ulice. Stoga Krulčić ocjenjuje kako će se, nakon izgradnje obilaznice, kvaliteta života u gradu podići na viši nivo.          

Predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić osvrnuo se na tehničke detalje projekta kojem su investitor Hrvatske ceste d.o.o., Projektant ceste je Geoprojekt d.d., a vrijednost ugovora za projektiranje iznosi 1,02 milijuna kuna bez PDV-a. Izvođač radova na izgradnji ceste je EURO-ASFALT d.o.o, a ugovorna vrijednost radova iznosi 42,88 milijuna kuna bez PDV-a, s rokom izvođenja od 20 mjeseci od uvođenja izvođača u posao. Usluga stručnog nadzora nad izvedbom radova povjerena je Zajednici ponuditelja Učka Konzalting d.o.o. i Ramtech d.o.o., a ugovorena vrijednost usluge iznosi 2,38 milijuna kuna bez PDV-a.

Na dionici Istarskog ipsilona od Cerovlja do Rogovića, od predviđena tri ulaza u Pazin; Istok, Centar i Zapad izvedena su samo dva i to Istok-Ivoli i Zapad-Rogovići. Čvor na križanju Istarskog ipsilona i državne ceste D64 Pazin – Vozilići nije izveden, pa se promet usmjeren prema Labinu i istočnoj obali Istre prolazeći kroz grad Pazin, odvija državnom cestom D48 i županijskom cestom Ž5046, pojasnio je Škorić.

Problem prolaska tranzitnog prometa kroz centar grada, posebno ulicom Jurja Dobrile pojačano je izražen u ljetnim mjesecima jer se uz postojeći promet teških teretnih vozila za potrebe tvornice kamene vune u Pićnu povećava i putnički promet.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter