I TO JE MOGUĆE

Hotelska kuća Maslinica iz Rapca za srpanj svim radnicima isplatila 2.000 KUNA VEĆE PLAĆE

| Autor: Branko BIOČIĆ

Moramo se odreći jednog postotka profita u korist radnika ako želimo dugoročno uspješno poslovati, kaže Bruno Bulić, savjetnik Uprave za organizaciju posla i ljudske resurse i nekadašnji sindikalist

 

Hotelska tvrtka Maslinica d.o.o. iz Rapca, koja je u talijanskom vlasništvu, odlučila je svim zaposlenicima koji su bili zaposleni u srpnju, bez obzira jesu li na neodređeno ili određeno, na plaću isplatiti još dvije tisuće kuna neto. Tu će nagradu dobiti 317 radnika koju su odradili uspješan srpanj i špicu turističke sezone. Tvrtka Maslinica ima tri hotela, dva restorana i autokamp za ukupno 4,5 tisuće turista.

Savjetnik Uprave za organizaciju posla i ljudske resurse i nekadašnji sindikalist Bruno Bulić kaže da je to nova politika plaća.

- U srpnju je najviše posla i posao je u tom mjesecu najzahtjevniji i najteži. Radnici su do sad, nažalost, u srpnju za najveći rad imali najmanja primanja, jer u tom mjesecu nema blagdana koji bi povećali plaće. Ako nema malo zadovoljstva kod radnika, onda neće biti ni poslovnog uspjeha jer je turizam radno intenzivna djelatnost gdje dolazi do izravnog kontakta između primatelja i davatelja usluge. Ako su radnici nezadovoljni poslom, plaćom i tretmanom u poduzeću, onda taj kontakt sigurno nije na razini kao kad je radnik zadovoljan, kaže Bulić te dodaje da sve ono za što se zalagao kao sindikalist, sad pokušava primijeniti kao menadžer, a s ciljem da radnici budu što zadovoljniji, a time tvrtka uspješnija.

Radnici i roboti

O ovogodišnjoj turističkoj sezoni Bulić kaže da je broj noćenja negdje ispod, negdje na razini, a negdje iznad prošlogodišnjeg, ali sve do dva-tri posto, ovisno o destinaciji.

- Što se tiče prihoda, kod nas je sezona u kampu bolja nego lani, dok smo u hotelima na prošlogodišnjoj razini. Što se tiče broja noćenja, on je za 1,5 posto manje u kampu i za 5-6 posto manje u hotelima. Ono što je problematično u Hrvatskom turizmu i ono što smo si sami krivi je naš dosadašnji odnos prema gostima, odnosno divljanje cijena, ponašanje i drugo. Došlo je do promjene strukture gostiju, nažalost za nas lošije, gdje se to vidi prije svega na vanpansionskoj potrošnji. Moramo se odreći jednog postotka profita u korist radnika ako želimo dugoročno uspješno poslovati, i više se osloniti na domaći kadar, odnosno domicilno stanovništvo. Mi u Maslinici smo krenuli tim putem. Ako postavite osobu koja ne poznaje jezik, kulturu i običaje destinacije u kojoj radi, to je isto kao da ste stavili robota, kaže Bulić, dodavši da domicilno stanovništvo ne može živjeti od šest mjeseci rada i šest mjeseci od Zavoda za zapošljavanje.

- Zbog toga nam ljudi odlaze. Moramo osigurati da ljudi rade osam do deset mjeseci, a ostatak godine da pokriju preraspodjelom godišnjeg fonda sati, smatra Bulić.

 Samo na neodređeno

 Bulić najavljuje dobru posezonu po kojoj je Maslinica, kao i po predsezoni, bila i do sada poznata, a do kraja godine izradu novog kolektivnog ugovora, sistematizacije i modela plaćanja, u dogovoru sa sindikatom.

- S novim i dodatnim sadržajima posezona bi mogla biti još bolja, a to bi značilo novo zapošljavanje radnika na neodređeno vrijeme jer samo stalno zaposleni radnici mogu dati sve od sebe za uspjeh poduzeća, zaključio je Bulić.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter