VREMEPLOV GLASA ISTRE, godina je 1979.

VELIČANSTVENI DOČEK ŠTAFETE MLADOSTI: Na zagrebačkom je Trgu Republike više od 100 tisuća ljudi dočekalo radnika Josipa Ključarića koji je donio štafetnu palicu

Osim proslave 87. rođendana predsjednika Tita, glavni grad Hrvatske obilježavao je 34. godišnjicu svog oslobođenja, najvažnijeg datuma u bogatoj povijesti grada Zagreba * Stambena je izgradnja bila vrlo aktivna u Poreču, opisana je čak kao "najintenzivnija u povijesti tog kraja". Prema članku iz 1979. godine, u Poreču je u prethodnoj godini izgrađeno čak 170 novih stanova, a u planu je i priprema za gradnju novih 300 stanova na području Picala

| Autor: Doria MOHOROVIĆ
Naslovnica Glasa Istre, 9. svibnja 1979.

Naslovnica Glasa Istre, 9. svibnja 1979.


Na današnji dan prije točno 42 godine naš list pisao je o veličanstvenom događaju- dočeku Štafete mladosti na zagrebačkom Trgu Republike, kojemu je prisustvovalo više od 100 tisuća Zagrepčana. Osim proslave 87. rođendana predsjednika Tita, glavni grad Hrvatske obilježavao je 34. godišnjicu svog oslobođenja, najvažnijeg datuma u bogatoj povijesti grada Zagreba. Naime, vrhunac slavlja bio je trenutak kada je radnik iz Zaprešića, Josip Ključarić, na centralnu pozornicu donio štafetnu palicu. Taj čin je uveličao popratni zvuk fanfara, 60 barjaktara i isto toliko omladinskih zastava koje simboliziraju 60 godina od osnutka Komunističke partije Jugoslavije i 60. godišnjicu SKOJ-a. 

Zgrade u Šijani

Pisalo se tada i o proširenju zabrane reklamiranja pića i duhana. Pored zabrane reklamiranja putem štampe, radija i televizije, novim se propisima zabrana znatno proširila i preciznije se odredilo kojim se sredstvima javnog informiranja zabranjuje reklamiranje tih proizvoda. Prema prijedlogu novog propisa, zabrana je bila usmjerena na reklamiranje pića i duhana putem pošte, odnosno na naljepnicama, letcima i plakatima. Kako je dalje navedeno, zabranjeno je stavljati reklamne letke na automobile, ali i dijeljenje na stadionima, u brodovima, avionima, vlakovima i autobusima. Osim toga, novi propis je predviđao zabranu prikazivanja alkohola i duhana na panoima na ulicama, zgradama i drugim javnim mjestima. Prema propisu, za reklamiranje pića neće se smjeti koristiti ni svjetleće reklame, reklame na odjeći sportaša, u knjigama, časopisima i kalendarima. Dozvoljeno će biti samo objavljivanje o alkoholu i duhanu u stručnim časopisima i drugim publikacijama koje su namijenjene isključivo proizvođačima i prodavačima ili inozemstvu.

Dovršavala se tada i prva zgrada u stambenoj zoni "S-3" u Šijani, koju je činilo osam katova i 82 stana, a predviđala se i daljnja izgradnja.

"Građevinsko projektna radna organizacija Pula (u sastavu GIK-a Istra), koja zajedno sa svojim kooperantima podiže pet stambenih objekata u zoni 'S-3', obećala je da će do kraja godine biti dovršeno svih pet zgrada. U pripremi je i izgradnja novih pet stambenih zgrada koje bi sačinjavale zonu 'S-4' i nalazile bi se također u Šijani, a sadržavale bi 365 stanova, pisao je naš list tada.

Stambena izgradnja bila je vrlo aktivna i u Poreču, koja je čak opisana kao "najintenzivnija u povijesti tog kraja". Prema članku iz 1979. godine, u Poreču je u prethodnoj godini izgrađeno čak 170 novih stanova, na koje je utrošeno oko 107 milijuna dinara, a u planu je i priprema za gradnju novih 300 stanova na području Picala, za koje će biti izdvojeno više od 200 milijuna dinara. Osim toga, značajno je povećana izgradnja kuća u okolici Poreča.

Pisalo se i o najskupljoj rovinjskoj tržnici, a situacija je i danas ostala nepromijenjena. Autor članka opisuje kako se tijekom njegova posjeta tržnici, dok je upisivao visoke cijene voća, povrća i ribe u svoju bilježnicu, prodavačicama na licima vidjela neugoda. "Kao da su i same svjesne da u cijenama pretjeruju, ali zašto da prodaju jeftinije kad se sve može prodati bez obzira na cijenu na nesređenom rovinjskom tržištu", objašnjava novinar pa dodaje da je bogata tržnica prikladna za bogate kupce. 

Manje nesreća

Naš je list tada pisao o načinu korištenja automobila u Rijeci u svrhu štednje goriva, odnosno tadašnjih novih odredbi koje se odnose na štednju. Naime, 10. svibnja na redu za štednju, odnosno "odmor" bili su automobili s neparnim registracijama, odnosno oni čije registarske oznake završavaju brojkama 1, 3, 5, 7 ili 9. Korisnici automobila koji su odgovarali ovom uvjetu morali su razmišljati unaprijed o prijevozu na posao, odnosno hoće li se dogovoriti sa susjedom koji možda ima parnu registraciju.

Za kategoriju osoba s invaliditetom postojale su iznimke, no ne i za službena vozila radnih organizacija koja su se tretirala kao i sva druga vozila, ovisno o parnoj ili neparnoj registraciji u određenim danima ograničenja. Novom odredbom o štednji znatno se smanjio broj prometnih nesreća u odnosu na dane kada su svi mogli voziti.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter