PROMOHOTEL SE BAVIO I PITANJIMA UNAPREĐENJA OBITELJSKOG TURIZMA

Traži se domaćin, a ne iznajmljivač smještaja


Četverodnevni Promohotel, 33. međunarodni sajam prehrane, pića i opreme za turizam, posjetiocima je u porečkoj dvorani Žatika, osim turističke opreme i cooking show programa, nudio i zanimljiva predavanja stručnjaka o temama iz turizma. Razgovaralo se i prezentiralo trendove u obiteljskom turizmu koji je u stalnom usponu. Privatni smještaj u Poreču, prema riječima direktora gradskog TZ-a Nenada Velenika, lani je ostvario 780 tisuća noćenja, 17 posto više nego rekordne 2016. i 23 posto svih prošlogodišnjih noćenja u gradu. Nedo Pinezić, donedavno predsjednik Zajednice obiteljskog turizma pri HGK-u, istaknuo je da nas u zadnje dvije-tri godine svrstavaju u top-destinacije u svijetu po zadovoljstvu gostiju u smještaju kod domaćina.

Velika nehomogena skupina

- Dva su osnovna pristupa: biti iznajmljivač ili biti domaćin. Iznajmljivači počinju od pitanja tko mi najbolje puni smještaj, a domaćini se pitaju što mogu učiniti za svoga gosta da bude zadovoljan i da se ponovno vrati. To su osnovne razlike između onoga što nas čini dobrim domaćinima i osigurava stabilnu budućnost u turizmu i poduzetništva koje se može nazvati nekretninskim biznisom, kazao je Pinezić.

Važnost stalne edukacije iznajmljivača istaknula je županijska pročelnica za turizam Nada Prodan Mraković u panel raspravi "Važnost domaćina u turizmu". U Istri se, naglasila je, takvi programi stalno organiziraju, a bave se podizanjem znanja o procesima u prodaji, u marketingu, odnosu s gostima i slično, a provode ih TZ-i u suradnji sa županijskim Odjelom za turizam i HGK - Županijskom komorom u Puli. Zajedno već tri godine organiziraju forume obiteljskoga smještaja gdje iznajmljivači dobivaju svježe informacije o trendovima u turizmu.

- Privatni iznajmljivači jako su velika nehomogena skupina. Svatko ima svoje potrebe, želje i razmišljanja kako i na koji način razvijati svoju uslugu i smještaj, ali je važno da znaju svjetske trendove i što Istarska županija želi razvijati u kontekstu turističkoga proizvoda. Ponuda i usluga ima puno i ako, primjerice, razvijamo aktivni turizam, biciklizam, onda je cilj da se i iznajmljivači tome prilagode, da znaju uputiti svoje goste gdje su biciklističke staze, servisi. Važno je da se međusobno povežu i budu aktivni upravljači svog smještaja, rekla je Prodan Mraković.

Danijela Čavlović, predsjednica Zajednice obiteljskog turizma pri HGK-u, ističe da su se trendovi u svijetu veoma promijenili, gosti točno znadu što žele pa se iznajmljivači moraju prilagođavati njihovim novim potrebama. "U Hrvatskoj ima više od 92 tisuće registriranih objekata s više od 550 tisuća ležajeva. Izazova je puno, mnogi još ne razumiju digitalnu revoluciju a danas se sve dešava na internetu i onaj tko ne zna time baratati, vjerojatno će imati i prazne krevete", rekla je Čavlović.

Bed&breakfast koncept

Govorilo se i o implementaciji ekoloških rješenja u turizmu, kako kontrolom glazbe povećati prodaju u poslovnome objektu, kako urediti prostor da ostavi "vau" efekt, kako napraviti korak više uz globalne platforme za plasman kapaciteta, što je to bed&breakfast koncept kojem se okreće sve više privatnih iznajmljivača, a riječ je o hotelskoj usluzi uz hostelsku cijenu, uz koju domaćini primaju goste kao da se radi o prijateljima koji im dolaze u kuću. (Ivan GRGAT)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter