sajam u Labinu
Zbog pandemije koronavirusa i mjera Stožera civilne zaštite već nekoliko mjeseci nema tradicionalnog sajma u Labinu koji se održavao svake treće srijede u mjesecu na Trgu labinskih rudara i okolnih ulica. Organizator sajma koji se održavao desetljećima bilo je Komunalno poduzeće "1. maj" d.o.o..
Na sajmu se moglo pronaći mnoštvo različitih stvari potrebnih kućanstvu, uključujući i neke namirnice, odjeća i obuća, a mnogim je građanima to bilo i mjesto ostvarivanja društvenih kontakata, susreta sa starim poznanicima i prijateljima.
Pad interesa izlagača
Tijekom 90-ih godina prošlog stoljeća sajam je unio živost i vrevu na Trg labinskih rudara, Ulicu Mate Blažine, kao i velike dijelove ulica Antona Selana i Rudarske. Bila su to vremena kada ponuda robe široke potrošnje u Labinu nije bila dobra. U to doba sajam je doista bio intenzivan događaj koji je pogodovao prodavačima, građanima i Gradu Labinu. Ipak, tijekom desetljeća su se priroda sajma, posjećenost i funkcija polako mijenjali. S vremenom, ponuda robe široke potrošnje snažno se poboljšala u Labinu i relativnoj blizini, a sajam je postao sve manje isplativ. Održavanje je, naročito u zimskim mjesecima, postalo problematično zbog premalo zainteresiranih izlagača.
Stoga, povratak sajma u obliku kakav je postojao prije godinu, dvije nije izgledan.
Cijeni se domaće!
- Svjesni smo da postoji jedan dio građana kojima sajam u onakvom obliku nedostaje, ali protuepidemijske mjere, koje su više od godinu dana na snazi, usmjerile su nas prema promišljanju drugačijeg pristupa toj tematici. Naša je želja da ubuduće sajam bude temeljen na drugačijim premisama. Želimo ga organizirati povremeno, ne više od četiri puta godišnje, a da bude tematski prilagođen, primjerice poljoprivredi, ekologiji i slično. Sajam cvijeća je primjer sajma kakvom težimo, da ne uzrokuje velike teškoće građanima oko mjesta održavanja, da je u ponudi nešto što je važno za taj dio godine, da postoji pozitivna atmosfera, da su dobrodošli i izlagači koji nude vlastite proizvode, s naglaskom na OPG-ove, rekao je direktor Komunalnog poduzeća "1. maj" Donald Blašković.
Ističe kako je uvjeren da ljudi cijene domaće proizvode, poput meda, sira, cvijeća, maslinovog ulja, vina, suhomesnatih proizvoda, sezonskog voća i povrća, raznih proizvoda od lavande i smilja i slično te bi takvi izlagači bili vrlo dobrodošli na tematskim sajmovima.
- Vjerujemo i da takvi proizvodi najviše nedostaju građanima tijekom neodržavanja mjesečnog sajma, smatra Blašković dodajući da ovoga ljeta neće biti klasičnog sajma u obliku u kakvom su ga Labinjani navikli posjećivati, dok bi tematski mogao krenuti na jesen, ovisno o epidemiološkoj situaciji.