U Specijalnoj bolnici Medico kažu da zdravlje ne može čekati i cijeli tim Medica i u ovim teškim trenucima, posve je posvećen pacijentima i njihovom zdravlju.
Zahvaljujući strogim mjerama prevencije i zaštite pacijenata i osoblja, Medico je na raspolaganju pacijentima sa svim svojim uslugama. Svi specijalistički pregledi i kompletna dijagnostika obavljaju se u sigurnom i pouzdanom okruženju u sjedištima Medica u Rijeci i Puli, a sukladno epidemiološkoj situaciji uvedeno je i privremeno radno vrijeme od ponedjeljka do petka od 7 do 16 sati.
Sve specijalističke ambulante svakodnevno rade, kao i medicinsko-biokemijski laboratorij i radiološki dijagnostički centar koji pruža usluge dijagnostike magnetskom rezonancom, ultrazvučne dijagnostike kao i klasične RTG dijagnostike.
- Ni u ovim izazovnim vremenima zdravlje ne može čekati! Odgovornost i briga za pacijente za nas su iznad svega, kaže doc.dr.sc. Zlatko Kolić, ravnatelj Medica. Bez obzira na okolnosti, jednostavno moramo biti na raspolaganju našim pacijentima i maksimalno brinuti za njihovo zdravlje i sigurnost.
Novi uređaj za magnetsku rezonancu
I u ovim zahtjevnim vremenima, Medico radi na podizanju stručnosti i kvalitete zdravstvene skrbi. Nedavno je pušten u rad i novi uređaj za dijagnostiku magnetskom rezonancom, najmodernije digitalne tehnologije i softvera. Uz kraće vrijeme snimanja, znatno je povećana preciznost snimke, što za pacijente Medica znači još kvalitetniju medicinsku uslugu.
Uvedeni sigurnosni protokoli
Pažljivo prateći situaciju, u Medicu su još u siječnju ove godine aktivirali stroge mjere prevencije i zaštite pacijenata i osoblja bolnice i uveli precizne i jasne sigurnosne protokole. U tome su im posebno pomogle procedure i visoki standardi predviđeni akreditacijom AACI - američki međunarodni standard, a upravo je primjena strogih standarda koje propisuje certifikat doprinijela da se Medico pravovremeno i temeljito pripremi za rad u vremenu pandemije Covid-19. Posebna pažnja posvećena je onkološkim pacijentima, za koje se s dijagnostikom i terapijom ne može čekati i zato su i u ovim uvjetima, u punom pogonu sve onkološke i citološke procedure.
Sredinom siječnja, kad su se pojavile prve naznake da bi epidemija novootkrivenog virusa u Kini mogla postati svjetski problem, Specijalna bolnica Medico donijela je odluku da stalna povjerenstva za intrahospitalne infekcije i nadzor kvalitete postaju nadležna za praćenje situacije i pripremu bolnice za epidemiju.
Odmah je provedena edukacija zaposlenika o samoj bolesti kao i o mjerama zaštite te je nabavljena dodatna zaštitna oprema za pacijente i osoblje. Zaposlenici su educirani i trenirani za postupanje u izvanrednim okolnostima, a posebno za postupanje u slučajevima kada se kod pacijenta uoče simptomi koji eventualno upućuju na infekciju, kako bi im se osiguralo adekvatno daljnje liječenje i izbjegla mogućnost zaraze ostalih pacijenata i osoblja.
Podrobno informiranje pacijenata
Rad u bolnici u potpunosti je prilagođen preporukama Stožera civilne zaštite i Ministarstva zdravstva. Posebna briga posvećena je informiranju pacijenata o novonastaloj situaciji. Visoki standardi naručivanja pacijenata za usluge u Specijalnoj bolnici Medico, s ciljem što kraćeg nepotrebnog čekanja, sada su podignuti na još viši stupanj te su pacijenti dodatno informirani o važnosti točnog dolaska u predviđenom terminu.
Osoblje pozivnog centra prosljeđuje sve potrebne informacije, tako da se pacijente već prilikom telefonskog naručivanja obavještava o protokolima u ovim izvanrednim okolnostima. Osim toga, građani u pozivnom centru mogu dobiti sve potrebne informacije o koracima koje trebaju poduzeti ukoliko sumnjaju na Covid-19 infekciju.
- Mjere zaštite danas su na najvišoj razini. One između ostalog uključuju ulazni pregled, prorijeđene termine pregleda, sustavnu dezinfekciju prostora i opreme te niz drugih mjera, kaže Irena Miholjević, glavna sestra Medica. Prije ulaska pacijenta u prostore bolnice vrši se ulazni pregled, uz mjerenje temperature i ispunjavanje epidemiološkog obrasca. U slučaju potrebe, pacijent se organizirano upućuje epidemiološkoj službi na daljnji postupak. Poštuju se sve propisane mjere zaštite, a pacijentima su na raspolaganju zaštitne maske, sredstva za dezinfekciju i edukativni letci, a posebno se vodi računa o potrebnom razmaku pacijenata tijekom boravka u bolnici.
Zahvalni pacijentima i djelatnicima
Ravnatelj Kolić posebnu zahvalu upućuje pacijentima koji se vrlo savjesno i disciplinirano drže uvedenih mjera i pravila, što značajno olakšava složen rad u ovoj situaciji. A pacijenti svakodnevno pohvaljuju požrtvovan rad djelatnika Medica, koji su im i u ovim teškim trenucima svakodnevno na usluzi.
- Izuzetno smo ponosni na njih. Veliko hvala svim djelatnicima, liječnicima, sestrama, inženjerima, tehničarima, administrativnom i svom drugom osoblju Medica, koji u ovim izazovnim vremenima rade vrhunski posao. Stručnošću, požrtvovnošću i izuzetnom organizacijom, kao i obiljem dobre volje, uspjeli smo se oduprijeti izazovima ove zahtjevne situacije. Odgovornim i predanim radom naših djelatnika dali smo svoj doprinos da se život na primorsko-goranskom i istarskom području nastavi sa što manje poremećaja.
Naravno, i pred našim Medicom su kao i pred drugim poslovnim subjektima mnogi izazovi, ali optimistični smo! Sada je najvažnije dobiti bitku s virusom i općenito, nastaviti brinuti za zdravlje ljudi. Siguran sam da će stvari vrlo brzo ponovno biti kakve su bile, ili još bolje, zaključuje ravnatelj Kolić.
Visoki standardi Specijalne bolnice Medico
Specijalna bolnica Medico već skoro 30 godina predano brine o pacijentima i kontinuirano podiže razinu stručnosti i kvalitete. Visoke standarde bolnice, koji se prvenstveno odnose na kvalitetu zdravstvenih usluga, zaštitu i sigurnost pacijenata, upravljanje rizicima i zaštitu podataka, potvrđuje i AACI američki međunarodni standard za koji je Medico dobio certifikat još 2017. godine, prvi u Hrvatskoj!
Europski projekti
Uskoro kreće i europski projekt edukacije građana "Medico prevencijom prema zdravlju" kojeg sufinancira Europska unija, a partner Medicu je Grad Cres. Edukacijom će se nastojati dodatno popularizirati preventivne mjere i potaknuti promjene nezdravih životnih navika, a predviđena su i predavanja te konzultacije liječnika specijalista za građane Rijeke, Pule i Cresa. Iako su planirane aktivnosti na čekanju zbog aktualne epidemiološke situacije, u Medicu se nadaju što skorijem početku projekta.
Narudžbe i informacije
Za sve narudžbe, informacije i pomoć u Medicu su stalno dostupni na telefone: 051 263 109 u Rijeci i 052 633 333 u Puli, e-mail: [email protected] kao i putem web stranice medico.hr.