Kad se obave pripreme

ŠIRI SE NAPLATA NA PARKIRALIŠTIMA U BUJAMA. Ovo su još dva na kojem nema više besplatnog parkinga

Dok se parkiralište ispod Centra za inkluziju nalazi u središnjem dijelu grada, parkiralište na Stanici je prvo koje je izvan dosadašnje zone naplate parkiranja osobnih automobila. Na ta dva parkirališta nalazi se 45 mjesta, čime bi ukupno pod naplatom bilo 136 mjesta

| Autor: Luka JELAVIĆ
Digitronska ulica (Snimio L. J.)

Digitronska ulica (Snimio L. J.)


U ovoj godini, dok se obave sve pripreme, parkiranje će se naplaćivati na još dva bujska parkirališta. Utvrđeno je to promjenama i dopunom odluke o organizaciji pariranja na javnim parkiralištima, koje je koncem prošle godine donijelo Gradsko vijeće Grada Buje. Prema toj odluci, parkiranje će se u ovoj godini naplaćivati na još dva parkirališta - onom u Rudinama, kod Centra za inkluziju, te na Stanici, u Digitronskoj ulici (nasuprot nekadašnjeg Proletera).

Dok se parkiralište ispod Centra za inkluziju nalazi u središnjem dijelu grada, parkiralište na Stanici je prvo koje je izvan dosadašnje zone koja je bila obuhvaćena naplatom parkiranja osobnih automobila. Na ta dva parkirališta nalazi se 45 mjesta, čime bi ukupno pod naplatom bilo 136 mjesta.

Podsjetimo, parkiranje se sada naplaćuje na Trgu J. B. Tita, u dijelu Ulice Nikole Tesle, u Istarskoj ulici, te u Ulici Flavia (iza Učilišta i duž jednosmjernog dijela te ulice). U ulicama u starogradskoj jezgri parkiranje se još ne naplaćuje, ali su parkirališta u tom dijelu grada pod „posebnim režimom nadzora“, kako je navedeno u Odluci, a parkiranje je dozvoljeno u ulicama S. Vardabasso, Belvedere, Prolaz stare uljare, G. Carducci, Tržni prolaz, Trg sv. Martina, E. De Amicis te na drugim lokacijama gdje se parkiranjem ne ometa ili ugrožava odvijanje prometa. Za parkiranje u starogradskoj jezgri izdaju se posebne karte, za sada bez naplate.

Parkiranje u Bujama naplaćuje se samo radnim danom (od ponedjeljak do petka) od 7 do 17 sati i od samog početka naplate prije nekoliko godina, cijena parkiranja je četiri kune po satu, što je daleko manje nego u mnogim drugim istarskim, pa i manjim, mjestima i gradovima. O financijskim učincima direktor gradskog poduzeća Civitas Bullearum Marko Milevoj, poduzeća koje se, uz ostalo, bavi i organizacijom i naplatom parkiranja, na jednoj sjednici Gradskog vijeća rekao je da je naplata parkiranja isplativa, nema velike zarade, ali se prihodima od parkiranja mogu pokriti troškovi koji se odnose na plaću zaposlenika i održavanje sustava naplate.

- Povećanjem broja parkirnih mjesta s naplatom ostvarit će se dodatni prihodi koji će se koristiti za održavanje parkirališta, za održavanje opreme i eventualno proširenje novih zona pod naplatom. Međutim, važno je napomenuti da će nova parkirališta, kao i već postojeća, znatno poboljšati kvalitetu parkirnih usluga na području Grada Buja, rekao je Milevoj.

Drugim riječima, uvođenje naplate u središtu grada, a uskoro i dijelu naselja Stanica, unijelo je mnogo više reda u prometu u cjelini. Poznato je da su prije naplate mnoga mjesta za parkiranje bila zauzeta automobilima koja su čekala na popravak ili prodaju, neki su građani na parkiralištu držali neispravne automobile, iako je u Bujama kronični nedostatak mjesta za parkiranje. To je, čini se, bio jedan od motiva da se naplatom uvede reda i na drugim lokacijama izvan užeg gradskog središta.

Nedostatak mjesta za parkiranje posebno je izražen u starogradskoj jezgri pa se u tom dijelu grada otvaraju nova parkirališta s ograničenim brojem mjesta, sve kako bi se smanjilo parkiranje duž uskih ulica u tom dijelu grada i omogućio slobodan prolaz interventnim i drugim vozilima.

Inače, nakon uvođenja naplate parkiranja uređena su dodatna besplatna parkirališta, a svi koji su poslom vezani za središte grada ili tu stanuju koriste povlaštene karte za parkiranje.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter