Posljednjih dana u medijskom prostoru puno se govori o nedostatku prometne povezanosti pojedinih krajeva Hrvatske te ponajprije o ukidanju pojedinih željezničkih linija. Također, tema je ukidanje pojedinih željezničkih linija u Istri. Istovremeno, resorni ministar Butković na to odgovara kako „ukidanja neće biti, ali kako je potrebno revidirati isplativost pojedinih željezničkih i inih linija, jer su i HŽ Putnički prijevoz i Jadrolinija i svi linijski prijevoznici zbog korona krize "došli u određene poteškoće s poslovanjem". Kontradiktorna izjava u svakom pogledu, koja govori samo jedno – do ukidanja linija će doći, a željeznički promet u pojedinim regijama u lijepoj Našoj će potpuno izumrijet, piše u priopćenju za medije Sanje Radolović, predsjednice GO SDP Pula i saborske zastupnice SDP-a.
Prioritet za razvoj Istre i Hrvatske mora biti izgradnja moderne željeznice koja će nas povezati s ostatkom Europe. Krajnje tragikomična situacija je to da smo praktički u središtu Europe, Istra je k tome statistički svrstavana među najrazvijenije regije u Hrvatskoj, a kad vlakom krenete iz Pule morate nakon par desetaka kilometara presjedati u autobus. Zar nije vrijeme da to promijenimo? Financijska sredstva kroz Instrument za povezivanje Europe su nam na raspolaganju, potrebno je samo malo želje, volje i truda vladajućih u resornom ministarstvu i HŽ-u.
Iz Italije i Slovenije su bili zainteresirani za veliki prekogranični projekt obnove istarske željeznice, jer je i njihov interes razvoj putničkog željezničkog prometa, ali i teretnog. Kada se sjelo za zajednički stol i započeli pregovori o suradnji zapelo je naravno kod predstavnika iz redova Hrvatskih željeznica. Istovremeno su primjerice Trst i Kopar otišli i korak dalje pa se u Italiji razvija hyperloop vlak kojim će za udaljenost između Verone i Trsta od 260 kilometara prosječno trajanje putovanja superbrzim vlakom biti 30 minuta.
Usporedbe radi putovanje između Pule i Zagreba od 270 kilometara vlakom traje 12 sati i kad krenete vlakom iz Pule silazite u Lupoglavu odakle se ukrcavate u autobus za Rijeku i onda opet se ukrcavate na vlak za Zagreb. Ništa bolje situacija nije ni u ostalim regijama pa željeznička udaljenost između Zagreba i Splita je 423 km, a trenutna brzina vlakova Hrvatskih željeznica omogućava da se ista prijeđe za 12 sati.
Odlučujuća pretpostavka i nužnost za svaki daljnji planirani razvoj željezničkog prometa u Istarskoj županiji je izgradnja željezničkog tunela kroz Ćićariju te povezivanje pruga Istarske županije s ostatkom Republike Hrvatske i Europom (Kopar, Trst). Bez izgradnje nove spojne pruge i tunela kojim bi se županijske pruge povezale sa željezničkom mrežom Republike Hrvatske te Europom, postojeće željezničke pruge na području Istarske županije nemaju perspektivu čime će dugoročno biti u stagnaciji ne samo istarsko gospodarstvo, već i hrvatsko, gubeći priliku za razvoj industrije i turizma kroz putnički i teretni željeznički promet. Potrebno je inzistirati na obnovi željeznice što će donijeti višestruke koristi za svakodnevnu kvalitetu života stanovnika iz tih regija, ali i za razvoj industrije i turizma.