Izgradit će se i nogostup s desne strane ceste, gledano iz smjera Fažane prema Puli * Svakako bi još trebalo riješiti i skretanje za Puntiželu, odnosno kružni tok ispred pekare Vilson, međutim, taj dio je već u ingerenciji Grada Pule i ŽUC-a, kaže direktor Komunalca Danijel Ferić
Početkom listopada zatvoren je dio Fažanske ceste kako bi se njenom rekonstrukcijom ova županijska prometnica učinila sigurnijom za promet. Cjelokupna investicija iznosi oko sedam milijuna kuna, a financiraju ju Općina Fažana i Županijska uprava za ceste u jednakom omjeru. Prometnica će se, kao što smo najavili, raditi u dvije faze, a prva faza je ova sada u dužini od 650 metara od Valbandonskog mosta do bistroa Vala.
Nogostup s obje strane
Ovaj dio ceste sada je neprepoznatljiv. Osim što su napravljeni duboki iskopi za postavljanje sve nužne infrastrukture pod budući asfalt, teškim su strojevima usječene stijene kako bi se prometnica na nekim dijelovima proširila i učinila sigurnijom za sve sudionike u prometu. Zbog radova su na tom dijelu Fažanske morala biti posječena i neka stabla, a mjesta za sadnju novih nema, jer bi se ona mogla posaditi samo na privatnim parcelama uz cestu. No, zato će Općina Fažana, doznajemo, za svako posječeno stablo posaditi dva nova na području Pinete.
Izvođač radova je tvrtka Cesta d.o.o. Pula, a u sklopu rekonstrukcije ove prometnice, na opće zadovoljstvo mještana, napravit će se i nogostup s desne strane ceste, gledano iz smjera Fažane prema Puli, i to cijelom dužinom, sve do malo prije pekare "Vilson". Ono što će možda najviše razveseliti stanovnike Valbandona je informacija da će na dijelu od Valbandonskog mosta pa do skretanja za ulicu Pineta od sada postojati nogostup s obje strane.
Ovaj dio projekta trebao bi biti gotov do kraja godine, nakon čega se odmah kreće s drugom fazom projekta koja obuhvaća još 450 metara Fažanske ceste, od bistroa Vala do Šuride, odnosno skretanja za Puntiželu. No, rokovi će u konačnici ipak ovisiti o vremenskim (ne)prilikama koje su upravo zadnjih dana, nažalost, zaustavile radove na gradilištu ispred Valbandona.
Budući da je prometnica za radove u prvoj fazi zatvorena za cjelokupan promet osim za vozila gradilišta, autobuse javnog gradskog prometa i stanare koji žive uz samu cestu, svi ostali vozači do Fažane i Valbandona moraju koristiti zaobilazne pravce, najčešće preko Vodnjanske ceste s koje mogu doći do Fažane, dok je za Valbandon najbrži alternativni pravac onaj Ulicom Pineta sa spojem na Vodnjansku cestu (D75), kod benzinske postaje Petrol.
Usprkos brojnim znakovima upozorenja na samoj cesti i obavijestima o radovima, svakodnevno se na gradilištu pojavljuju uporni vozači koji pošto-poto žele kraćim putem stići do cilja, pa makar zbog toga ugrožavali i sebe, i same radnike na gradilištu. Iz tog je razloga policija pojačala patrole na Fažanskoj i u zadnjih nekoliko dana novčano kaznila mnoge neposlušne vozače.
Stižu i policijske kamere
- Još jednom bih svih zamolio za suradnju i malo strpljenja, jer će kasnije svi biti zadovoljni. Sve ćemo poduzeti da se radovi ne produžavaju, no na vremenske uvjete ne možemo utjecati. Bitno je sada osigurati sredstva u proračunu za drugu fazu radova i, čim ga općina i županija usvoje, odmah se nastavljaju radovi na drugoj fazi. Želio bih naglasiti da je zaista bilo nužno obaviti rekonstrukciju ovog dijela ceste na koji ćemo ujedno postaviti i policijske kamere, a sve u cilju što veće sigurnosti prometa i smanjenja broja prometnih nesreća na Fažanskoj, jer je, po tom pitanju, ovaj dio zaista bio jedna crna točka na našem području. Svakako bi još trebalo riješiti i skretanje za Puntiželu, odnosno kružni tok ispred pekare Vilson, međutim, taj dio je već u ingerenciji Grada Pule i ŽUC-a, pa će o njima i o privatnim vlasnicima zemljišta s kojim se moraju nagoditi ovisiti kada će i taj projekt biti realiziran. No, mi smo spremni sufinancirati izgradnju tog kružnog toka, kao što ćemo sada sufinancirati jednim dijelom i plansku dokumentaciju za tu investiciju, poručio je Ferić.
Općina Fažana i ŽUC sada će rekonstruirati ukupno 1.100 metara Fažanske ceste, no ona svakako zahtjeva rekonstrukciju i ostatka prometnice od skretanja za Puntiželu do Velog Vrha kako bi to bila jedna kvalitetna i sigurna cesta. Prema dostupnim podacima, ovom cestom svakodnevno prolazi između deset i 15 tisuća vozila, ljeti i višestruko više, a policijska statistika o prometnim nesrećama na ovoj prometnici zaista je crna. I upravo bi smanjenju ovih poražavajućih podataka trebala doprinijeti aktualna rekonstrukcija dijela Fažanske ceste.