(M. MIJOŠEK)
Od 1. studenog 2018. godine krenulo se s novim načinom obračuna cijene javne usluge. Računi za studeni i prosinac izrađeni su, te se isti upravo ovih dana dostavljaju korisnicima, navodi direktor Komunalnog servisa Želimir Laginja koji smatra da će se korisnici ove godine zasigurno priviknuti na novi sustav gospodarenja otpadom
U lipnju prošle godine sklopljen je ugovor o nabavi spremnika za odvojeno prikupljanje otpada između Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost i Grada Rovinja, za čiju je nabavu odobreno 2.179.129,15 kuna. Iako su spremnici od Fonda trebali biti dostavljeni još krajem prošle godine, to se nije dogodilo, već je uslijedila odgoda na šest mjeseci. Inače, kako saznajemo iz rovinjskog Komunalnog servisa, od ugovorenih 4.505 spremnika za selektivni otpad, 2.035 spada na spremnike za papir i karton, 2.450 na spremnike za plastiku te 20 na spremnike za tekstil. Od 2.035 spremnika za papir i karton, ugovoreno je 935 spremnika od 120 litara, 700 spremnika od 240 litara, 250 spremnika od 360 litara i 150 od 1.100 litara.
Žminju najviše nedostaju spremnici
Od 2450 spremnika za plastiku, ugovoreno je čak 1.050 spremnika od 120 litara, 900 njih od 240 litara, 300 spremnika od 360 litara te 200 spremnika od 1100 litara. Ugovorenih 20 spremnika za tekstil imaju zapremninu od 1,5 metara kubičnih. Spremnici za selektivni otpad, kako saznajemo, najviše trebaju u Žminju.
Osim navedenog, dobiven je i iznos od 517.899,9 kuna za izobrazno-informativne aktivnosti u sklopu projekta "Otpad odvoji pa održivo gospodari" koji se provodi na području Rovinja te općina Žminj, Kanfanar i Bale o važnosti odvojenog prikupljanja otpada. S navedenim aktivnostima, odnosno programom, saznajemo iz Komunalnog servisa, započeto je, pa je tako napravljen dizajn kampanje, slogan i razni blogovi, kao i informativni plakati. Sve usluge dizajnira i izrađuje Peternel Grupa d.o.o., a investitor je Grad Rovinj putem sredstava dobivenih od Fonda i Europske Unije.
Danas, nakon što je period prilagodbe na novi sustav prošao, iz Komunalnog servisa navode kako se broj prigovora smanjio. Ipak, od otprilike 11.350 korisnika iz kategorije kako kućanstva tako i gospodarstva, na području grada Rovinja, te općina Bale, Kanfanar i Žminj, više od trećine korisnika nije dostavilo izjavu o načinu korištenja javne usluge prikupljanja komunalnog otpada, što je nužno za pravilan obračun cijene.
Potreba za spremnicima od 120 litara
- Od 1. studenog 2018. godine krenulo se s novim načinom obračuna cijene javne usluge. Računi za studeni i prosinac izrađeni su, te se isti upravo ovih dana dostavljaju korisnicima, navodi direktor Komunalnog servisa Želimir Laginja.
Smatra da će se korisnici ove godine zasigurno priviknuti na novi sustav gospodarenja otpadom.
- Najveća je potreba za spremnicima od 120 litara. Nakon uvođenja dostavljenih izjava o načinu pružanja javne usluge prikupljanja komunalnog otpada, utvrdili smo da je najveći broj korisnika zaduženo upravo za obračunski volumen od 120 litara, što ujedno predstavlja volumen spremnika kojega većina korisnika već posjeduje na svojim adresama, ističe Laginja.
Obračunskim volumenom od 80 litara zadužuju se korisnici s dvije osobe u kućanstvu, dok se obračunskim volumenom od 60 litara zadužuju samci. Od toga, u kategoriji kućanstva, 23 posto korisnika zaduženo je na obračunski volumen od 60 litara, 25 posto njih za onaj od 80 litara, 48 posto na onaj od 120 te četiri posto na onaj od 240 litara. U kategoriji gospodarskih subjekata u većini, 57 posto, onih koji su zaduženi za obračunski volumen od 120 litara. (Aleta BRATTONI)