OŠ VLADIMIRA NAZORA PAZIN

Prva hrvatska škola s uvjetima za licencu NTC metode učenja: UČENJE MATEMATIKE KROZ IGRU Rezultati daleko bolji nego predavanjem pred pločom

Dr. sc. Rankom Rajovićem, dr. sc. Andrea Debeljih, učiteljica Tanja Grubiša i prof. Zdenka Turkalj Čohilj (M. RIMANIĆ)

Dr. sc. Rankom Rajovićem, dr. sc. Andrea Debeljih, učiteljica Tanja Grubiša i prof. Zdenka Turkalj Čohilj (M. RIMANIĆ)


Program nudi načine prepoznavanja darovite djece, njihove karakteristike i putove k povećanju IQ-a, razvoja sposobnosti i stvaralačkog mišljenja, naglašava se značaj obitelji i šire društvene zajednice u razvoju darovite djece

Osnovna škola Vladimira Nazora Pazin prva je škola u Hrvatskoj koja je stekla uvjete za licencu NTC metode učenja. NTC (Nurturing Talented Children) sustava učenja osmislio je i utemeljio dr. Ranko Rajović, doktor interne medicine iz Novog Sada, a područje kojim se bavi je neurofiziologija i njezina primjena u pedagogiji. On je i predsjednik Odbora za darovite, međunarodne udruge Mensa i UNICEF-ov suradnik na projektu ranog poticanja intelektualnog razvoja djece.

Cjeloviti razvoj učenika

- Budući da je stručnjak za rani razvoj inteligencije djeteta njegove su knjige vrlo popularne, a izlaganja na Youtubeu pregledana su stotine tisuća puta u samo nekoliko tjedna, dok su predavanja koja održava popunjena do posljednjeg mjesta, rekla je prof. Zdanka Turkalj Čohilj ravnateljica Osnovne škole Vladimira Nazora, predstavljajući kreatora NTC-a.

- Sukladno promjenama u društvu, suočeni smo s ubrzanim promjenama u suvremenoj pedagoškoj teoriji i praksi. Promjene u pedagoškoj teoriji i praksi koje na učenika gledaju kao na subjekt odgojno-obrazovnog procesa i svakodnevne inovacije u području informacijsko-komunikacijske tehnologije stavljaju velike izazove pred odgojno-obrazovne djelatnike. Sve to zahtjeva sustavno planiranje aktivnosti u školi koje će biti usmjerene na učenika i poticati njegov cjeloviti razvoj, rekla je Turkalj Čohilj.

Zbog toga je pazinska osnovna škola pozvala dr. Rajovića da u svibnju 2017. održi predavanje Učiteljskom vijeću, nakon toga slijedila je NTC edukacija učitelj i stručne suradnike. U prvoj fazi, tri stupnja NTC edukacije završilo je 20 učitelja, a u listopadu 2017. započele su prve NTC radionice u samoj školi za skupinu učenika četvrtih i petih razreda matične škole u Pazinu i Područne škole u Karojbi. Zbog velikog zanimanja učitelja, organizirana je edukaciju za njih još tridesetak, tako je do sada 52 učitelja pazinske osnovne škole završilo tri stupnja NTC edukacije.

Jača suradnja s dr. Rajovićem

- Dugoročni cilj nam je u što većoj mjeri integrirati NTC metode u redovnu nastavu. Iz tog razloga odlučili smo ojačati suradnju s dr. sc. Rankom Rajovićem i NTC timom Istre. Ispunili smo i uvjete za NTC licencu, koja ujedno podrazumijeva podršku i superviziju NTC tima što nas veseli i nadamo se pozitivnim pomacima, rekla je Turkalj Čohilj i dodala da NTC metoda ima suglasnost Agencije za odgoj i obrazovanje i nadležnog ministarstva.

Licencu je ravnateljici Zdenki Turkalj Čohilj predao dr. sc. Adrea Debeljuh, docent na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti na pulskom Sveučilištu Jurja Dobrile. U ovoj je prigodi izrazio zadovoljstvo suradnjom s pazinskom školom dodajući kako bi trebalo organizirati i javna predavanja da bi se i šira, a ne samo stručna javnost upoznala s NTC metodom učenja.

Ova metoda podrazumijeva učenje kroz igru kao najbolji i najučinkovitiji način učenja. NTC sustav učenja je specijalizirani program zasnovan na teorijskim osnovama neurologije, neuropsihologije i drugih znanosti, posebno pedagoških - obiteljske pedagogije, didaktike i metodike za predškolski i osnovnoškolski uzrast. Program nudi načine prepoznavanja darovite djece, njihove karakteristike i putove k povećanju IQ-a, razvoja sposobnosti i stvaralačkog mišljenja, naglašava se značaj obitelji i šire društvene zajednice u razvoju darovite djece. Ova metoda učenja zasnovana na igri provodi se u 15 europskih zemalja uključujući i Republiku Hrvatsku.

Razvoj brzine razmišljanja

Govoreći o NTC-u sam dr. Rajović je naglasi da takav način učenja podiže razinu intelektualnih sposobnosti učenika koji sudjeluju u programu, sprečava poremećaje pažnje i koncentracije u školskom periodu, razvija funkcionalno znanje, odnosno brzinu razmišljanja, povezivanja i zaključivanja, kao i pravovremeno uočavanje darovitih učenika i poticanje razvoja njihove darovitosti. Međutim, posebno je izdvojio problem koncentracije djece i razvojne smetnje u govoru, pisanju i čitanju.

- Mislim da kod razvojnih smetnji dolazi ponajprije zbog pogrešaka koje roditelji rade tijekom djetetova razvoja. Previše ga štite od svega, a to je problem, kaže dr. Rajović, dodajući kako dijete u takvom okruženju ne razvija svoje biološke sposobnosti. Stoga je posebno istaknuo pokret i fizičke aktivnosti djece. Zato roditeljima savjetuje da djecu vode u prirodu, na planinarenje, u šetnju, na igrališta. Tad se sve regije kore velikog mozga povezuju, što pomaže kasnije u školi u procesu učenja, pa takva djeca neće imati toliko problema s učenjem i koncentracijom.

Teško je popravljati greške roditelja pa je jako važno educirati i roditelje i odgajatelje i učitelje. Stoga se svi u kućnom odgoju i obrazovnom procesu moraju baviti ovim problemima, jer jedino se tako može pomoći djeci da dosegnu svoje biološke sposobnosti, kaže dr. Rajović.

U NTC sustavu učenja, kaže, djeca misle da se igraju, a to im je veliki motiv. Tako, igrajući se, nauče sve što im nastavnici žele prenijeti. Tako se potiče mišljenje i povezuje, tako se rađaju nove ideje i razvijaju kreativnost. Kako to funkcionira u praksi govorila je Tanja Grubiša, učiteljica razredne nastave iz Pazina, na primjeru učenja matematike kroz igru. Djeca su, kaže, to bolje prihvatila nego predavanje pred pločom, a rezultati su se pokazali bolji nego prigodom klasične metode nastave i učenja. (Mirjan RIMANIĆ)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter