Razumijemo naviku prolaska kroz naselje i traženja najkraćeg puta do mora, no i postojeći alternativni put znači samo koju minutu više hoda, odgovaraju iz Plave lagune na negodovanje mještana
Najava porečkog hotelijera da će novi hotel Park s luksuznim vilama, čija je gradnja u naselju Špadići u tijeku i produžena je do 15. srpnja, biti potpuno zatvoren resort, odnosno da neće biti više pješačkog prolaza kroz šumicu prema moru, neugodno je iznenadila građane. Bio je to prolaz koji se oduvijek koristio i skraćivao je put do plaže iz Špadića, a radi se o prostorno jako velikom naselju. Nije to bio samo put za domaće, nego i za brojne goste iz privatnog smještaja. Razgovarali smo s pojedinim žiteljima Creske ulice i s predsjednicom Mjesnog odbora Veli Maj Manuelom Janko. Ona je pokušala u više navrata sve što je u moći Mjesnog odbora. No, uzalud. Plava laguna je spomenuti put kroz svoje naselje, gdje su prije bili bungalovi, a sada su niknule luksuzne vile, u međuvremenu kupila od države i sada kao vlasnik ima pravo zatvoriti svoj posjed.
Janko je kazala da su prije donošenja Urbanističkog plana uređenja prije dvije godine tražili da se taj put ostavi za prolaz domicilnom stanovništvu, što je Plava laguna prvotno prihvatila, ali u međuvremenu je kupila zemlju od države i sada će resort zatvoriti. Janko je tražila (prije saznanja da je hotelijer kupio zemlju) da se taj prolaz uvrsti i u plan, ali nije im omogućeno.
Svi razumiju važnost investicije koja se mora dovršiti, ali sve se prelama preko leđa stanovnika Špadića i Materade koji mjesecima žive uz gradilište hotela Park. Petar Radoš dobro je upoznat s nekadašnjim projektima, jer je radio u Elektroistri te tvrdi da je u starom GUP-u cesta bila predviđena da prolazi Creskom ulicom pa kroz tu šumicu (gdje sada niču vile) prema Materadi te Malom i Velom Maju. Razumije da vlasnik s kupljenom zemljom može raditi što hoće, ali građani su ovakvim odnosom prema zajednici razočarani. K tome, prilazi tom gradilištu koje radi dan i noć, jako su loše isplanirani. Vozači idu linijom manjeg otpora, veli Radoš, jer koriste lokalne ulice u naselju koje nisu za kamione teže i od 12 tona, što nitko ne kažnjava. (Napisala i snimila Tanja KOCIJANČIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM I ONLINE IZDANJU