projekt

U porečkim vrtićima kreće program sportskog vrtića

| Autor: Glas Istre
Ilustracija

Ilustracija


Program prilagođene univerzalne sportske škole u vrtićima Grada Poreča – Parenzo, naziv je projekta čiju su realizaciju nedavno pokrenuli Sportska zajednica grada Poreča, Udruga kineziologa Poreč, gradski Upravni odjel za društvene djelatnosti, te dječji vrtići Radost i Paperino, za što je u ovoj godini u gradskom proračunu rezervirano 24 tisuće kuna. Program je u ovoj početnoj fazi namijenjen djeci predškolske dobi i to šestogodišnjacima, a u planu je isti proširiti na generaciju petogodišnjaka, u skladu s njihovim motoričkim sposobnostima i afinitetima. Aktivnosti će se s predškolcima provoditi pod vodstvom profesionalnih kineziologa svaki tjedan po dva puta, a o početku provedbe programa i rasporedu, roditelji djece bit će obaviješteni od samih predškolskih ustanova.

Kako objašnjava Zoran Jendrašić, stručni savjetnik za unapređenje i razvoj sporta u Sportskoj zajednici grada Poreča, osnovni cilj programa ove sportske škole je poticanje višestranog psihosomatskog razvoja djece predškolske dobi i to da se zadovolje dječje potrebe za kretanjem i igrom, praćenjem i razvojem njihovih osobina i sposobnosti te sportskih znanja primjernih za tu dob.

- Primjenom adekvatnih kinezioloških sadržaja direktno utječemo na motoričke i funkcionalne sposobnosti, te na rast i razvoj lokomotornog sustava. Prilikom izbora kinezioloških sadržaja uzimamo u obzir njihove potrebe i želje, vrline i mane, emocionalna stanja, trenutno antropološko stanje, uvažavajući razlike koje postoje među pojedincima, karakteristike vezane uz rast i razvoj, kao i razlike vezane uz spol. Želimo kod djece (ali i kod roditelja) predškolske dobi stvoriti naviku svakodnevnog tjelesnog vježbanja. Cilj je Programa da se redovita navika tjelesnog vježbanja kod djece stekne uz igru, zabavu i zadovoljstvo, kaže Jendrašić.

Program je osmišljen tako da se kroz odgovarajuće aktivnosti, odnosno tjelovježbu prilagođenu dobi djece, djeluje na cjelokupnu motoriku djeteta, koordinaciju pokreta, ravnotežu, preciznost, fleksibilnost, gipkost, izdržljivost, psihomotornu brzinu i snagu i razvoj kreativnosti. Učinci ovakvog programa su višestruki - od kinantropoloških, koji imaju cjelokupan utjecaj na osnovne motoričke sposobnosti djece predškolske dobi kao što su opća snaga, izdržljivost, koordinacija, fleksibilnost, preciznost, ravnoteža te brzina reakcije na vizualne i zvučne podražaje, do obrazovnih, odnosno stvaranja navike svakodnevnog vježbanja kao sredstva zdravog načina življenja, pružanja djeci mogućnosti za stjecanje osnovnih znanja, vještina i navika kroz igru potrebnih za prilagodbu novim motoričkim gibanjima, te učenju djece koliko je važna pravilna prehrana i higijenske navike pravilan rast i razvoj.

Tu su I odgojni ishodi programa su da dijete kroz sportske sadržaje razvije osjećaj sigurnosti, samostalnosti, samokontrole, samopouzdanja. Dijete uči kako prihvaćati pobjede i poraze, kako prihvaćati i poštivati pravila i protivnika, kako biti dio grupe koja teži zajedničkom cilju. Stoga je potrebno vježbanje djece predškolske dobi provoditi kroz igru. Potrebno je sadržaj sportske aktivnosti prilagoditi dobi i sposobnostima djece kako bi djeca razvila samopouzdanje i samopoštovanje, stvorila pozitivnu sliku o sebi, prijateljske odnose i osjećaj pripadnosti.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter