Ilustracija (Pixabay)
Nakon što je svoju predizbornu kampanju na posljednjim lokalnim izborima vodio uglavnom preko društvenih mreža i komunikacijskih kanala kao što je Viber, računajući na mlađu populaciju i revno održavajući kontakt s bivšim učenicima iz gimnazije ne bi li iskoristio svoj učiteljski i ravnateljski staž u političkom smislu, pulski gradonačelnik Filip Zoričić i dalje izbjegava medije i eventualna novinarska podpitanja te se i kao prvi čovjek Pule u komunikaciji s građanima najviše koristi - Facebookom.
Također, imao je i fazu kada je službene stranice Grada koristio za svoje kratke komentare, ali to više ne čini.
No, ovo nije priča (samo) o Filipu Zoričiću koji, iako u tome uvelike prednjači, nije jedini koji se od svakog oblika kritike i "zlih" medija brani putem jednosmjerne komunikacije društvenih mreža. Ipak, treba reći da nije novost da su društvene mreže, pogotovo Facebook, postale najmoćniji medij i alat političke komunikacije, pa se umjesto na konferencijama za medije, gdje mogu naići na škakljiva pitanja ili neželjenu polemiku, političari svojim glasačima obraćaju direktno preko svojih profila na društvenim mrežama.
Ništa drugačije nije ni u Istri. Komunikacija Filipa Zoričića se uglavnom bazira na iznimno emotivnim i kratkim objavama na granici patetike, s mnogo pravopisnih grešaka. S jedne strane mladima poručuje da je život nešto realno i da jedva čeka da propadnu društvene mreže, dok ih s druge strane on koristi i više nego redovito.
I ne samo to - u maniri političara koje je osuđivao i protiv kojih se barem deklarativno borio, Zoričić si ne može pomoći da ne provjeri tko što piše i tko što lajka, pa nerijetko na društvenim mrežama blokira (onemogući pristup) onima koji ga kritiziraju i koji se s njime ne slažu. Ipak, puno bolje prolaze uvijek isti simpatizeri i trolovi (lažni profili) koji na svaku njegovu objavu reagiraju ekstremno pozitivno.
S druge strane, vodnjanski gradonačelnik Edi Pastrovicchio prije nekoliko dana se popeo na tamošnji zvonik i to ponosno objavio na svojem službenom Facebook profilu. Bez posebnog razloga i skrivene poruke, a sve u cilju osobne propagande.
Kada je riječ o vodnjanskoj političkoj sceni, nedavni sramotan komentar Pastrovicchijevog Denisa Sgagliardija, ni manje ni više nego potpredsjednika Gradskog vijeća, također nije prošao neopaženo te je pokazao vrlo nisku razinu komunikacije nove vladajuće garniture. Jer, očito se takav rječnik u Vodnjanu najnormalnije tolerira.
Naravno, na Facebooku, i to ispod objave gradonačelnika Pastrovicchija, u kojoj je prikazan dvominutni video spot. Naime, u toj snimci gradonačelnik uglavnom hvali samog sebe i žali se na bivšu vlast kao svaki političar te, između ostalog, i na kritike našeg lista. Također, što je zaista urnebesno, Pastrovicchio se požalio i na naš satirični podlistak Baruficu.
Šarajući po Facebooku, nerijetko se nađu i objave IDS-ovog Marina Lerotića. I on nastoji, kao i Zoričić, biti sveprisutan i komentirati sva tekuća zbivanja. Jedan je od onih koji ne zaboravlja obljetnice i važne datume, pa koristi svaki mogući razlog da pojača vidljivost svog lika i djela. Njegove su objave u pravilu vrlo monotone, protokolarne i teško razumljive, vjerojatno zato što uglavnom obrađuju nacionalne teme.
Šampion društvenih mreža i Facebooka je i istarski župan Boris Miletić. On je, vjerovali ili ne, najpopularniji i najuspješniji župan u Hrvatskoj na Facebooku.