CROPIX
Doista, ovo izbori jesu borba između dvije Hrvatske, ali one ozbiljne i odgovorne s rezultatima, i one površne i bezidejne koja nije u stanju ponuditi rješenja, već odvraća pozornost s važnih tema * Vlada financira sve kapitalne projekte u Istri. Gradi se najvažniji prometni projekt - Istarski ipsilon, čiju ćemo gradnju u punom profilu završiti za dvije i pol godine
Nositelj liste HDZ-a za Europski parlament Karlo Ressler potpredsjednik je Mladeži Europske pučke stranke(yepp) i savjetnik premijera Andreja Plenkovića. Osoba je od njegovog najvećeg povjerenja. Premijer je to povjerenje najotvorenije demonstrirao stavljajući ga na prvo mjesto liste.
- Pred vama je velika odgovornost. Prvi ste na listi HDZ-a za europarlamentarne izbore. Koji rezultat smatrate uspjehom HDZ-a? Koliko osvojenih mandata?
- Očekujemo pet zastupničkih mandata. Kako HDZ u Europskom parlamentu trenutno ima četiri zastupnika, time će se naša delegacija u novom sazivu dodatno ojačati. Ovaj put na izbore idemo samostalno, bez koalicijskih partnera, što će naš uspjeh učiniti još većim u odnosu na prijašnje cikluse europskih izbora. Provedbom našeg programa "Hrvatska za generacije", svjesni svih izazova s kojima se Europa danas suočava, nastavljamo realizirati ključne projekte za gospodarski razvoj svih krajeva Hrvatske te graditi Pelješki most, ceste, željeznice, LNG terminal, obnavljati zračne i morske luke i jačati širokopojasni internet, koji bez članstva u EU ne bi bili mogući.
Glas svih građana
- Može li se Hrvatska s novim europarlamentarnim zastupnicima raspoređenim po različitim grupama bolje izboriti za svoj položaj u EU-u?
- Hrvatski zastupnici u Europskom parlamentu poluga su utjecaja hrvatskih građana u središtu Europske unije. Europski parlament jedina je izravno birana institucija Unije i predstavlja glas svih građana. Unutar parlamenta važno je djelovati u pojedinim političkim grupacijama koje povećavaju utjecaj naših parlamentaraca. HDZ u svojem europskom djelovanju ima snažnu potporu najveće i najutjecajnije političke obitelji - Europske pučke stranke, što je prednost koju drugi nemaju. Na europskom nivou se najviše vidi povezanost između lokalne, nacionalne i europske razine jer samo usklađeno djelovanje svih poluga vlasti u Hrvatskoj može donijeti konkretne rezultate u Bruxellesu. HDZ je toga svjestan, a tome svjedoče i neki hrvatski prioriteti koji su postali europskima - Pelješki most i LNG Terminal na Krku. Mnogo je takvih primjera, a na našim zastupnicima je da se kvalitetno založe za hrvatske nacionalne interese, zajedno s našom Vladom.
- Može li se povući još više sredstava? Zašto to dosad nismo koristili u većem opsegu?
- Može se i to smo dokazali u posljednje dvije i pol godine. Kada smo došli na vlast, zatekli smo ugovorenost sredstava iz europskih fondova na samo devet posto, a sada smo već na 68. Do kraja godine očekujemo ugovorenost od 85 posto, a sav novac isplaćivat će se do 2023. godine. Naš je cilj da Hrvatska za različite projekte iskoristi više od 90 posto sredstava iz postojeće omotnice. Od našeg članstva dobili smo 14 milijardi kuna više nego što smo uplatili u proračun Unije. Upravo zbog tog uspjeha europski fondovi mijenjaju Hrvatsku - izgrađuju našu prometnu infrastrukturu, vrtiće, mostove, morske i zračne luke, ali i potiču naš sustav obrazovanja, zapošljavanje i mnoge razvojne i poduzetničke projekte. 80 posto javnih investicija dolazi iz europskih fondova, što je samodostatan podatak koliko je važno članstvo u EU.
- Koliko će stečaj Uljanika, za koji se još ne zna hoće li imati epilog preustroja, utjecati na hrvatsko i, posebno, istarsko gospodarstvo?
- Ako je netko učinio izrazito puno za brodogradilišta u Rijeci i Puli, učinila je ova HDZ-ova Vlada. Plaćeno je 3,2 milijarde kuna ranije preuzetih državnih jamstava te je osigurana isplata svih plaća od siječnja do studenoga prošle godine. U ovom trenutku nadležna ministarstva gospodarstva i financija razgovaraju u vezi jaružara i državnih jamstava koja se na to odnose kako bi se umanjili troškovi za državni proračun. Radnici Uljanika dobivat će preko Agencije za radnička potraživanja sredstva, a Ministarstvo rada i Hrvatski zavod za zapošljavanje pripremili su posebne timove koji će se baviti pravima koja im pripadaju, dok ministar gospodarstva intenzivno vodi razgovore o dovršetku preostalih brodova koji su na navozima. Očekuje se i konačan stav kineske kompanije CSIC, čija su izaslanstva u dva navrata posjetila brodogradilišta, kao i Brodarski institut, slijedom razgovora premijera Plenkovića i kineskog premijera Lija Keqianga. To pokazuje da je Vlada uložila zaista maksimalne napore.