"Tvrtka Mon Perin spada među pionire poslovne filozofije i prakse društvenog poduzetništva u domaćim razmjerima, a pod vodstvom Massima Piuttija potvrđuje kako taj koncept može uspješno integrirati najbolje dugoročne interese lokalne zajednice, ciljeve očuvanja ekološke ravnoteže i vrlo zahtjevne standarde razvoja općine Bale i pritom ostvariti vrlo solidne i kontinuirano rastuće financijske rezultate." Tim su riječima iz udruge menadžera Croma obrazložili priznanje kojim su koncem prošle godine krunisali izuzetno uspješno poslovno razdoblje mladog direktora baljanske turističke tvrtke Massima Piuttija. Projekt Mon Perina, u koji se on uključio odmah po okončanju studija, pred vratima je nove razvojne faze, a s Piuttijem smo razgovarali nakon obilaska kampa u kojem se ubrzano pripremaju za službeni početak nove turističke sezone.
- Koliko je priča oko Mon Perina u 12 godina promijenila sliku Bala?
- Mnogi to danas zaboravljaju, ali Bale su 2004. godine bile jedna od najsiromašnijih općina u državi i mjesto kroz koje se prolazilo na cesti između Rovinja i Pule, u kojem tadašnji srednjoškolci, što sam i sam bio, nisu vidjeli neku svijetlu perspektivu. Od osamostaljenja općine početkom devedesetih godina tražio se nekakav put razvoja, no dugo vremena u tome se više lutalo nego što se nešto konkretno napravilo. Tad se Balama dogodio Plinio Cuccurin koji je okupio grupu prijatelja i pokrenuo projekt. Dvanaest godina kasnije Bale su jedna od najrazvijenijih općina, mjesto iz kojeg ne samo da mladi više ne odlaze, nego iz drugih krajeva dolaze u njega živjeti. Mjesto je postalo prepoznatljiva turistička destinacija i, što je najvažnije, mjesto oko kojeg je stvorena zanimljiva priča. Mon Perin je krenuo kao udruga kojoj je cilj bio revitalizacija Bala, a razvoj mjesta i briga o svim ključnim pitanjima važnim za taj razvoj ostao je glavni cilj i danas kad je Mon Perin privatna tvrtka koja je u suvlasništvu Općine, žitelja i prijatelja Bala. Primjerice, krajem prošle godine u dogovoru s Općinom donirali smo u proračun 200 tisuća kuna i tim novcem omogućeno je da sva djeca iz mjesta imaju besplatan vrtić. Sličnih primjera u prošlosti ima još, a bit će ih svakako i u budućnosti.
- Jedan od zajedničkih ciljeva bilo je stvoriti prepoznatljivu turističku destinaciju. Na koji način Mon Perin sudjeluje u njegovoj realizaciji?
- Osim samog razvoja kampa, uključeni smo u čitav niz aktivnosti i u samom mjestu. Financiramo manifestacija koje se održavaju tijekom ljetne sezone, a imamo otvorenu i turističku agenciju za punjenje privatnog smještaja koja je na neki način prvi korak u planiranom razvoju difuznog hotela. Ako se vratimo ponovno onih dvanaest godina unatrag, u Balama je bilo možda pet kuća koje su primale turiste. Danas praktički nema ni jedne kuće koja se ne koristi za iznajmljivanje turistima i u samim je Balama u ljetnim mjesecima broj turista koji tu borave veći od broja mještana. (Milan PAVLOVIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM I ONLINE IZDANJU