Pojasnio je novi zakon

Marko Oršulić, PU istarska: "U OVIH NEKOLIKO DANA, KOLIKO MI JE POZNATO, NITI JEDNOG VOZAČA ROMOBILA NISMO KAZNILI. CILJ JE PREVENCIJA, A NE KAŽNJAVANJE"

Ići ćemo uglavnom s upozorenjima prema građanima, pogotovo u ovom prvom periodu, dok se ljudi ne upoznaju sa zakonskim odredbama, rekao je Oršulić

| Autor: Helena MOSTARKIĆ GOBBO
Marko Oršulić

Marko Oršulić


"Od 30. srpnja stupile su na snagu izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama i sada su uređena pravila prometovanja za romobile", izvijestio je Marko Oršulić, policijski službenik za preventivu u cestovnom prometu u Službi prometne policije PU istarske.

Naveo je da ranijih godina to nije bilo uređeno premda romobili već više od pet godina prometuju po našim cestama.

"Što se tiče romobila, on je sada dobio svoju definiciju. Romobil se sada smatra osobnim prijevoznim sredstvom koje nije razvrstano ni u jednu kategoriju vozila sukladno posebnim propisima, bez sjedećeg mjesta", pojasnio je Oršulić, dodavši da se to odnosi na romobile čiji radni obujam motora nije veći od 25 cm3, trajna snaga elektromotora od 0,6 kilovata i koje se na ravnom dijelu ceste ne može kretati brzinom većom od 25 km/h.

Potvrdio je važnu činjenicu da svi romobili koji izlaze iz ovih gabarita, zadanih izmjenama Zakona, a da nisu svrstani u drugu kategoriju vozila, neće moći sudjelovati u prometu na cestama.

Zakonom je propisano i tko sve može upravljati romobilom.

FSSD

Romobil ostavljen na Valkanama (SNIMILA Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ)

"Samostalno može upravljati osoba s navršenih 14 godina koja ne mora imati nikakvu vozačku dozvolu niti pratnju. Što se tiče mjesta po kojima romobili mogu voziti, što ranije nije bilo propisano, sada je to definirano. Oni sada moraju prometovati po biciklističkoj stazi ili traci, ako one postoje. Ako ih nema, onda mogu prometovati po površinama namijenjenima kretanju pješaka, a to su nogostupi, pješačke zone i zone smirenog prometa", objasnio je Oršulić.

Dodao je da, ako nema ni mjesta predviđenih za pješake, romobili mogu prometovati županijskim, lokalnim i nerazvrstanim cestama, tamo gdje je dopuštena brzina prometnim znakom označena na 50 km/h ili manje.

Oršulić je istaknuo da vozači romobila, kada se kreću na mjestima namijenjenima pješacima, moraju posebnu pozornost obratiti na pješake, paziti da ih ne ozlijede i voziti sigurnom brzinom.

FSSD

"Zakonom je zabranjeno da se romobil kreće autocestama, brzim cestama i cestama namijenjenima za promet motornih vozila", napomenuo je Oršulić.

Što se tiče vožnje noću, propisano je da romobil mora imati upaljena svjetla, i to bijelo s prednje strane i crveno sa stražnje, a osoba koja njime upravlja mora nositi reflektirajući prsluk. Određeno je da vozač romobila njime upravlja stabilno, a nedopušteno je skidati obje ruke s upravljača. Također, propisana je obaveza da vozač romobila na glavi mora nositi zaštitnu kacigu, a ukoliko je nema, propisana je i novčana kazna od 300 kuna.

Isti iznos kazne predviđen je i za prijevoz drugih osoba na romobilu koji je također zabranjen, kao i za slušalice u ušima.

FSSD

"Mi smo prije stupanja ovog Zakona na snagu zaustavljali vozače romobila, njih stotinjak, i upoznali ih s novim odredbama. Nama je cilj prevencija, da ljude upoznamo sa Zakonom, da znaju što se može, a što ne može. Nije nam cilj kažnjavanje i za sada, ovih nekoliko dana, koliko je meni poznato, nismo nikoga kaznili. Ići ćemo uglavnom s upozorenjima prema građanima, pogotovo u ovom prvom periodu, dok se ljudi ne upoznaju sa zakonskim odredbama", rekao je Oršulić, no napomenuo je kako će se osobe koje će grubo kršiti prometne propise, pa tako vožnjom romobila izazovu prometnu nesreću ili dovedu u opasnost druge sudionike u prometu, sankcionirati sukladno zakonskim odredbama.

"Ono što se može primijetiti po gradu, a to je ostavljanje romobila, sada se više ne smije raditi. Ne može se romobil ostaviti bez nadzora na mjestu gdje se odvija promet vozača ili pješaka, nego isključivo na za to predviđenim mjestima, što će urediti jedinice lokalne i regionalne uprave i samouprave na svom području. Isto tako, vozači romobila ne smiju njime upravljati ako su pod utjecajem alkohola iznad 0,5 promila", istaknuo je Oršulić te potvrdio da će se, kada se budu odvijale redovite kontrole vožnje pod utjecajem alkohola, vozači romobila tretirati jednako kao i vozači drugih vozila. Napomenuo je da vozač romobila prilikom prelaska pješačkog prijelaza mora sići s vozila i gurati ga pored sebe, jednako kao biciklisti.

FSSD

Oršulić se osvrnuo i na podatke o prometnim nesrećama (bilo kojim vozilom, ne samo romobilima) u prvih sedam mjeseci ove godine.

"Što se tiče stanja sigurnosti, odnosno prometnih nesreća, evidentirano je njih 981, odnosno 15 posto više nego prošle godine kada ih je bilo 854", rekao je Oršulić. Kao glavni uzrok prometnih nesreća statistika je zabilježila nepropisnu brzinu, i to u 197 slučajeva. Oršulić je potvrdio da je upravo brzina i najčešći uzrok prometnih nesreća.

Od početka godine do kraja srpnja evidentirano je i devet događaja u kojima su sudjelovali romobili. Zabilježeni su padovi s romobila prilikom kojih su dvije osobe teško ozlijeđene, dok ih je sedmero pretrpjelo lakše tjelesne ozljede.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter