Produljena javna rasprava o studiji utjecaja na okoliš

LUKA KARIGADOR Još mjesec dana primaju se primjedbe na proširenje karigadorske luke

| Autor: Anđelo DAGOSTIN
Simulacija buduće luke

Simulacija buduće luke


Studija utjecaja na okoliš i sažetak za javnost bit će dostupni javnosti i na službenim web stranicama www.mzoe.gov.hr, www.istra-istria.hr, www.brtonigla-verteneglio.hr * Zainteresirani svoja mišljenja, prijedloge i primjedbe na studiju mogu dostaviti u pisanom obliku zaključno s 18. travnjem

Temeljem odluke Ministarstva zaštite okoliša i energetike produljena je javna rasprava o studiji utjecaja na okoliš za zahvat "Luka Karigador - Brtonigla" do 17. travnja. Koordinator javne rasprave je Upravni odjel za održivi razvoj Istarske županije, a javna rasprava se provodi u suradnji s nadležnim jedinstvenim upravnim odjelom Općine Brtonigla.

Za vrijeme trajanja javne rasprave cjelovita studija i sažetak za javnost bit će dostupni javnosti do 17. travnja u prostorijama vijećnice Općine Brtonigla svakog radnog dana od 7 do 15 sati, a samo sažetak u ulaznom holu sjedišta Istarske županije u Puli radnim danom od 8 do 16 sati. Studija utjecaja na okoliš i sažetak za javnost bit će dostupni javnosti i na službenim web stranicama Ministarstva zaštite okoliša i energetike www.mzoe.gov.hr, Istarske županije - www.istra-istria.hr, te Općine Brtonigla – www.brtonigla-verteneglio.hr. Pozivaju se svi zainteresirani da svoja mišljenja, prijedloge i primjedbe na studiju utjecaja na okoliš upišu u knjige primjedbi koje se nalaze uz izloženu dokumentaciju ili dostave u pisanom obliku, u tijeku roka predviđenog za javnu raspravu, zaključno s 18. travnjem na adresu: Istarska županija, Upravni odjel za održivi razvoj, 52100 Pula, Flanatička 29.

Studija utjecaja na okoliš odnosi se na zahvat izgradnje luke otvorene za javni promet Karigador. Planirana luka nalazi se na katastarskoj čestici oznake k.č. 1944/154, k.o. Brtonigla, te na moru ispred navedenih katastarskih čestica. U sklopu naselja Karigador, na sjevernoj strani Uvale Karigador, nominalno se nalazi "Luka otvorena za javni promet Karigador". Kako je sadašnje stanje lučke infrastrukture nezadovoljavajuće, Lučka uprava Umag – Novigrad, kao nositelj zahvata, sukladno planu razvoja planira rekonstruirati "luku otvorenu za javni promet lokalnog značaja".

Planirani zahvat u osnovi podrazumijeva izgradnju lučke infrastrukture: dogradnju lukobrana, obalnog platoa s regulacijskim obalnim zidom te produbljivanje akvatorijskog obuhvata. U akvatoriju luke postavit će se plutajući gatovi za privez plovila, a na obalnom platou izgraditi građevina za potrebe operativnog funkcioniranja osnovne djelatnosti te građevine za pružanje drugih usluga. Nositelj zahvata je tvrtka Liderato mare.

Lučku infrastrukturu, dakle operativnu obalu za pristajanje brodova i obavljanje lučkih operacija, tvori kameni gat formalne vodene operativne dužine od oko 63 metara te dužine korijena od oko 38,5 metara. Širina mola je deset metara. Gat se koristi kao "iskrcajno mjesto za ribarska plovila" te je na njemu zabranjen privez ostalih plovila. Uglavnom ga koriste lokalni ribari kao svoj domicilni lučki privez.

Tijekom rekonstrukcije luke Karigador planira se produbljivanje morskog dna odnosno iskop mulja s dijela morskog dna te iskop u stijeni vapnenaca morskog dna. Iskop mulja obuhvaća površinu unutar granica lučkog područja. Iskop u stijeni je predviđeno do granice obalnog zida da bi se omogućilo pristajanje velikih brodova. Potrebna dubina uz obalni zid iznosi tri metra. Površina lučkog područja luke otvorene za javni promet iznosi 46.784 četvornih metara, od čega se na površinu formiranog teritorija kopnenog dijela odnosi 9.294 četvornih metara, a na površinu formiranog akvatorija 37.490 četvornih metara.

Izgradnjom predmetne luke planiran je kapacitet od najviše 197 vezova: komunalni vezovi, nautički vezovi, vezovi za sportska plovila i vezovi za ribarske brodice. Dogradnjom postojećeg gata, izgradnjom obalnog zida (rive) te postavom strukture plutajućih (pontonskih) gatova, unutar bazena luke osigurat će se 50 komunalnih vezova, pet vezova za potrebe ribara te će se omogućiti prihvat interventnih plovila i plovila državnih službi. Vez za interventna plovila i plovila državnih službi predviđen je s vanjske strane lukobrana.

Podsjetimo, udruga "Moj lipi Karigador" od Ministarstva zaštite okoliša i energetike traži da se ponovi javna rasprava, te na talijanski jezik prevede studija i sva pripadajuća dokumentacija s obzirom da se radi o dvojezičnoj općini. Ista udruga protivi se proširenju luke. Spornim smatraju preobrazbu uvale Dajla-Karigador iz "mediteranskog seoskog naselja" u urbanu luku u kojoj je većina vezova (142) predviđeno za nautičare. U istoj uvali planiraju se još dvije luke, ukupno 315 vezova.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter