Nema još novosti oko ponovnog uvođenja hidroavionskih linija duž jadranske obale, pa tako i u Puli. Međutim, vrlo je izvjesno da će linije ponovno zaživjeti, i to zahvaljujući tvrtci Airways Europe (Europski obalni zračni prijevoznik) koja je iskazala ozbiljan interes za ponovno uvođenje letova, a koji bi Pulu ponovno povezali s otocima i gradovima duž cijele obale. Sve će biti jasnije negdje u proljeće kada će se zaključiti natječaj koji je sada u pripremi. Potvrdio nam je to ravnatelj pulske Lučke uprave Donald de Gravisi, kazavši da je studija koja mora prethoditi natječaju gotova. Radi se o Studiji opravdanosti davanja koncesije za obavljanje djelatnosti, prihvat i opreme hidroaviona i putnika na području luke Pula, i to je bio prvi uvjet, sada ide natječaj, i negdje do sredine ožujka trebalo bi biti definitivno poznato hoće li hidroavioni ponovno spajati Pulu i cijelu obalu, rekao je de Gravisi.
Vijest o novom potencijalnom investitoru navodno tvrtki Airways Europe koja bi uvela brze hidroavionske linije duž obale, podsjetimo, pojavila se u studenom prošle godine. Ta je tvrtka već tada ostvarila niz kontakata s gradovima u kojima je pak poslovala propala tvrtka European Coastal Airlines (ECA), koja je do kraha 2016. godine obavljala taj posao. ECA je podsjetimo, završila u predstečajnoj nagodbi s 50-ak milijuna kuna dugovanja, a nakon što su usred turističke sezone 2016. godine prizemljeni njezini hidroavioni. Prizemljila ih je Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo nakon što je inspekcijskim nadzorom utvrđeno da letjelice nisu sigurne, odnosno utvrđeni su nedostaci u njihovom održavanju na što su svojevremeno ukazivali i djelatnici ECA-e.
Dvije godine kasnije, evo, pojavio se novi zainteresirani koncesionar. De Gravisi je kazao da su s novom zainteresiranom tvrtkom već ostvareni kontakti te da je Upravno vijeće Lučke uprave donijelo odluku da se raspiše novi natječaj za dodjelu koncesije za hidroavionsko pristanište. Ponovio je da Pula itekako ima uvjete za uvođenje takvih letova koji su dobra i atraktivna ponuda za turiste. Prema njegovim saznanjima, zainteresirana tvrtka je već je otkupila od ECA-e pontone i montažne kućice u kojima su se mogle kupiti karte. Jedna takva još se nalazi na pulskoj Rivi. Prvi hidroavion ECA-a podsjetimo, u pulsku je luku sletio u travnju 2015. godine i vrlo su brzo postali omiljeno prometno sredstvo brojnih turista, kako domaćih, tako i stranih. Ukidanje linija najviše je pogodilo jadranske otoke čiji su gradonačelnici i načelnici nebrojeno puta ukazivali na potrebu za takvim, brzim i učinkovitim povezivanjem svojih sredina s većim gradovima na obali, ali i onima na talijanskoj strani Jadrana.
Inače, direktor novoosnovane kompanije Airways Europe koja bi trebala preuzeti posao s hidroavionima je Zdravko Delić, generalni menadžer uspješne tvrtke Delta Air koja je osnovana 1991. godine i zastupnik je Pipera za Hrvatsku. Delić već godinama surađuje s Fakultetom prometnih znanosti (FPZ) koji provodi osposobljavanje pilota i kontrolora zračnog prometa prema certificiranim programima hrvatskih i europskih zrakoplovnih vlasti. Također, godinama je obnašao dužnost predsjednika Uprave Zrakoplovno tehničkog centra u Velikoj Gorici. (N. SOFTIĆ)