Ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković zajedno s direktorom društva BINA-Istra d. d., Dariom Silićem, koje gradi i upravlja Istarskim ipsilonom, otvorili su danas poddionicu Pazin-Cerovlje dugu 12 kilometara, koja će od večeras biti puštena u promet.
Uz ministra, na svečanosti otvorenja sudjelovao je i župan Fabrizio Radin, državna tajnica u Ministarstvu prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine Dunja Magaš te pomoćnik ministra gospodarstva i održivog razvoja Zvonimir Novak.
- Istarski ipsilon je naš strateški projekt, dokaz upornosti i radišnosti Istre i Istrijana i dokaz da na tom projektu nas prati i slijedi i Vlada Republike Hrvatske. Svaki kilometar ove ceste je dodatni kilometar na putu našeg zajedničkog napretka, rekao je istarski župan Fabrizio Radin, dodavši da želi da se "nađemo, što prije, svi zajedno, usprkos epidemiji, na završetku ovog strateškog infrastrukturnog projekta koji će dati novi impuls razvoju naše regije i Republike Hrvatske".
Ministar Butković izrazio je zadovoljstvo što se danas prisustvuje otvorenju ove dionice:
- Godine 2016., kad sam postao ministar mora, prometa i infrastrukture, krenuli smo s pripremom svega ovoga, a izuzetne napore da bi to sve krenulo uložili su i kolega Kliman i svi istarski gradonačelnici, načelnici i župan. Fizički radovi su krenuli 2018., no sve to je još 2016. godine startalo uz sve što je bilo potrebno odraditi. Ovo je danas veliki dan, jer završetkom Istarskog ipsilona završit će se integracija Istre u hrvatski prometni sustav, a ovo je tek jedna od dionica svega onoga što nas očekuje u narednom razdoblju.
Ovaj projekt je vrijedan oko 160 milijuna eura i ovo je prva faza, a do početka sljedeće turističke sezone bit će gotovo svih 28 kilometara ove dionice. Vlada je prije mjesec dana donijela odluku i za dovršetak druge cijevi tunela Učka, te ukupno svi ovi projekti iznose 360 milijuna eura uloženih u četiri godine u Istru, i to je velika stvar za hrvatsko gospodarstvo kao i za hrvatsku građevinsku operativu, i mislim da smo ovim velikim projektima pomogli hrvatskih tvrtkama da i u ovim teškim vremenima koronakrize grade i opstanu.
Kroz mjesec dana kreću radovi na drugoj cijevi tunela Učka, i to je prilika da se opet okupimo - ovo su optimistični i pozitivni trenuci i zbog toga zahvaljujem svim koji su omogućili da cijeli ovaj proces protekne dobro i u vremenskom roku, poručio je ministar Butković.
Cjelokupna dionica, od Pazina do tunela Učka u dužini 28 kilometara, predstavlja veliki izazov za izvođače radova obzirom da uključuje izgradnju čak 31 objekta (nadvožnjaka i vijadukta) te potpuno novo odmorište.
Kako bi se poštovali rokovi izgradnje i projektna dinamika, na gradilištu je održavan intenzivan tempo rada što je rezultiralo time da je poddionica Pazin – Cerovlje, završena u predviđenom roku. Završetak radova na preostalih 17 kilometara ove dionice, do tunela Učka, se očekuje sredinom sljedeće godine.
Istarski ipsilon prvi je projekt gradnje cestovne infrastrukture prema modelu javno-privatnog partnerstva u Hrvatskoj u koji je od početka projekta uloženo 800 milijuna eura. Ova cestovna mreža predstavlja žilu kucavicu Istarskog poluotoka kojom godišnje prometuje preko 10 milijuna vozila.
Posjetimo i na to da je u kolovozu ove godine Europska komisija dala "zeleno svjetlo" za produljenje koncesijskog ugovora s koncesionarom Bina Istrom što je bilo preduvjet za donošenje odluke o nastavku izgradnje Istarskog ipsilona i izgradnji druge cijevi tunela Učka.