Borit ću se za spas Uljanika, iako je Vlada učinila niz propusta i bilo je mnogo praznog hoda, kaže Flego, koji se kani boriti da se brodograđevna industrija u EU proglasi jednom od strateških industrija. "EU je učinila niz pogrešaka jer brodograđevnu industriju nije proglasila važnom, već je raznim zakonima 'vezala noge' brodogradilištima", kaže Flego
"Uljanik za mene nije gotova stvar. Naravno da ću s pozicije europskog zastupnika dati sve od sebe da lobiram za opstanak hrvatske brodogradnje. I kao član odbora koji se bavi industrijom, istraživanjem i energetikom stojim na raspolaganju i za sve druge zakone koje treba donijeti, ne bi li se brodograđevna industrija proglasila jednom od strateških industrija. Dakle, borit ću se za spas Uljanika, iako je Vlada učinila niz propusta i bilo je mnogo praznog hoda", kazao je Valter Flego, koji je jučer pozvao novinare u svoj pulski EU ured da im priopći što je sve radio proteklih mjesec dana u EU parlamentu.
Smatra da je i EU učinila niz pogrešaka jer brodograđevnu industriju nije proglasila važnom, već je raznim zakonima "vezala noge" brodogradilištima.
- Hrvatska Vlada mora pomoći Uljaniku i pod hitno reagirati, osobito sada kad vidimo da i dalje ima zainteresiranih brodovlasnika koji su voljni graditi brodove u Puli. Vlada treba napraviti prvi potez, a ja ću lobirati prema svima koji mogu pomoći, kazao je Flego, kojem će drugi veliki zadatak biti rješavanje problema goriva iz otpada.
Otkrio je da će na jesen uputiti niz prijedloga i inicijativa koje bi u konačnici mogle rezultirati trajnim rješavanjem zbrinjavanja goriva iz otpada, sa čime već dugo problema ima pulski Kaštijun.
- Ići ću s konkretnim zahtjevima prema Europskoj komisiji jer po pitanju gospodarenja otpadom u Hrvatskoj puno toga nemamo regulirano, pa ni tržište sekundarnih sirovina. Nemamo izgrađen ni sustav odlaganja otpada i plaćat ćemo penale. Sve je to naša stvarnost i to će biti tema o čemu ću izvijestiti kolege kad s oformi EK, rekao je Flego.
Kolindina sramota
Dodao je da mu je jedan od prioriteta i imigracijska politika, rekavši da je to velika tema na razini čitave Europe. Tvrdi da se Europa nije aktivno uključila u žarište i jako je po tom pitanju razjedinjena.
- Založit ću se da se s imigrantima postupa humano i da se poštuju ljudska prava. Nikako se ne slažem s izjavom koju je dala predsjednica Kolinda Grabar Kitarović "da s tim ljudima treba postupati s malo sile". To je sramotno! Ljudi koji spašavaju svoj život moraju imati saveznike u Europljanima, ali i uhodan sustav koji će ih zaštititi. Prioritet je zaštita i sigurnost naših građana na granicama, a ovo što radi Slovenija ili planira Italija je za svaku osudu. Dizanje žilet žice nije rješenje, smatra Flego, koji je podsjetio je da na razini Parlamenta djeluje u sklopu grupe Renew Europe (Obnovimo Europu - bivši ALDE) koja predstavlja treću snagu.
- Definirali smo prioritete u svom petogodišnjem radu i nakon toga išli u pregovore sa svim ostalim grupama oko ostalih tema. Ušao sam u dva najelitnija zakonodavna odbora i kroz njih ću raditi na poboljšanju željezničke infrastrukture. Konkretno, prioritet je
spajanje Istarskog ipsilona sa slovenskom mrežom autocesta, a tu su i rad na drugoj cijevi tunela Učka i spoj na Matulje. Nažalost, o našoj željeznici možemo pričati viceve kad govorimo o brzini i sigurnosti, ali tome smo si sami krivi jer nadležna tijela i ministarstvo nisu činili ništa da se kandidiraju projekti kojima bi se to promijenilo. Upozorio sam i Luku Rijeka i nadležno ministarstvo da se jave na javni poziv koridor Baltik-Jadran, gdje svaka država treba reći koje strateške luke i djelatnosti planira ucrtati u taj prometni koridor. Ako se to ne učini, bit će nemoguće kandidirati projekte na EU fondove i nećemo moći koristiti sredstva koja će nam biti na raspolaganju od 2021. do 2027. Hrvatska nije napravila mnogo predradnji, doslovno lutamo i nemamo prioritet u prometnoj infrastrukturi. Uz to, na samom smo dnu u sigurnosti prometa, tvrdi Flego.
Ulaznica za Ligu prvaka
Zalaže se i za ulazak Hrvatske u Schengen.
- Pri kraju su sve tehničke pretpostavke i na redu je diplomacija. Loptica je na Vladi koja to mora odraditi, budući da je Schengen naša ulaznica u Ligu prvaka i ulaznica za zapad. To je važno zbog gospodarstva, slobodnog protoka ljudi i usluga, ali i sigurnosti, kaže Flego.
Po njegovim riječima, Hrvatska je druga najneuspješnija država u privlačenju sredstava iz EU fondova. Od ukupno 10 milijardi raspoloživih eura, Hrvatska je od 2014. do 2018. uspjela iskoristiti 1,9 milijardi na razne, kako je rekao, projektiće koji ne utječu na razvoj. Flego je otkrio da će za brojne amandmane, prijedloge i inicijative koje kani predložiti formirati platformu sastavljenu od raznih stručnjaka koji će mu pomagati znanjem i iskustvom, kako bi prijedlozi bili što konkretniji i kvalitetniji.