Restoran Sveti Nikola u Poreču (M. MIJOŠEK)
Od 10 najvažnijih nagrada dvije su otišle u Istru, obje u Poreč. Restoran godine je Sveti Nikola vlasnika Nikole Bijelića smješten na Obali maršala Tita, dok je nagrada za životno djelo "Anton Štifanić" otišla dugogodišnjem turističkom menadžeru i predsjedniku Udruge top kamping kvalitete Jerku Sladoljevu
Na večerašnjoj svečanoj dodjeli godišnjih hrvatskih turističkih nagrada - top 10 hrvatskog turizma - održanoj u sklopu Dana hrvatskog turizma na Hvaru, dvije su otišle u Istarsku županiju. Restoran godine je porečki Sveti Nikola vlasnika Nikole Bijelića smješten na Obali maršala Tita, dok nagrada za životno djelo "Anton Štifanić" ide dugogodišnjem istarskom turističkom menadžeru i predsjedniku Udruge top kamping kvalitete Jerku Sladoljevu iz Poreča.
Za restoran godine konkurirao je i rovinjski Brassierie Adriatic, za kamp godine Arena One 99 Glamping iz Pomera, za putničku agenciju godine pulski Uniline Travel Company te za hotel godine rovinjski Monte Mulini i porečki Valamar Isabella Island Resort.
Tijekom prve večeri (srijeda) dodijeljene su mnogobrojne nagrade Hrvatske turističke zajednice i Hrvatske gospodarske komore u kategorijama za destinacije godine, atrakcije godine, nagrade poslovnom sektoru (Turistički cvijet - kvaliteta za Hrvatsku) te ljude u turizmu. Iz Istarske županije nagrađeni su labinska Girandella Sundance Sandy Family Beach koja je proglašena plažom godine, rovinjski Monte Mulini najbolji je hrvatski hotel s pet zvjezdica, a kao najbolji hotel za obiteljski odmor proglašen je porečki Valamar Isabella Island Resort.
U kategoriji kampa s najboljom glamping ponudom, što je sasvim nova kategorija, slavio je Arena One 99 Glamping iz Pomera. U kategoriji velike destinacijske menadžment kompanije slavio je pulski Uniline Travel Company, a u kategoriji najboljeg hrvatskog restorana porečki restoran Sveti Nikola. U kategoriji "Čovjek – ključ uspjeha" dvoje je istarskih predstavnika dobilo nagrade: agencijska djelatnica Dragica Sladoljev iz porečke tvrtke Kompas Travel i recepcioner u Plavoj laguni Danijel Španjol.
"Nagrade su definitivno poticaj i Istra već dugi niz godina redovno ubire priznanja u različitim turističkim strukturama i temama i jako smo ponosni kad neka nagrade dođe u Istru. No, da li su nagrade najvažnije? Nisu, jer se ne radi zbog nagrada, već zbog gostiju. Njihovo zadovoljstvo i povratak u destinaciju najveća su nagrada. U redu je što članovi stručnih žirija žele dati nagrade i potaknuti sve one koji se trude u turizmu diljem zemlje, međutim, nagrada bi morala imati neki dignitet i smatram da Istra već nekoliko godina ne dobiva onoliko nagrada koliko zaista zaslužuje, jer Istra je lider hrvatskog turizma. Naime, u Istri prvoj do izražaja dolaze turistički trendovi, kvaliteta kroz sinergiju privatnog i javnog se itekako podiže u svim segmentima: od uređenja plaža u koje je uloženo 130 milijuna kuna, pješačkih staza, visitor centra kako u unutrašnjosti tako i na obali, kazala je pročelnica Istarske županije za turizam Nada Prodan Mraković, dodavši da su posebno zadovoljni produženjem turističke sezone u Istri, ali i iznimnim godišnjim 25-postotnim rastom turizma u unutrašnjoj Istri.
"Radimo dobar posao, ali ne smijemo biti i nismo samodopadni, već imamo još što za raditi idućih godina", zaključila je Prodan Mraković o toj temi, dok je na pitanje o problemu nedostatka radne snage u turizmu kazala da je to strukturni problem koji je trebao biti prepoznat mnogo ranije te prevladan kroz senzibilizaciju mladih ljudi za taj posao, ali i razmjernim povećenjem plaća u sektoru. (Anđelo DAGOSTIN)
OPŠIRNIJE U TISKANOM I ONLINE IZDANJU OD PETKA