Potkraj travnja je u saborsku proceduru upućen Vladin prijedlog novog zakona u cestovnom prijevozu. Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković kaže da se time uvode jednaka pravila za sve, a od novog zakona očekuje jeftiniji i dostupniji taksi prijevoz. Primjedbe da se novim zakonom pogoduje i "ide na ruku" Uberu, Butković odbacuje i ističe da će njime jedini povlašteni biti građani kojima se mora osigurati jeftiniji autotaksi prijevoz. Jedna od novina je i ta da gradovi i općine više neće moći određivati broj taksista na svome području već će morati izdati onoliko dozvola koliko bude zainteresiranih. Do sad se broj dozvola za autotaksi regulirao sukladno broju stanovnika, pa su primjerice, u gradovima izdavali jednu dozvolu na 1.000 - 1.200 stanovnika.
Licence
Vlada procjenjuje da će se liberalizacijom tržišta taksi usluga, koji sad predviđa lakše dobivanje licenci i ukidanje obaveze polaganja ispita o poznavanju područja na kojem se prijevoz obavlja, sadašnji broj od 3.000 taksista udvostručiti. Također, jedna od novosti je da će taksisti sami birati hoće li vožnju naplaćivati taksimetrom ili elektroničkom aplikacijom, a budući taksisti, koji nemaju valjanu licencu, morat će imati najmanje 21 godinu i "dobar ugled". To znači da neće moći taksirati ako su pravomoćno kažnjavani, odnosno ako su u zadnje dvije godine platili više od 25.000 kuna kazni. Kandidati će polagati teorijski ispit, bez obavezne trogodišnje stručne škole, a postojeći taksisti neće morati prolaziti tu proceduru već će im se licenca produžiti na rok od pet godina.
Kako će sve skupa izgledati u praksi tek treba vidjeti. No, bude li onako kako ministar Butković najavljuje, u grupi povlaštenih, koji će dobiti jeftiniji autotaksi prijevoz, trebali bi se naći i Puljani. Žitelji najvećeg istarskog grada, a ponekad i njihovi gosti, već godinama baštine kolektivni zaključak prema kojem su cijene autotaksi prijevoza u Puli - previsoke. U novijoj povijesti su ostali zabilježeni neki pokušaji kojih se pulski taksisti nerado sjećaju, a Puljani se uglavnom ne slažu s njima. U jednom se trenutku na tržištu pojavila tvrtka City Car koja je nudila fleksibilniju uslugu i puno povoljnije cijene prijevoza. Skupljali su putnike svuda, katkada i na marginama zakonske regulative, ali je činjenica da su Puljani rado koristili njihove usluge naprosto zato jer su bile znatno povoljnije. Nakon nestanka City Cara, na pulske se ulice pokušao ugurati i Taxi Cammeo, ali ni on nije potrajao. U vremenu prije i nakon njihovih dolazaka i pokušaja, Puljanima su na raspolaganju bili i ostali Pulapromet i - taksisti. Oni smatraju da cijena pulskog autotaksi prijevoza po kojoj je start 15 kuna i deset kuna svaki kilometar, uz 20 posto dodatka na noćnu vožnju, odnosno vožnju nedjeljom i blagdanom, nije previsoka. Usporedbe radi, Radio Taxi Zagreb start računa 10 kuna, a svaki slijedeći kilometar šest kuna, dok je kod zagrebačkog Taxi Cammea ista cijena za kilometar, a start je šest kuna.
(Leonid SLIJEPČEVIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM I ONLINE IZDANJU