Poduzetnička zona Ciglana Cerovlje ima sigurno veliku perspektivu zbog svog prometnog položaja, ali isto tako ima i neka ograničenja jer se nalazi u vodozaštitnom području * U zoni trenutačno djelatnost obavlja nekoliko poslovnih subjekata, a svakako da se ona stavi u potpunu funkciju predstoji njezino opremanje komunalnom infrastrukturom
Ovog je ljeta otvorena dionica autoceste Cerovlje-Lupoglav / Elvis Šterpin
Novi cerovljanski općinski načelnik koji je na tom mjestu zamijenio trenutnog saborskog zastupnika Emila Dausa je inženjer strojarstva Elvis Šterpin iz sela Zajerci podno Draguća.
Šterpin je bio zaposlen u buzetskom Cimosu na raznim rukovodećim mjestima, uključujući i voditelja proizvodnje u tvornicama u Buzetu i Roču. Od konca 2016. godine zaposlen je bio na mjestu pročelnika Upravnog odjela za gospodarenje prostorom Grada Buzeta, a u svibnju protekle godine postaje načelnik Cerovlja.
Vodstvo Općine Cerovlje ste preuzeli pred pola godine. S obzirom da ste novi u lokalnoj politici kako ste se snašli na novoj poziciji? Jeste li volonter ili profesionalac?
- Dužnost općinskog načelnika obavljam profesionalno. S obzirom da sam zadnje četiri godine radio u Gradu Buzetu na mjestu pročelnika iznimno mi je bilo od koristi znanje koje sam stekao u funkcioniranju jednog grada i njegove uprave. Veliki dio stvari se da preslikati na funkcioniranje općine, od planova, proračuna, organizacije komunalnih aktivnosti i svakodnevnih potreba mještana. Moram priznati da sam zadovoljan početkom mandata, a najviše zbog činjenice da smo planirane aktivnosti započeli i usmjerili u samu realizaciju.
Poznato je da se u vašem slučaju radi o općini relativno velike površine, reljefno razvedene, s mnogim "razbacanim zaseocima" zbog čega je izgradnja infrastrukture značajno otežana. U kojem ste stanju zatekli općinu prilikom preuzimanja vlasti od prethodnika Emila Dausa?
- Istina je da smo prostorno velika općina sa 106 četvornih kilometara površine koja ima veća naselja kao što su Cerovlje, Novaki Pazinski, Borut, Gologorica, a naselja nemaju osnovnu komunalnu infrastrukturu, u ovom slučaju odvodnju fekalnih otpadnih voda sa svojim pročistačima. Moramo napomenuti da su to naselja u drugoj vodozaštitnoj zoni. Ono što nam predstoji u narednom razdoblju po pitanju prometne infrastrukture je nužna sanacija oštećenih dijelova nerazvrstanih cesta, a sve u skladu s financijskim mogućnostima s obzirom da toga ima dosta. Od kolege Emila sam Općinu preuzeo u dobrom stanju i nastavio realizaciju već započetih projekata te pokretanje novih.
Spomenuli ste mi da će ovo biti nešto teža financijska godina za Općinu Cerovlje zbog novonastalih financijskih obaveza. Kako su one nastale i koliko one iznose?
- Općina Cerovlje s ostalim bivšim općinama i Gradom Pazinom pokreće projekt rekonstrukcije odmarališta Špadići gdje Općina Cerovlje sudjeluje kroz svoj udio vlasništva s financijskom obavezom od 290 tisuća kuna. Sljedeća financijska obaveza je dokapitalizacija društva Usluga odvodnja Pazin u iznosu od 190 tisuća kuna s ciljem efikasne organizacije i nadoknade troškova koji se financiraju EU projektima. Ono što nas najviše veseli je da smo za pedagošku godinu 2021./2022. osigurali dodatnu uslugu dodavanjem još jedne odgajateljice u dječjem vrtiću Novaki Pazinski zbog većeg broja djece i za to je potrebno dodatnih 140 tisuća kuna.
Gradit će se kanalizacija u Cerovlju i Pazinskim Novakima zajedno s pročistačem. Vrijedan je to projekt u dolini Pazinčice i s ekološkog aspekta. Koliko su ti projekti IVS-a financijski "teški", tko su izvođači, i u kojem roku se očekuje realizacija?
- Projekt izgradnje kanalizacije naselja Cerovlje je u izvođenju i planirani rok završetka radova je lipanj 2022. Ukupna vrijednost radova je 9 milijuna kuna bez PDV-a u dužini od 5,3 kilometara, radove izvodi Ekspert gradnja Buzet. U 2022./2023. prema za sada odobrenom planu nastavlja se izgradnja odvodnje fekalnih otpadnih voda za naselje Novaki Pazinski koja se u konačnici spaja na sistem odvodnje naselja Cerovlje u zajednički pročistač. Raspis javne nabave za radove očekuje se u prvoj polovici ove godine. Moram naglasiti da su to iznimno važni projekti u očuvanju izvorišta pitke vode u Istri.
Planira se proširenje groblja u Gologorici? Je li ono trenutno prekapacitirano? Kakvo je stanje što se tiče kapaciteta s ostalim grobljima na području općine?
- Da bi se započele aktivnosti proširenja groblja u Gologorici potrebno je svakako razraditi nekoliko ideja koje će pokazati optimum investicije i kapaciteta proširenja. To napominjem s aspekta same konfiguracije terena ili potreba za rješavanje imovinskopravnih odnosa. Nakon procjena pristupit će se izradi projekta. Ostala groblja, njih ukupnu 10, su nam u dobrom stanju osim groblja u naselju Borut za kojeg će biti potrebno proširenje.
Najavili ste pokretanje izmjena općinskog prostornog plana. Koji su razlozi za njihovo pokretanje?
- Prostorni plan je živi dokument kojeg treba svakih 4-6 godina mijenjati, refreširati, usklađivati i prilagođavati zahtjevima i potrebama stanovništva i investitora. Prostorni plan višeg reda, a mislim na prostorni Istarske županije isto tako mora prepoznati potencijale turističkog razvoja unutrašnjosti Istre s aspekta obnova sela, starih kuća s popratnim sadržajem.
Ovog je ljeta otvorena dionica autoceste Cerovlje-Lupoglav. Kakve su perspektive gospodarske zone Cerovlje koja je svojedobno bila poznata po ugašenoj ciglani?
- Poduzetnička zona Ciglana Cerovlje ima sigurno veliku perspektivu zbog svog prometnog položaja, ali isto tako ima i neka ograničenja jer se nalazi u vodozaštitnom području. U zoni trenutačno djelatnost obavlja nekoliko poslovnih subjekata, a svakako da se ona stavi u potpunu funkciju predstoji njezino opremanje komunalnom infrastrukturom.
Spominje se obnova hotela u Cerovlju. Nisam upoznat s detaljima. U čijem je on vlasništvu i kako bi ga se stavilo u funkciju?
- To je starija zgrada u samom centru naselja Cerovlje tzv. Stari hotel za kojeg je bilo potrebno osmisliti sadržaj s primarnim ciljem spašavanje zgrade, a da učinimo nešto korisno opredijelili smo se za izradu projektne dokumentacije s namjenom zelene tržnice gdje bi naši proizvođači hrane OPG-ovi mogli plasirati svoje domaće proizvode. Sam projekt prilagodili smo raspisanom natječaju Ministarstva poljoprivrede, međutim, zbog velikog interesa na nacionalnom nivou trenutačno smo ispod crte za dodjelu sredstava.
Svojedobno se spominjala izgradnja uzletišta za avione u Cerovlju, međutim, do toga nije došlo. Zašto?
- Neposredno do sportsko rekreacijske zone Bare planirano je sportsko uzletište međutim za realizaciju takvog tipa projekta predstoji niz koraka koje je potrebno realizirati. Od rješavanja imovinsko-pravnih odnosa s RH do ostalih uvjeta za puštanje u funkciju, kaže cerovljanski načelnik Elvis Šterpin.