(Snimio Milivoj Mijošek)
U rovinjskom Grand Park Hotelu, pred više od dvjesto uzvanika, održan je jučer workshop 7 Unique Istrian Experiences kojeg je organizirala Turistička zajednica Istarske županije.
(Snimio Milivoj Mijošek)
Cilj ovog ekskluzivnog workshopa bio je Istru, koja se sve više pozicionira kao premium destinacija u kojoj je i broj high-end gostiju u stalnom porastu, kroz nove i sofisticirane usluge te inovativne proizvode još bolje i kvalitetnije pozicionirati i samim time ojačati njenu premium ponudu.
Okupljenim sudionicima, redom djelatnicima turističkih zajednica i agencija, predstavnicima velikih hotelskih kuća, malih obiteljskih hotela, kampova, marina, poljoprivrednih gospodarstva, davateljima outdoor usluga, muzeja i ostalog, prvi se obratio župan Istarske županije Boris Miletić koji je istaknuo kako su se dosadašnja dva Master plana razvoja turizma Istre temeljila na principima održivosti, dok je kao model odabran onaj restrukturiranja i repozicioniranja.
- Iz današnje perspektive, i nakon dvadeset godina, vidimo da je pozicioniranje provedeno uspješno. I ono što je najvažnije, gosti su prepoznali da je Istra danas u potpunosti drugačija destinacija. Valja napomenuti i da je u tom periodu na području naše županije u prosjeku investirano oko 150 milijuna eura godišnje.
Boris Miletić (Snimio Milivoj Mijošek)
Isto tako, dodajmo i da ta ulaganja nisu uključivala samo poboljšanje smještaja i infrastrukture, već su se odnosila i na edukacije te usvajanje novih znanja i vještina što se, u konačnici, pokazalo dobitnom kombinacijom, rekao je župan Miletić, zaključivši i da smo regija koja treba težiti izvrsnosti jer smo teritorijalno mali da budemo prosječni!
O samom projektu 7 Unique Istrian Experiences, njegovom konceptu i smjernicama govorio je direktor Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević.
- Istra je u proteklih dvadeset godina intenzivno radila na procesu repozicioniranja i restruktuiranja destinacije, na način da kvalitetno podigne razinu kvalitete usluga i servisa. Također, veliki broj razvojnih turističkih projekata selektivnog karaktera nam je omogućio da produžimo turističku godinu, ali isto tako preusmjerili smo gotovo jednu desetinu turističkog prometa u unutrašnjost Istre, što u konkretnim brojkama znači više od tri milijuna noćenja godišnje.
(Snimio Milivoj Mijošek)
Istra je danas prepoznata kao vrlo dobro posložena i organizirana turistička destinacija i zasigurno spadamo među najkvalitetnije turističke regije u Europi, izjavio je Denis Ivošević.
O svijetu trendova u segmentu premium/luxury turizma, putem video walla, govorio je Javier Guillerna, direktor strateških partnerstva udruženja Virtuoso. Riječ je o mreži međunarodnih turističkih agencija specijaliziranih za luksuzna i iskustvena putovanja čiji savjetnici nude ekskluzivne sadržaje, rijetka iskustva i povlašteni pristup.
Naime, Turistička zajednica Istarske županije postala je destinacija partner ovog udruženja 2021. godine uz titulu "Virtuoso preferred partner". S tim u vezi dobro je istaknuti kako članstvo mogu ostvariti subjekti koji nude najvišu razinu usluge, servisa i proizvoda kroz jedinstvena iskustva i to isključivo na poziv i uz preporuku barem tri partnera koji za novopridošle partnere moraju jamčiti da mogu ispuniti visoke kriterije ove asocijacije.
Na konferenciji se naravno, govorilo o tome što traže premium putnici, što Istra nudi i kako možemo biti bolji. Odgovore na ta pitanja sudionici su dobili od osnivača i vlasnika nekoliko partnerskih agencija i platforme Virtuoso, Leonidas travel DMC Rijeka, Luxury Slovenija DMC, Intours Istria i Calvados club DMC Split, koje s uspjehom dovode goste u Istru, a svojim primjerima najboljih praksi pružaju odličan poticaj drugima.
(Snimio Milivoj Mijošek)
S rovinjskog workshopa potekao je i javni poziv kojim Turistička zajednica Istarske županije dodjeljuje potpore za inovativne turističke produkte i usluge u premium segmentu, s fondom nagrada u iznosu od 50 tisuća eura.
Nakon što stručna komisija zaprimi prijedloge odabrat će se 10 do 15 najboljih koncepata, koji će ući u završni krug i u finalu imati priliku predstaviti i demonstrirati svoj "unique experience" povjerenstvu. Kroz ocjenu njihove kreativnosti, inovativnosti i izvedivosti, sedam najboljih projekata bit će nagrađeno financijskim sredstvima.
U završenom dijelu konferencije Siniša Topalović, globalni direktor turističkog savjetovanja i izvršni partner tvrtke Horwath HTL, govorio je o ključnim izazovima u procesu izgradnje Istre kao premium destinacije.
- Smatram da je najvažnije, da se ove sezone izrade i završe planovi upravljanja destinacijama, koje su prvi korak prema kvaliteti njene ponude i izvrsnih sadržaja, rekao je Siniša Topalović.
Siniša Topalović (Snimio Milivoj Mijošek)
Denis Ivošević, direktor Turističke zajednice Istarske županije, aglasio je da konkurencija ne spava.
- Treba otvoreno reći da je konkurencija na Mediteranu, a posebno u Europi, itekako kompetitivna, stoga samo mali predah ili status quo u razvoju itekako može značiti gubljenje svojih pozicija u međunarodnoj turističkoj utakmici.
Naše je razvojno određenje održiv i odgovoran turizam, no imamo još jako puno prostora gdje možemo ugraditi izvornost, autentičnost koji će činiti razliku između jako dobro organiziranih turističkih regija od onih izvrsnih, zaključio je Ivošević te ponovio da je upravo ova konferencija s workshopom osmišljena na način da se gostima ponudi - to više.
Denis Ivošević (Snimio Milivoj Mijošek)