(Foto Istarska županija)
U poduzetničkom centru Coworking Pula predstavljen je projekt prenamjene zgrade ravnateljstva, u sklopu nekadašnje Mornaričke bolnice, u stambenu zgradu za smještaj deficitarnih medicinskih kadrova u javnom zdravstvu.
Riječ je o projektu koji ima za cilj zadržavanje postojećih i privlačenje novih medicinskih djelatnika u naš grad, a dio je programa mjera za zadržavanje i privlačenje deficitarnog kadra u socijalnim i zdravstvenim ustanovama. Prostor će se prenamijeniti, a budući stanovi bit će različitih veličina; najmanjih od 40-ak kvadrata do najvećih, veličine i do 80 kvadratnih metara.
Stanovi će se u konačnici iznajmljivati. Nakon što prođe postupak javne nabave i bude izabran najpovoljniji izvođač, predviđeni radovi za njihovu finalizaciju trebali bi biti gotovi u roku od 12 mjeseci.
- Izgradnja 22 stana zasigurno će doprinijeti da se riješi stambeno pitanje kao preduvjet ostanka u javnom sustavu, odnosno potencijalno dolazak novih zaposlenika koje nužno trebamo. U našem postojećem programu imamo 150 stanarina koje sufinanciramo; 50 takvih u OB Pula, u kojoj nismo osnivač te 100 stanarina u naših devet ustanova u kojima smo osnivač; to su zdravstvene i ustanove socijalne skrbi - domovi za starije.
Imamo već interes za sufinanciranje stanarine, a što su već i potencijalni korisnici budućih stanova. Osim toga prošli smo tjedan imali prvih sedam zaposlenika koji su dobili 20 tisuća eura neto od županije za kupovinu prve nekretnine; stana ili kuće.
Naš je krajnji cilj da se oni na taj način zbrinu, da kupe kuću ili stan, ali za početak su ovi stanovi jedna od vrlo dobrih mjera i imamo zainteresirane za njih, pojasnila je pročelnica Upravnog odjela za zdravstvo i socijalnu skrb Istarske županije dr. Gordana Antić.
Inače, svaka javna ustanova i njeno Upravno vijeće donosi odluke na godišnjoj razini te ako se ukaže potreba i češće od toga o vlastitom deficitarnom kadru. Ti kadrovi trenutno su prvenstveno doktori medicine te medicinske sestre i tehničari, a u nekim ustanovama i njegovatelji.
- Radimo strukturirani pristup kako bi čim više ljudi privukli u zadržali one koji su nam u sustav; da nam ne odlaze u privatni sektor. U OB Pula je zaposleno 1.300 ljudi koji su obuhvaćeni nekim mjerama, a u ustanovama u kojima smo mi osnivač 1.500 ljudi. Pripremamo anketu za zaposlenike ustanova koji će ocijeniti postojeće mjere iz ove godine, kako bi napravili nove mjere za iduću godinu i kako bi oni sami mogli prokomentirati i dati mišljenje o njima.
Moramo osmisliti način iznajmljivanja ovih budućih stanova, kako bi to bilo čim pravednije. Osim toga za naše zaposlenike koji rade dulje od pet godina osigurali smo ove godine posebne financijske bonuse vjernosti od 700 do 1.400 eura - za one koji rade dulje od 10 godina.
Oni djelatnici koji pojačano rade u turističkoj sezoni zbog velikog broja turista mogu dobiti još 900 eura kako bi si osigurali bolji životni standard što se pokazalo kao uspješnom mjerom jer smo održali zdravstveni sustav tijekom turističke sezone, a pritom i otvorili turističke ambulante, ukupno njih pet u Istarskim domovima zdravlja, pojasnila je Antić.
Hipotetski, ova stambena mjera smatra se dobrom podlogom za dovoljan broj liječnika obiteljske medicine koji su prepoznati kao gorući problem na tržištu rada. Primarna zdravstvena zaštita je temelj zdravstvene zaštite i trenutno spadaju u jedno od najdeficitarnijih zanimanja, uz pedijatre koji također kronično nedostaju.
U Istarskoj županiji shvatili su potrebu izgradnje ovakvih stanova, osim već postojećih novčanih mjera. Izgradnja 22 stana koštat će pet milijuna eura, uključujući PDV, a financira ga isključivo Istarska županija. Ni župan nije dvojio oko ovakve mjere, na čemu mu je pročelnica posebno i zahvalila.
- Bitno je da imamo projekt i ishodovanu pravovaljanu građevinsku dozvolu, a nakon toga slijedi postupak javne nabave te će stanove izgraditi najpovoljniji ponuđač. Ovo je još jedna u nizu potvrda koliko smo ozbiljno shvatili sve prisutniji problem nedostatka medicinskog kadra kao i kadra iz sustava socijalne skrbi. Briga o dostupnosti primjerene javne zdravstvene zaštite na teritoriju čitave naše Županije, kao i progresivna povećanja ulaganja u sustav obrazovanja osnovni su prioriteti moga mandata. Ne znam gradi li još koja županija stanove za potrebe svojih djelatnika, komentirao je ovom prilikom vidno zadovoljan istarski župan Boris Miletić.
Mjere Istarske županije su preko 70 posto usmjerene na postojeće djelatnika, ali dio sredstava usmjereno je na one koje žele doći, kako kaže župan, kao bonus dobrodošlice, ali je u svemu ipak najvažnije zadržati postojeći kadar, naglasio je Miletić.
Nakon provedbe javne nabave i odabira najpovoljnijeg ponuđača, okvirni rok za izvođenje radove je 12 mjeseci, a on naravno ovisi i o budućem izvođaču. Projekt prenamjene zgrade predstavio je arhitekt Igor Miletić iz projektantskog ureda Studio 92 koji ga i potpisuju. Za sam projekt je konstatirao da je iznimno humanitarnog karaktera, a prostor bivšeg ravnateljstva Mornaričke bolnice Pula, veličinom otprilike od dvije tisuće kvadrata, na ovaj će način biti rekonstruiran za potrebe liječnika, medicinskog osoblja i njihovih obitelji.
- Vodili smo jako računa pri izradi projekta budući da je sama zgrada stara, iz 1860-ih godina i ima svoje graditeljsko nasljeđe koje smo morali poštivati. Pritom, na input investitora - Istarske županije, pokušali smo dobiti što veći broj raznovrsnijih stanova; za samce, mlade parove i već formirane obitelji. Uspjeli smo to postići. Stanovi će biti potpuno opremljeni, a mi smo predložili jedan tip interijera koji ćemo danas prezentirati. On je u potpunosti u skladu s potrebama današnjeg vremena, rekao je arhitekt Miletić u što smo se na prezentaciji i uvjerili.
U neposrednoj blizini bivše zgrade ravnateljstva nalazi se i zgrada bivše kapelice koja će ovom prenamjenom dobiti novi sadržaj. Naime, ta će zgrada u budućnosti služiti stanarima kao prostor spremišta.