(Snimio Duško Marušić Čiči / Glas Istre)
Iz Hrvatskih željeznica stižu odlične vijesti - nakon što je zbog smanjenja brzine prometovanja vlakova, odnosno tehničkog stanja pruge, došlo do izmjene voznog rada na istarskom području koje je izazvalo nezadovoljstvo putnika, ponajviše učenika i roditelja, uz suglasnost Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, HŽ Putnički prijevoz je u suradnji s Upravnim odjelom za obrazovanje, sport i tehničku kulturu Istarske županije izradio novi vozni red za istarsko područje koji će na snagu stupiti 8. siječnja 2024. godine.
Kako je Glas Istre već pisao, nakon što je 10. prosinca 2023. godine promijenjen vozni red, iz Inicijative roditelja i mladih za istarske pruge u rekordnom roku su skupili više od 200 potpisa za peticiju kojom su tražili da Hrvatske željeznice korigiraju taj vozni red.
Naime, iz Inicijative smatraju da novi vozni red prema i iz Pazina nije usklađen s potrebama većine putnika, učenika srednjih škola.
"Prema novom voznom redu, srednjoškolci koji putuju na relaciji Pula-Pazin narednih će godinu dana stizati u Pazin gotovo sat vremena prije početka nastave u jutarnjoj smjeni, a u povratku će čekati vlak više od 90 minuta. Srednjoškolci koji putuju iz smjera Lupoglava prema Pazinu također stižu u Pazin punih sat vremena prije početka nastave. U popodnevnoj smjeni u kojoj je većina učenika i do dva puta tjedno, problem je još veći. Prema rasporedu Gimnazije i Strukovne škole Jurja Dobrile, čiji su učenici većina putnika na tim relacijama, prvi sat popodnevne smjene počinje u 14.30 sati, dok vlak koji dovozi učenike iz smjera Pule stiže u Pazin u 14.44 sati. Ovo je službeno vrijeme dolaska, no vlak često dođe kasnije zbog kvarova na kompozicijama. To znači da će učenici propustiti gotovo cijeli prvi sat nastave u popodnevnoj smjeni. Raniji vlak nije opcija – on stiže u Pazin oko 10 sati, četiri sata prije početka nastave", opisali su tada roditelji situaciju, istovremeno argumentirajući razloge svog reagiranja peticijom.
U izradu novog izmijenjenog voznog reda bili su uključeni roditelji, srednje škole, HŽ, Istarska županija i resorno ministarstvo, te su u rekordnom roku svi zajedno pronaši kompromisno rješenje koje će biti optimalno sve putnike.
4700 Pula (4.37) - Pazin (5.44/5.45) - Lupoglav (6.18/6.23) - Buzet (6.43)
4702 Pula (6.29) - Pazin (7.43/7.49) - Lupoglav (8.23/8.24) - Buzet (8.44)
4703 Buzet (4.48) - Lupoglav (5.08/5.09) - Pazin (5.41/5.54) - Pula (7.06)
4704/4722 Pula (9.07) - Pazin (10.15/10.16) - Lupoglav (10.50/10.53) - Buzet (11.13)
4705 Buzet (6.54) - Lupoglav (7.14/7.15) - Pazin (7.47/7.48) - Pula (9.00)
4706 Pula (13.13) - Pazin (14.20/14.35) - Lupoglav (15.08)
4723/4707 Buzet (10.25) - Lupoglav (10.45/11.16) - Pazin (11.48/11.49) - Pula (12.59)
4721 Buzet (11.37) - Lupoglav (11.57/11.58) - Pazin (12.30/12.31) - Pula 13.47)
4708 Pula (14.22) - Pazin (15.34/15.50) - Lupoglav (16.23/16.27) - Buzet (16.47)
4709 Buzet (13.23) - Lupoglav (13.43/13.44) - Pazin (14.17/14.33) - Pula (15.45)
4710 Pula (15.50) - Pazin (16.58/16.59) - Lupoglav (17.32)
4711 Lupoglav (15.15) - Pazin (15.47/15.52) - Pula (17.10)
4712 Pula (17.30) - Pazin (18.43/18.44) - Lupoglav (19.16/19.17) - Buzet (19.37)
4714 Pula (19.42) - Pazin (20.56/21.04) - Lupoglav (21.37/21.41) - Buzet (22.01)
4715 Buzet (17.16) - Lupoglav (17.36/17.37) - Pazin (18.09/18.10) - Pula (19.26)
4717 Buzet (20.09) - Lupoglav (20.29/20.30) - Pazin (21.02/21.03) - Pula (22.17)
4719 Lupoglav (19.50) - Pazin (20.22/20.23) - Pula (21.35)