Boric Kovaček, Kristjan Staničić, Joe Bašić i Petar Štefanić (Snimio Milivoj Mijošek)
Posezona je u Hrvatskoj ostvarila rekordne rezultate, a Weekend Media Festival je postao najprofitabilniji vikend u godini u Rovinju, moglo se čuti na panelu »Turizam osim sunca i mora«, održanom tijekom jučerašnjeg prvog dana 16. izdanja Weekend Media Festivala. Kako je istaknuo direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, Hrvatska ima itekako što ponuditi i izvan ljetnih mjeseci, a kontinuirano se ulažu napori u jačanje pred i posezone kako bi se glavna sezona rasteretila.
Na pitanje moderatora Petra Štefanića je li Rovinj vrsta destinacije koja je pronašla formulu da s događajima napravi dodatnu turističku vrijednost, Boris Kovaček, direktor agencije Pepermint, istaknuo je da se u svom dugogodišnjem iskustvu organizacije događaja uvjerio da bez podrške lokalne zajednice, odnosno ako grad ne živi s nekim događajem, on ima malo šanse da uspije.
- Weekend je postao najprofitabilniji vikend u godini za Rovinj. Svi hoteli i restorani i apsolutno svi drugi objekti ostvaruju najveći promet. Jači je od 1. ili 5. kolovoza, rekao je Kovaček dodajući da je to pokazalo i istraživanje Hrvatske gospodarske komore.
Joe Bašić, prvi čovjek megapopularnog splitskog Ultra festivala, naglasio je da je sinergija između grada i županije i države jako važna za održavanje međunarodnih manifestacije. Pojasnio je da se ove godine trenutak izostanka sinergije između Grada Splita i Ultre osjećao u javnosti. Kako je napomenuo, visok je rizik imati 40 tisuća gostiju u destinaciji ukoliko nisu sve službe na raspolaganju, kao i ako infrastruktura ne prati potrebe festivala. »U devet godina je ovaj festival privukao preko 1,5 milijuna gostiju, a ulaganje u infrastrukturu vezanu uz turizam je vrlo minimalno« - rekao je Bašić pojašnjavajući da se to osjetilo u nedostatku javnih wc-a, koji su se zaključavali već u 23 sata tijekom festivala.
Osim Splita i Rovinja, Staničić se nadovezao da su dobri primjeri i Umag, prepoznatljiv po tenisu i rukometu, koji se isprofilirao kao sportska i obiteljska destinacija. Drugi primjer je najveći istarski grad s Pula Film Festivalom.
- Pula je prekrasan grad zbog svoje povijesne jezgre, a kroz događanje kao što je filmski festival se dodatno brendira na turističkom tržištu. Ultra Europe Split kao jedan od velikih festivala, promijenio je turističku sliku Splita. Nemojmo zanemariti naš glavni grad Zagreb koji je zbog adventa postao prava cjelogodišnja destinacija. Advent ide dalje, nekoliko je puta bio proglašen za najbolji u Europi, i to se itekako vani cijeni i zbog toga ljudi žele doći u destinaciju. Svi ovi događaji jako utječu na sliku Hrvatske i brenda u svijetu, istaknuo je Staničić.
Na jedno od danas najkomentiranijih pitanja - je li hrvatski turizam skup, Kovaček je konstatirao da je to potpuno nepotrebna rasprava jer cijene ovise o ponudi i potražnji.
Na to se nadovezao Staničić, tvrdeći da kao destinacija nismo skupi i da Hrvatska ima širok raspon turističke ponude.
- Famozna kuglica sladoleda negdje zaista košta 4 i 5 eura, a drugdje 2 eura, pa nek svatko procijeni i odabire prema svojim mogućnostima, zaključio je Staničić.