(Hina/EPA)
Ugovori o dodjeli bespovratnih sredstava za provedbu druge faze programa „e-Škole: Razvoj sustava digitalno zrelih škola (II. faza)“, ukupne vrijednosti više od 1,3 milijarde kuna, potpisani su u petak u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu.
Sredstva su namijenjena za izgradnju lokalnih mreža u školama, opremanje škola i učionica, nabavu prijenosnih računala za nastavnike i učitelje, brojne i kontinuirane edukacije za nastavnike, ravnatelje i administrativne djelatnike i edukaciji o načinima primjene računalne opreme u svakodnevnom radu. Također i za razvoj digitalnih materijala i sadržaja koji se koriste u nastavi kao i razvoj e-usluga za nastavne i poslovne procese u školama.
Ugovor o dodjeli više od 996,3 milijuna kuna iz Europskog fonda za regionalni razvoj potpisali su ministrica regionalnog razvoja i fondova EU Nataša Tramišak, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje Tomislav Petric i ravnatelj CARNET-a Goran Kezunović.
Ugovor o dodjeli 350 milijuna kuna, potpisali su uz ravnatelja CARNET-a, ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs i pomoćnica ravnatelja ASOO-a za provedbu strukturnih instrumenata EU Martina Hundrić.
Nastavljamo s podizanjem digitalne zrelosti škola, istaknuo je ministar znanosti i obrazovanja Fuchs.
U uvjetima pandemije posebno se pokazalo koliko je važno podizanje kompetencije škola, učitelja i učenika, jer smo bili spremniji na izazove s kojim smo bili suočeni, dodao je . Uključujući i i pilot fazu projekata iz oba fonda ukupno ulažemo 1,6 milijardi kuna kojima obuhvaćamo više od 90 posto osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj te više od 20.000 nastavnika, stručnih suradnika i ostalih zaposlenika, naglasio je Fuchs.
Dodao je da kada 2022. bude završena 2. faza digitalizacije, 90 posto osnovnih i srednjih škola bit će spremno za digitalne izazove budućnosti.
Vezano uz aktualnu situaciju glede koronavirusa, ministar znanosti i obrazovanja rekao je da iako u ovom trenutku stanje nije normalno, kada se epidemija suzbije i nestane pandemije, očekuje nas povratak u normalne tokove.
Odao je priznanje CARNET-u izrazivši uvjerenost kako će druga faza projekta biti jednako uspješna kao i prva.
Projekt pridonosi jačanju kapaciteta, osnovnoškolskog i srednjoškolskog sustava te osposobljavanja učenika za tržište rada, daljnje školovanje i cjeloživotno učenje, kao i cjelovite informatizacije administracije i učenja unutar škola, istaknula je ministrica regionalnog razvoja i fondova EU Nataša Tramišak.
Projektom se financira izgradnja i poboljšanje infrastruktura u svrhu primjene sustava digitalno zrelih škola kroz primjenu informacijsko-komunikacijskih tehnologija u nastavnim i poslovnim procesima u svim javnim i osnovnim školama u RH.
Ravnatelj CARNET-a Goran Kezunović rekao je da susustavno korištenje najmodernije tehnologije u učenju i poučavanju, adekvatna infrastrukture i računalna oprema u svim školama u Hrvatskoj kao i brojne razvijene e-usluge za nastavne i poslovne procese te edukacije za razvoj poslovnih kompetencija djelatnika - samo neke od prednosti programa e-Škola.
Taj je program odigrao važnu ulogu u izvanrednoj situaciji izazvanoj pandemijom koronavirusa i potrebi za prelaskom na online nastavu tijekom protekle školske godine, istaknuo je Kezunović.
Napomenuo je kako su u okviru druge faze programa e-škole do sada projektirane mreže u 1056 škola, a izvedeno 767 od ukupno 1483 lokacije.
Ministra rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike Josip Aladrović istaknuo je kako je svrha projekta vrijednog gotovo 350 milijuna kuna sufinanciranog sredstvima ESF-a podiči digitalnu zrelost svih osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj. Time se nastoji pridonijeti digitalnoj transformaciji nastavnih i poslovnih procesa u sustavu obrazovanja i pripremiti učenike na život i rad u 21. stoljeću i unaprijediti kompetencije zaposlenika.
Ravnatelj SAFU-a Tomislavu Petric rekao je kako će projektom digitalizacije školstva e-škole biti obuhvaćeni i odgojno obrazovni djelatnici, administrativno osoblje te učenici u više od 1000 osnovnih i srednjih škola s ciljem razvoja digitalno zrelih škola.