ZAGREB

Manje od petine srednjoškolaca upoznato je s informacijama o kontracepciji

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Samo 16 posto učenika trećeg razreda srednjih škola u Hrvatskoj ima osnovnu razinu znanja o kontracepcijskim metodama, stoga Hrvatski zavod za javno zdravstvo od 15. lipnja do 4. rujna provodi kampanju za zaštitu spolnog i reproduktivnog zdravlja „Nema maženja bez paženja“.

Preliminarni rezultati istraživanja HZJZ-a provedenog u školskoj godini 2021./2022., na uzorku od 1208 učenika 3. razreda srednjih škola iz cijele Hrvatske, pokazuju da je njih 355 (29,3 posto) imalo neku vrstu spolnoga odnosa. Od 355 spolno aktivnih učenika samo njih 57 (16 posto) ima osnovnu razinu znanja o kontracepcijskim metodama.

Kako bi mladima omogućili pristup točnim i provjerenim informacijama, HZJZ će i ovog ljeta organizirati kampanju „Nema maženja bez paženja“, u sklopu projekta „Živjeti zdravo“, čija je voditeljica je prof. Sanja Musić Milanović.

„Naglasak kampanje je na mladima koji su često suočeni sa zbunjujućim i proturječnim informacijama iz nepouzdanih izvora“, istaknuli su iz HZJZ-a u priopćenju.

Istraživanje među učenicima srednjih škola uključivalo je pet pitanja na koja su učenici trebali odgovoriti s „točno“ ili „netočno“: hormonska kontracepcija služi za zaštitu od spolno prenosivih infekcija i neplanirane trudnoće; prekinuti snošaj ima visoku djelotvornost u sprečavanju trudnoće; ako se koristi hormonska kontracepcija, nema potrebe za korištenjem kondoma; kondom se može upotrijebiti više puta; dvostruka zaštita je korištenje dva kondoma istovremeno.

Radi vidljivosti kampanje na nacionalnoj razini, bit će prikazane preventivne poruke putem info panoa, svlačionica na plažama diljem Hrvatske i plakata u ljekarnama.

Kampanjom se želi podići svijest svih građana, posebice mladih, o važnosti očuvanja i unaprjeđenja spolnog i reproduktivnog zdravlja.

U sklopu ovogodišnje kampanje provest će se online edukacije putem objava i kvizova na društvenim mrežama. Za najoriginalnije fotografije, videozapise i slogane te najbrže točne odgovore na kvizovima znanja predviđene su nagrade.

 

 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter