(Hina/EPA)
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost pokrenuo je promotivno-edukativnu kampanju "I bez ukrasnog papira dar u srce dira", kako bi potaknuo građane da smanje količinu otpada koja nastaje za vrijeme blagdana, izvijestili su u petak iz Fonda.
Cilj kampanje je pokazati da je moguće održati blagdansku čaroliju i istovremeno brinuti za okoliš, i to kroz smanjenje korištenja papira za umatanje. Naime, istraživanja pokazuju da se u ovo doba godine količina otpada poveća za 30-ak posto.
"Kad znamo da prosječan Hrvat godišnje proizvede 432 kilograma otpada, odnosno dnevno više od kilograma, nije teško izračunati da se već uz malu promjenu navika ta količina može značajno smanjiti", tvrde u Fondu.
Naglašavaju kako je nažalost, još uvijek u prosječnoj kanti za smeće više od pola sadržaja papir, karton i plastika, koje je zapravo vrlo jednostavno odvojiti. Upravo ta vrsta otpada se za vrijeme blagdana odlaže u većoj količini, s obzirom da raste potrošnja, a tako i nabava novih predmeta - s ambalažom od papira, kartona ili plastike.
Kako bi kod građana potaknuo svijest o tom problemu, Fond savjetuje da ovih božićnih i novogodišnjih blagdana brigu, osim za bližnje, pokažu i prema okolišu.
"Ovom inicijativom želimo pozvati građane da umjesto ukrasnih papira koji se ne mogu reciklirati, isprobaju neku od alternativa klasičnom umatanju. Mogućnosti su brojne, a neke od njih smo prikazali u kratkim videima u sklopu naše Facebook stranice - Za ljepšu našu! Od poklanjanja u staklenim teglicama koje svi možemo pronaći u smoćnici, pa do japanske metode zamatanja u marame, organizacije potrage za poklonom ili neke druge kreativne ideje - ovog Božića pažnju ćemo pokloniti i prirodi", kažu Hini iz Fondove Službe za odnose s javnošću.
Također je važno da se i kod samog odabira darova vodimo brigom za okoliš, dajući prednost proizvodima koji su napravljeni od recikliranih materijala te ponovnoj uporabi, zahvaljujući kojoj se stvaraju novi, unikatni proizvodi.
Uz kratke 'učini sam' video filmove te televizijski i radijski spot, posebnost ove kampanje su i vanjski oglasi (tzv. billboardi), koji su za ovu priliku sasvim ogoljeni te je na njima, bez dodatnog papira, rukom ispisan slogan kampanje. Na ovaj način je i Fond simbolično pridonio smanjenju korištenja papira, kojeg je katkad nemoguće izbjeći.
"Ako se ipak odlučite svoje darove umotati, neka to bude u papire koji se mogu reciklirati i koje nakon otvaranja darova možete odložiti u za to predviđene spremnike. A za dodatne ideje kako pokazati da želite sve najbolje najdražima i prirodi posjetite Fondovu facebook stranicu Za ljepšu našu! i uvjerite se da doista i bez ukrasnog papira - dar u srce dira", poručuju iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.