tragična nesreća

Županijski DORH pokrenuo istragu ne protiv Uprave Jadrolinije, već protiv - pomoraca s Lastova

| Autor: Novi list
(Snimio Nel Pavletić/Pixsell)

(Snimio Nel Pavletić/Pixsell)


Nakon što smo ranije neslužbeno doznali da DORH ne istražuje niti jednog člana iz bivše uprave Jadrolinije za tragičnu nesreću na trajektu Lastovo, gdje su u padu ukrcajne rampe trojica pomoraca poginula, a jedan je teško ozlijeđen, sad su iz Županijskog državnog odvjetništva u Rijeci i službeno potvrdili da su pokrenuli istragu – ne protiv uprave, smijenjene upravo zbog ove tragedije – već protiv trojice pomoraca s Lastova.

Koga istražuju?

Riječ je o zapovjedniku, prvom časniku palube i vođi palube s Lastova. Zapovjednika terete da je isključio hidrauličku pumpu, premda je znao da ukrcajna rampa može stajati u uspravnom položaju jedino dok pumpa radi.

Vođa palube, tvrdi DORH, nije izdao zapovijed kormilaru za osiguranje rampe klinovima, a prvi časnik palube – podsjetimo, riječ je o jedinom članu posade koji se nalazio ispod rampe, a preživio je pad, uz teške ozljede – nije upozorio vođu palube da to zapovijedi kormilaru.

Priopćenje DORH-a prenosimo ispod:

– Županijsko državno odvjetništvo u Rijeci je, po zaprimanju kaznene prijave Policijske uprave primorsko-goranske, donijelo rješenje o provođenju istrage protiv trojice hrvatskih državljana (1987., 1992. i 1975.) zbog počinjenja teškog kaznenog djela protiv opće sigurnosti iz članka 222. stavka 1. i 2. Kaznenog zakona, u vezi članka 215. stavka 2. Kaznenog zakona.

Rješenjem o provođenju istrage terete se da bi 11. kolovoza 2024. oko 15,00 sati, na trajektu u vlasništvu putničkog brodara iz Rijeke, koji je bio privezan na trajektnom pristaništu u Malom Lošinju, 36-godišnjak kao zapovjednik broda, 31-godišnjak kao prvi časnik palube i 49-godišnjak kao vođa palube, postupali protivno propisima o mjerama sigurnosti na brodu te protivno naučenim postupcima upravljanja brodom i protivno pravilima struke.

Za što ih krive?

Naime, svjesni da tri člana posade obavljaju radove ispod podignute ukrcajne rampe koja nije propisno osigurana zabravnim klinovima, pristajući da ugroze život i tijelo navedenih članova posade, prvookrivljenik kao zapovjednik broda isključio je hidrauličku pumpu, iako je znao da ukrcajna rampa može stajati u podignutom položaju jedino dok hidraulička pumpa radi, trećeokrivljenik kao vođa palube propustio je izdati zapovijed kormilaru za propisno osiguranje ukrcajne rampe zabravnim klinovima, a drugookrivljenik kao prvi časnik palube propustio je trećeokrivljenika upozoriti da izda takvu zapovijed kormilaru, pa kada je prvookrivljenik kao zapovjednik broda upozorio trećeokrivljenika da ukrcajna rampa nije propisno osigurana od pada, ovaj se na to upozorenje oglušio.

Uslijed opisanih propusta navedene trojice okrivljenika, došlo je do pada ukrcajne rampe na članove posade koji su se nalazili ispod rampe, kojom prilikom su kormilar, vođa stroja i mornar zadobili ozljede od kojih su smrtno stradali, dok je drugookrivljenik zadobio ozljede teške naravi.

Tijekom istrage provest će se sve dokazne radnje određene rješenjem o provođenju istrage, kao i sve druge radnje na čiju potrebu provođenja ukaže tijek istrage, a kako bi se utvrdile sve okolnosti predmetnog događaja, odnosno počinjenja djela te kaznenopravne odgovornosti svih počinitelja, priopćilo je Županijsko državno odvjetništvo u Rijeci.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter