Unsplash
Nakon više od dvije godine korištenja na hrvatskim cestama, električni romobili bit će konačno ozakonjeni, piše u petak Jutarnji list.
Ministarstvo unutarnjih poslova u javnu raspravu uputilo je izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama kojim se u Hrvatskoj vozilo bez sjedećeg mjesta definira kao "osobno prijevozno sredstvo", a čiji radni obujam nije veći od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,25 kW i koja na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km/h.
Riječ je o električnim romobilima, monociklima s motornim ili električnim pogonom. Ova definicija praktički znači da se u Hrvatskoj nakon usvajanja ove izmjene zakona više neće smjeti koristiti električni romobili veće snage od 0,25 kW i koji mogu postizati brzinu veću od 25 kilometara na sat.
A sada na ulicama možete naići na el. romobile koji razvijaju brzinu i do 70 kilometara na sat. Prema ovom prijedlogu tako snažni el. romobili bili bi zabranjeni, čemu se već prvog dana javne rasprave o prijedlogu zakona usporitivo veći broj vlasnika.
Prema prijedlogu MUP-a, el. romobile bi mogle voziti osobe starije od 14 godina. Korisnik bi ga mogao voziti po biciklističkoj stazi ili traci. Ako toga nema, mogao bi ga koristiti po nogostupu, ali u tom slučaju bi morao ići brzinom pješaka. Odnosno maksimalno 5 kilometara na sat. I tu dolazimo do važne razlike između bicikla i el. romobila.
U slučaju kada nema biciklističke staze, biciklist se mora spustiti na kolnik, a korisnik el. romobila mora ići na nogostup. Ako se neće držati te odredbe, može biti kažnjen s 500 kuna, donosi Jutarnji list.