(Hina/EPA)
Prateći europske indekse, na Zagrebačkoj burzi u srijedu su Crobex indeksi korigirani naniže za otprilike pola posto, dan nakon što su skočili za više od dva posto zahvaljujući vijestima o napretku u mirovnim pregovorima između Rusije i Ukrajine.
Crobex indeks pao je u srijedu 0,57 posto, na 2.106 bodova, prekinuvši uspon nakon tri dana. Istodobno, Crobex10 oslabio je za 0,48 posto, na 1.262 boda.
Oba indeksa tako su oslabila, nakon što su jučer porasla 2 posto i vratila se na razine prije 24. veljače, kada je započela ruska invazija na Ukrajinu.
Crobexi su, kao i prethodnih dana, pratili europske burzovne indekse, koji su pali nakon jučerašnjeg snažnog skoka. STOXX 600 indeks vodećih europskih dionica bio je oko 16,30 sati u minusu 0,6 posto.
Svi sektorski indeksi na ZSE su danas pali, osim građevinskog, koji je stagnirao u odnosu na dan ranije. Najviše je pao industrijski, za 0,94 posto.
Redovni promet dionicama iznosio je 6 milijuna kuna, što je za 4,5 milijuna manje nego dan ranije.
Jedina s milijunskim prometom bila je dionica Mon Perina, kojom je prvog dana trgovanja na Zagrebačkoj burzi ostvareno 1,35 milijuna kuna. Cijena joj je stagnirala na 41,5 kuna.
Po likvidnosti slijedi dionica Zagrebačke banke, kojom je ostvareno 665,6 tisuća kuna. Cijena joj je oslabila 0,28 posto, na 71 kunu.
Dionicom Valamar Riviere ostvareno je 613 tisuća kuna prometa, a cijena joj se spustila 0,61 posto, na 32,4 kune.
Znatniji promet, 602 tisuće kuna, imala je još i dionica AD Plastika, čija je cijena oslabila 5,12 posto, na 102 kune, pa je među likvidnijima bila najveća gubitnica.
Ugovor s Centrom za reciklažu podignuo cijenu dionice Jadroplova
S druge strane, najviše je porasla cijena dionice Jadroplova, za 5,4 posto, na 58,5 kuna.
Jadroplov je danas izvijestio da je putem svoje tvrtke kćeri Split Maritime sklopio ugovor o prijevozu tereta sa zagrebačkom tvrtkom Centar za reciklažu na razdoblje od pet godina, uz predviđeni godišnji prihod od 10 milijuna američkih dolara.
Jadroplov će temeljem tog ugovora pružati usluge prijevoza tereta motornim brodom Split, najstarijim u svojoj floti, izgrađenim 1998. godine. Teret će prevoziti u razdoblju od pet godina
na relaciji hrvatskih luka Split i Rijeka za turske luke na Mediteranu i Mramornom moru. Predviđeni godišnjih prihod broda je 10 milijuna dolara, odnosno za ukupno ugovoreno razdoblje 50 milijuna dolara.
Na Zagrebačkoj se burzi danas se trgovalo s ukupno 36 dionica, pri čemu je cijena njih 13 porasla, 14 pala, a 9 ostala ista.