(Hina/EPA)
Hotelsko-turistička Valamar Grupa u 2021. je znatno oporavila poslovanje ostvarivši u odnosu na 2020. porast ukupnih prihoda od 141 posto, na gotovo 1,7 milijardi kuna te neto dobit od 108,7 milijuna kuna, za razliku od 2020. kada je poslovala s gubitkom od gotovo 359 milijuna kuna.
U financijskom izvješću te najveće hotelske grupacije u Hrvatskoj navodi se da su prihodi od prodaje u 2021. iznosili 1,3 milijarde kuna i činili 80,7 posto u ukupnim prihodima, a u odnosu na 2020. su rasli gotovo 149 posto.
Najveći dio tih prihoda ili 86,7 posto ostvaren je od prodaje na stranim tržištima, gdje su porasli za 700,6 milijuna kuna u odnosu na 2020. ili na gotovo 1,2 milijarde kuna.
Porasli su i materijalni troškovi za 77 posto, na 396,1 milijun kuna, kao i troškovi osoblja za 85,1 posto, na 301,3 milijuna kuna, također zbog povećanja obujma poslovanja i povećane potrebe za radnom snagom.
Iz Valamara u izvješću navode i da je ostvarena operativna dobit (EBITDA) od 646 milijuna kuna u 2021. dosegla razinu od 84 posto iz 2019. godine, a u pojedinim segmentima ju je i nadmašila, čemu je razlog vrlo jaka potražnja za većinom objekata u visokoj sezoni, što je utjecalo i na bitno povećanje broja noćenja, ali i prosječnih cijena za 6 posto u odnosu na 2019. godinu.
Od ostalih detalja iz poslovanja 2021., iz Valamara iznose da su uz podršku socijalnih partnera i mjera Vlade uspjeli očuvati sva radna mjesta, što je omogućilo i realizaciju solidne turističke sezone 2021., a radnike su i dodatno nagrađivali s ukupnim fondom od 56 milijuna kuna.
Tijekom kriznog pandemijskog razdoblja fokusirali su se i na razvoj novih brendova, proizvoda i usluga, uz nastavak ulaganja u repozicioniranje portfelja većim od 870 milijuna kuna od 2019., a krenuli su i u novu fazu rasta širenjem s investicijskim partnerima u Hrvatskoj i daljnjom internacionalizacijom portfelja u Austriji.
Po destinacijama i segmentima u kojima posluju u Hrvatskoj, ističu sjeverno-jadranske, kampove i premium smještaj s odličnim rezultatima, dok u Dubrovniku nije postignut značajniji oporavak poslovanja.
Ukupno je u svim njihovim objektima u 2021. ostvareno pet milijuna noćenja, što je 120 posto više nego 2020., ali još 26 posto manje nego u rekordnoj 2019.
U 2022. se nadaju nastavku pozitivnih trendova te za razliku od lani, planiraju i otvoriti sve svoje objekte, hotele i kampove, tj. raditi punim kapacitetom, međutim napominju da će koronakriza i dalje utjecati na turističko poslovanje i gospodarstvo, čiji normalizaciju očekuje 2022. i 2023.
Smatraju i da će dodatni impuls Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji moguće uslijediti nakon ulaske Hrvatske u Schengenski prostor, što bi se trebalo dogoditi polovicom 2022., a pozitivan utjecaj očekuju i od uvođenja eura planirano za 1. siječnja 2023.