BEOGRAD

Skromna ponuda Hrvatske na 42. sajmu turizma u Beogradu

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


U Beogradu je u nedjelju završen 42. sajam turizma, najveća manifestacija te vrste u regiji, a predstavljanje hrvatske turističke ponude bilo je ove godine iznimno skromno, izuzme li se organizirani nastup 12 vinara pod okriljem HGK-a na pratećem sajmu vina „BeoWine“.

Štandove u dvoranama Beogradskog sajma samostalno su imale turističke zajednice Zagreba, Ludbrega i otoka Vira, dok je Makarska nastupila partnerski u okviru štanda vojvođanskog grada Titela.

Svoju turističku ponudu u četiri dana prikazalo je oko 900 izlagača i suizlagača iz 40 zemalja, uz više od 400 održanih susreta i sastanaka, organiziranih u okviru poslovnog dijela "B to B", organiziranog u suradnji Beogradskog sajma turizma, Gospodarske komore Srbije i Europske mreže poduzetnika.

Ti sastanci su, po ocjeni organizatora, "podigli poslovnost sajma za još jednu razinu jer su angažirani izlagači imali priliku komunicirati s kupcima iz cijelog svijeta".

Uz ponudu brojnih domaćih agencija, na beogradskoj turističkoj smotri je - s obzirom na broj turista u ljetnjoj sezoni - uobičajen nastup turoperatera i agencija iz Grčke, Turske, Egipta, Tunisa, Bugarske i Crne Gore, a ove godine štand je na jednom od udarnih mjesta u središnjoj dvorani beogradskog velesajma zakupila Slovenija, dok su se na zasebnom štandu nudili i aranžmani za nekoliko slovenskih termi.

"Mi bismo voljeli da sljedeće godine na sajmu turizma imamo znatno više sudionika iz Hrvatske jer hrvatsko turističko tržište ima svoju publiku i potražnju, a uvjereni smo da bi veća zastupljenost pridonijela i većoj prodaji i broju turista ukoliko bi vidljivost njihove turističke ponude bila veća", rekao je za Hinu glasnogovornik 42. Sajma turizma u Beogradu Dejan Veselinov.

On navodi podatke Narodne banke Srbije da je Hrvatska na 6. mjestu među top 10 zemalja u kojima srpski turisti, u milijunima eura, ostave najviše novca u izvanpansionskoj potrošnji. Na prvom mjestu je Grčka s 344 milijuna eura, slijede Turska (157), Njemačka (62), Italija (57) i Crna Gora (42), a iza Hrvatske (30) su Slovenija (28), Španjolska (26), te Bugarska i Austrija s 20 milijuna eura.

Iz Osijeka preko Beograda i slovenske agencije - na Jadran

Iskustva nekoliko agencija koje u svojoj ponudi imaju hrvatsko primorje, kako kaže Veselinov, govore da se iduće godine može očekivati veće prisustvo hrvatskih turističkih djelatnika, agencija, hotela, turističkih organizacija gradova, regija i turističkih zajednica iz cijele Hrvatske, bilo pojedinačno ili u okviru gospodarske komore ili nacionalne turističke zajednice (HTZ).

Direktor Turističke zajednice općine i otoka Vir Srđan Liverić kaže da su "svake godine na sajmu u Beogradu"

"Mi cijenimo srpsko tržište iz prostog razloga što svake godine imamo povećanje broja srpskih turista koji dolaze kod nas, na naš otok. Zadovoljni smo posjećenošću našega štanda i vjerujemo da ćemo u skorije vrijeme napraviti jednu veću prezentaciju, u Beogradu ili Novom Sadu, kao što smo imali prije pet godina u beogradskom restoranu 'Milošev konak'", rekao je Liverić za Hinu.

Najavljujući sudjelovanje i na sljedećem sajmu, Liverić kaže kako u ovogodišnjoj sezoni očekuje povećanje broja turista iz Srbije "minimalno za tri do pet posto" u odnosu na 2019.

U beogradskom predstavništvu jedne slovenske turističke agencije koja u ponudi ima hrvatsko primorje kažu da je "tradicionalno velik interes za Istru", a da su traženije desetinacije Korčula, Hvar, Kvarner, Dalmacija.

"Ove godine zabilježili smo i jedan posve neobičan, nesvakidašnji aranžman, pravi kuriozitet, kada je bračni par iz Osijeka došao ovdje u Beograd, da preko agencije - koja je de facto slovenska, ali čije je predstavništvo u Beogradu - po našim cijenama ode na hrvatsko primorje", rekao je za Hinu promoter te agencije.

Hrvatski vinari zadovoljni sajmom

Hrvatski vinari redoviti su na Međunarodnom sajmu vina „BeoWine“, pratećoj manifestaciji Sajma turizma, a ove godine nastupilo ih je 12 - od Slavonije do Istre - koji su odabrani na natječaju Hrvatske gospodarske komore.

Marko Maras i Roberto Tercolo iz obiteljske vinarije "Terzolo" s porečkog vinogorja zadovoljni su "i sajmom i posjetom", ali i "pozitivnim ocjenama" koje su dobili za svoja vina.

"Ljudi u Beogradu vole Istru, poznaju istarska vina, poglavito malvaziju, pa se mi nadamo budućoj suradnji i na ovom tržištu", rekao je Roberto Terzolo.

"Ovdje su - kako bismo mi rekli - 'ljudi doma' i s Istrom, Dalmacijom, s bilo kojim jadranskim otokom ...Sve je to prepoznato na našem tržištu - znaju i gdje su Hvar, Split, Rovinj ili Poreč, pa tako znaju i vole i naša vina", kaže Marko Maras.

Beogradski sajam turizma 2019. godine je, prema podacima nacionalne turističke asocijacije (YUTA), posjetilo više od 65.000 ljudi, a ove godine očekuje se približno toliko.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter