(Hina/EPA)
Iz Njemačke se ove godine u hrvatskom turizmu može očekivati daljnji porast turističkog prometa do 3 posto u odnosu na 2019., a i dosadašnja razina prodaje kod njemačkih partnera veća je nego lani u ovo vrijeme, poručio je u četvrtak sa turističkog sajma f.re.e iz Muenchena direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
Sajam f.re.e u Muenchenu jedan je od važnijih međunarodnih turističkih sajmova u Njemačkoj, kojeg posjećuje i široka i poslovna publika, a jedan je od važnijih za hrvatski turizam s obzirom da se održava u Bavarskoj, odakle već godinama dolazi oko 30 posto njemačkih turista koji posjećuju Hrvatsku.
Ove godine se taj sajam održava od 19. do 23. veljače, te hrvatsku turističku ponudu uz HTZ (Hrvatska turistička zajednica) predstavlja i više od 20 drugih izlagača (turističke tvrtke, zajednice i drugi), pri čemu iz HTZ-a ističu i dolazak velikog izaslanstva srednje Dalmacije sa 70-ak alkara, alkarskih momaka i članova sinjske gradske glazbe, koji su uoči sajma prodefilirali centrom Muenchena.
"Predstavljanje na sajmu u Muenchenu izuzetno nam je važno zbog velikog udjela Bavaraca u ukupnom prometu iz Njemačke, a ove smo godine nastup i obogatili predstavljanjem alkara i 300-godišnje manifestacije Sinjska alka. Sreli smo se i s ključnim strateškim partnerima, poput touroperatora FTI Touristik, ID Riva Tours i drugima, koji prognoziraju rast potražnje za hrvatskim destinacijama ove godine u Njemačkoj", naglasio je Staničić.
Iznio je i podatke da je do sada ove godine iz Njemačke došlo 25 posto više turista nego lani u isto vrijeme, a ostvarili su i 18 posto više noćenja.
Prema priopćenju HTZ-a, Staničić se u Muenchenu susreo sa izaslanikom bavarske vlade i pomoćnikom ministra za međunarodne i europske poslove Michaelom Hinterdoblerom, vlasnikom tvrtke Konig Ludwig Kaltenberg u čijem je vlasništvu brand Kaltenberg Prinzom Leopold Von Bayernom, te članicom gradske skupštine grada Muenchena Evelyne Menges, a u četvrtak su na sajam došli i državni tajnik u Ministarstvu turizma Tonči Glavina te predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović.
Glavina je tim povodom poručio da je dosadašnja razina turističke prodaje na njemačkom tržištu za Hrvatsku veća nego lani, poručivši da će i ove godine iz te zemlje biti novih avio linija.
"Zračna povezanost uvelike utječe na rast turističkog prometa te stoga i ove godine očekujemo nastavak uspostave dodatnih avio linija iz Njemačke. Turističko tržište sve se više mijenja pa se tako sve veći broj njemačkih turista okreće održivosti, proizvodima i ponudama s ugrađenom komponentom očuvanja prirode, a upravo u tom segmentu vidimo priliku za jačanje naše pozicije i u budućnosti na njemačkom tržištu", izdvojio je Glavina.
Sinjski alkari posebna atrakcija
Nakon alkarskog defilea u centru Muenchena uoči sajma, u četvrtak se na samom sajmu održava program Viteškog alkarskog društva i Gradske glazbe grada Sinja, kroz koji se posebno predstavlja Splitsko-dalmatinska županija, s ciljem popularizacije UNESCO-ovog zaštićenog tog viteškog nadmetanja, ali i srednje Dalmacije i cijele Hrvatske kao turističke destinacije.
"Osobita je čast biti domaćin sinjskim alkarima u Muenchenu i promovirati Sinjsku alku na najvećem bavarskom turističkom sajmu f.re.e., i ponosni smo da smo dio hrvatske kulture i tradicije predstavili Bavarcima", istaknula je voditeljica ispostave HTZ-a u Muenchenu Nera Miličić, dodajući da je Sinjska alka i dio europske baštine, što se potvrđuje i kroz dogovorenu suradnju sinjskih alkara i vitezova od Kaltenberga.
Na sajmu HTZ nastupa sa osvježenim vizualnim izgledom štanda, koji je uoči Europskog nogometnog prvenstva obogaćen i elementima crveno bijelih kvadratića, a posjetitelji štanda mogu degustirati koktele i hrvatska vina.
Iz HTZ-a podsjećaju da je u 2019. iz Njemačke u Hrvatskoj bilo rekordnih 3 milijuna turista, koji su ostvarili više od 21 milijun noćenja, što je bilo 3 posto više nego u 2018.