(Hina/EPA)
Radovi na izgradnji vijadukta Carevdar, duljine 632 metra, u sklopu projekta HŽ infrastrukture o rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka na dionici Križevci - Koprivnica - državna granica u punom su jeku.
Voditelj projekta Ivo Jurić u utorak je na gradilištu vijadukta Carevdar rekao da se dovršenje radova na tom objektu planira do kraja godine, a trenutačno se izvode radovi na gornjem ustroju vijadukta tehnologijom s viseće skele.
„Nakon toga radit će se na sljedećem objektu, vijaduktu Komari koji je isto relativno velik, oko 350 metara. Vijadukt u Carevdaru duljine je preko 600 metara i i jedan je od najvećih na gradilištu. Imamo jedan veliki objekt, nadvožnjak Lepavina 2 te most Drava koji je u blizini granice s Mađarskom. Trenutačno na tom objektu dovozimo čeličnu konstrukciju za gornji ustroj iz Turske i planirano je da taj objekt bude gotov do kraja godine“, rekao je Jurić.
Spomenuo je također da ih je u samom početku radova omela pandemija koronavirusa, zbog čega je bio i odgođen sam početak, a novi izazov je rat u Ukrajini i ekstremna eskalacija cijena građevinskog materijala.
„Zbog rata u Ukrajini imamo problema s isporukom materijala i dostupnosti materijala na tržištu, a, uz to, i ekstremna eskalacija cijena građevinskog materijala i čelika, armature itd., više od 100 posto. Sada se očekuje, nadam se vrlo brzo, rješenje na razini Hrvatske i na razini svih javnih poduzeća da se omogući naplata izvođaču zbog tih povećanih troškova“, izjavio je Jurić prigodom obilaska radova na vijaduktu Carevdar.
Na novinarski upit o prvom vlaku koji će krenuti novom prugom, rekao je da bi se to trebalo dogoditi 11. rujna 2024. godine. Nakon obilaska gradilišta vijadukta Carevdar, obiđeno je i gradilište nadvožnjaka Lepavina 2.
Projektom "Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica" u cijelosti se rekonstruira postojeći i gradi drugi kolosijek željezničke pruge od Križevaca do mađarske granice.
HŽ Infrastruktura d.o.o. na taj način nastavlja s modernizacijom Mediteranskoga koridora, koji preko luke Rijeka, Zagreba i Budimpešte povezuje Pirenejski poluotok s mađarsko-ukrajinskom granicom, a time i s jedinstvenom transeuropskom prometnom mrežom. Projekt je dio nastavka razvoja željezničke mreže te uspostave dvokolosiječne željezničke pruge visoke učinkovitosti za mješoviti prijevoz od mađarske granice do luke Rijeka.
Radove izvodi turska tvrtka Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A. S., s kojom je u ožujku 2020. godine potpisan ugovor o građenju vrijednosti 322,4 milijuna eura (bez PDV-a). Na tom zahtjevnom poslu angažirano je oko 500 djelatnika koji su, inače, smješteni u izgrađenom naselju Gornji Čret kod Križevaca.
Projekt je sufinanciran iz Instrumenta za povezivanje Europe – sektor prometa. Ukupna vrijednost projekta iznosi 350 milijuna eura (bez PDV-a). Projektom se izvode radovi na dogradnji drugoga kolosijeka i rekonstrukciji postojećeg kolosijeka od Križevaca do mađarske granice, čime će se omogućiti postizanje brzine vlakova do 160 kilometara na sat, s ograničenjem od 150 kilometara u Lepavini i 100 kilometara u Koprivnici. Nova dvokolosiječna dionica slijedi postojeću trasu uz iznimku poddionice Carevdar – Lepavina. Ukupna duljina dionice pruge Križevci – Koprivnica – državna granica s Mađarskom smanjit će se s 43,2 kilometra na 42,6 kilometara. Planirani završetak projekta je u 2024. godini.