Ubrzani radovi na tunelu Učka (Snimio Vedran Karuza)
Prije 40 godina, 27. rujnu 1981., prva vozila prošla su kroz tunel Učku. U prosincu prošle godine službeno su počeli radovi na njegovoj drugoj cijevi. Danas mehanizacija buši s obje strane Učke - i u kvarnerskom i u istarskom portalu. Nova cijev tunela u promet bi trebala biti puštena uoči ljetne turističke sezone 2024, donose vijesti HRT.
Ubrzavaju se radovi na drugoj cijevi Tunela Učka. S obje strane obavljena su testna miniranja i sada se već ušlo u tunel dug 5,6 kilometara. Dvjesto metra već je probijeno.
- Dnevni proboj tunela planira se 10 metara po čelu, znači s istarske i kvarnerske stane. Sve skupa bilo bi 20 metara na dan. U nekoj špici na gradilištu će biti 500 ljudi, najavio je direktor projekta Luka Dujmović.
Oko 600.000 tona materijala bit će iskopano iz tunela. U prvim redovima uvijek su mineri i betonirci.
- Upalimo stroj i sve se radi na daljinsko upravljanje. Šprica se beton po zidovima. Radi se o betonu koji se odmah steže, ne pada dolje, nema oplate, ide direktno na zid, objasnio je strojar Tvrtko Bilješković.
U proboju tunela koristi se najmodernija tehnologija. Svaki utovarivač vrijedi milijun eura. Postavljena je i transportna traka.
- Drobilica drobi i s trakom se vozi van. Drobilica je kapaciteta do 500 tona na sat vremena gotovog materijala izvezenog van, rekao je voditelj poslova Stjepan Culi.
Cijena tunela je 200 milijuna eura, a rok dovršetka je 42 mjeseca. Angažirana je domaća operativa i izvođači te će se raditi u tri smjene.
- Nakon 2 godine radova proboj bi mogao biti gotov. Onda će uslijediti godina dana opremanja tunela kako bi se postigli najviši standardi sigurnosti prometa u tunelu. Mi moramo graditi uz promet, to znači da će sve zahtijevati ipak 3 godine radova, rekao je tehnički direktor Bina Istre Christian Santaleza.
Spojem na riječku obilaznicu, Istarski ipsilon bit će izravno povezan punim profilom autoceste na sustav Hrvatskih autocesta. U tome je iznimno značenje gradnje druge cijevi tunela Učka.