prva cijev OTVORENa PRIJE točno  40 GODINA

RADOVI NA DRUGOJ CIJEVI TUNELA UČKA Probijeno već 200 metara

| Autor: Glas Istre
Ubrzani radovi na tunelu Učka (Snimio Vedran Karuza)

Ubrzani radovi na tunelu Učka (Snimio Vedran Karuza)


Prije 40 godina, 27. rujnu 1981., prva vozila prošla su kroz tunel Učku. U prosincu prošle godine službeno su počeli radovi na njegovoj drugoj cijevi. Danas mehanizacija buši s obje strane Učke - i u kvarnerskom i u istarskom portalu. Nova cijev tunela u promet bi trebala biti puštena uoči ljetne turističke sezone 2024, donose vijesti HRT.

Ubrzavaju se radovi na drugoj cijevi Tunela Učka. S obje strane obavljena su testna miniranja i sada se već ušlo u tunel dug 5,6 kilometara. Dvjesto metra već je probijeno.

- Dnevni proboj tunela planira se 10 metara po čelu, znači s istarske i kvarnerske stane. Sve skupa bilo bi 20 metara na dan. U nekoj špici na gradilištu će biti 500 ljudi, najavio je direktor projekta Luka Dujmović.

Oko 600.000 tona materijala bit će iskopano iz tunela. U prvim redovima uvijek su mineri i betonirci.

- Upalimo stroj i sve se radi na daljinsko upravljanje. Šprica se beton po zidovima. Radi se o betonu koji se odmah steže, ne pada dolje, nema oplate, ide direktno na zid, objasnio je strojar Tvrtko Bilješković.

U proboju tunela koristi se najmodernija tehnologija. Svaki utovarivač vrijedi milijun eura. Postavljena je i transportna traka.

- Drobilica drobi i s trakom se vozi van. Drobilica je kapaciteta do 500 tona na sat vremena gotovog materijala izvezenog van, rekao je voditelj poslova Stjepan Culi.

Cijena tunela je 200 milijuna eura, a rok dovršetka je 42 mjeseca. Angažirana je domaća operativa i izvođači te će se raditi u tri smjene.

- Nakon 2 godine radova proboj bi mogao biti gotov. Onda će uslijediti godina dana opremanja tunela kako bi se postigli najviši standardi sigurnosti prometa u tunelu. Mi moramo graditi uz promet, to znači da će sve zahtijevati ipak 3 godine radova, rekao je tehnički direktor Bina Istre Christian Santaleza.

Spojem na riječku obilaznicu, Istarski ipsilon bit će izravno povezan punim profilom autoceste na sustav Hrvatskih autocesta. U tome je iznimno značenje gradnje druge cijevi tunela Učka.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter