(Hina/EPA)
Iako se nalazimo u vremenima neizvjesnosti i nesigurnosti za poslovanje i poduzetništvo, važno je nastaviti gledati prema naprijed i ustrajati u izgradnji boljeg poduzetničkog sustava, istaknuto je u utorak na konferenciji "Budućnost poduzetništva: Stvaranje prilika za rast i razvoj".
Povod konferenciji, koju su organizirali Hrvatska udruga poslodavaca (HUP) i Institut za inovacije, je Digitalni učenički inkubator - projekt koji je okupio više od 1800 učenika i učitelja iz više od 160 škola iz svih krajeva Hrvatske, a koji žele razvijati vlastite kreativne potencijale i poduzetničke projekte.
Predsjednik HUP-a i predsjednik Uprave Pliva Hrvatska Mihael Furjan je istaknuo kako u HUP-u važnim smatraju da Hrvatska bude dobro mjesto za investiranje, stvaranje i zapošljavanje.
"Hrvatska je i danas sjajno mjesto za život - imamo lijepu zemlju i pametne ljude, a cilj nam je učiniti ju i sjajnim mjestom za poslovanje", rekao je.
Iako se nalazimo u razdoblju velike krize, Furjan poručuje da se ne treba obeshrabriti jer je kriza uvijek prilika. "Najuspješnije kompanije danas stvorene su u zadnjih 20 godina - Ali Baba, Google, Amazon - oni su promijenili svijet u kojem živimo i to na bolje", istaknuo je Furjan koji se nada da će biti prepoznate prilike koje se pružaju kroz projekt Digitalni učenički inkubator.
"Ako i ne možete nešto učiniti sami, pokušajte pronaći partnere i nemojte posustati zbog činjenice da krećete ispočetka. Mnoge najuspješnije kompanije krenule su upravo tako, iz vlastite garaže jer na kraju dana najvažnija je kvalitetna i inovativna ideja. Nadam se da će Hrvatska uskoro postati mjesto u kojem će se razvijati brojni 'jednorozi' i uspješne poduzetničke ideje", rekao je Furjan.
Goran Vlašić iz Instituta za inovacije uz ostalo se dotaknuo i ključnih razloga propadanja najvećih kompanija svijeta navodeći kako je vrlo teško nabrojati 15 kompanija starijih od 150 godina u cijelome svijetu.
Razlog je, kako je rekao, nešto što zovemo prokletstvo uspjeha i lijenost mozga. "Što smo uspješniji u tome što radimo, što smo veći i značajniji igrač, to ćemo sve teže propitkivati postojeće stanje i razmišljati o potencijalnim disrupcijama i novim logikama poslovanja koje nas mogu uništit. Naš mozak je lijen, ne želi promišljati, zadovoljan je statusom quo i koristi analogije kako bi donio najlogičnije i optimalne poslovne odluke. Ukoliko se ne izbacujemo iz takvih perspektiva kontinurano, ograničavamo vlastiti potencijal za opstankom ali mogućnošću stvaranja vrijednosti kroz inovacije", istaknuo je Vlašić.
Govoreći o važnosti i utjecaju digitalizacije na poslovanje, Ivan Gabrić iz A1 Hrvatska je rekao kako je ubrzanju digitalnih procesa pridonijela covid pandemija, koja je po tom pitanju napravila više od zadnjih dvadesetak godina rada i milijarde kuna ulaganja u digitalnu transformaciju.
Iznio je i podatke istraživanja prema kojemu će 65 posto djece koja upisuju osnovnu školu raditi neke od poslova budućnosti za koje im trebaju digitalne vještine. "Danas već imamo dobro plaćene dizajnere virtualne stvarnosti i e-sport natjecatelje, zanimanja koja nisu postojala prije deset godina", rekao je.
Na konferenciji je bilo riječi i o važnosti strasti i vizije na putu poduzetništva, ključnim znanjima i vještinama koje su nužne za razvoj poduzetnika budućnosti, digitalnom dobu kao velikoj prilici za poduzetničke pothvate, itd.
Također je istaknuto i kako se projektom Digitalni učenički inkubator želi mladima dati prilika za uspjeh i učenje, biti njihov kompas, karta i smjernica k njihovom putu prema uspjehu.
Doprinos izgradnji tog ekosustava može se dati kroz donacije putem platforme croinvest.eu, a sva prikupljena sredstva idu za nagrade najkreativnijim školama u Hrvatskoj. Donacije se prikupljaju do 20. svibnja kada će biti održana i dodjela nagrada najboljim školama.