(Hina/EPA)
Njemačka je u petak pristala osigurati dodatnu pomoć zračnim lukama kako bi se spasila radna mjesta i sačuvala infrastruktura u zrakoplovnom sektoru, teško pogođenom pandemijom covida-19.
Berlin će iduća dva tjedna razgovarati sa saveznim zemljama o financijskim opcijama za zračne luke, navodi se u zajedničkom priopćenju vlade i predstavnika zrakoplovnog sektora.
„Potrebni su dodatni zajednički napori savezne i vlada saveznih zemalja kako bi se srednjoročno osigurala ekonomska osnova zračnih luka“, stoji u priopćenju.
Pad broja putnika ugrožava radna mjesta 25 do 30 posto od ukupno oko 180.000 radnika u njemačkim zračnim lukama, rekao je ministar prometa Andreas Scheuer.
Prošle je subote u Berlinu otvoren dugo očekivani novi aerodrom, baš u razdoblju ogromnog pada potražnje za uslugama zračnog prijevoza, i već se procjenjuje da neće ostvariti dovoljno prihoda za vraćanje dugova.
Sektor je od vlade zatražio milijardu eura za pokrivanje troškova otvorenih zračnih luka u uvjetima gotovo zamrlog prometa zbog mjera zatvaranja. U priopćenju se taj iznos ne spominje, ističe Reuters.
Vlada ispituje mogućnost premošćivanja ili pokrivanja gubitka prihoda državnog udruženja za kontrolu zračnog prometa DFS kako bi spriječila naglo povećanje naknada za zrakoplovne tvrtke, navodi se u dokumentu.
Žele također proširiti mrežu letova na udaljene destinacije, koji su profitabilni za zrakoplovne tvrtke, ali su u velikoj mjeri obustavljeni, i to izuzećem putnika na određenim koridorima od ograničenja vezanih za covid 19.
Da bi to postigli, planiraju u dogovoru sa zdravstvenim vlastima uspostaviti režim testiranja i karantene.
Ministarstvo prometa istodobno je poručilo da namjerava spriječiti damping cijena karata u budućnosti, naznačivši da ne smiju biti niže od poreza i pristojbi.
Podrška europskom zrakoplovnom sektoru varira od države do države. Najvelikodušnijima su se pokazale Njemačka i Francuska spašavanjem Lufthanse i Air France-KLM-a, navodi Reuters podatke iz istraživanja Journal of Air Transport Managementa.