(Hina/EPA)
Belgijski pivar Heineken izvijestio je u srijedu da mu je prodaja u trećem tromjesečju pala manje nego što su očekivali zahvaljujući boljim rezultatima u Sjevernoj i Južnoj Americi.
Obujam prodaje piva smanjio se u trećem tromjesečju 1,9 posto prema usporedivoj osnovi iz istog prošlogodišnjeg razdoblja. Kompanija je očekivala da će u prosjeku pasti 5,9 posto.
U prvih devet mjeseci pao je 8,1 posto.
Rezultati su u trećem tromjesečju u svim regijama bili bolji nego što su u Heinekenu predviđali, osim u Aziji gdje je prodaja potonula 12,3 posto zbog urušavanja potražnje u Vijetnamu, drugom najvažnijem tržištu.
Na području obje Amerike volumen prodaje piva porastao je 2,5 posto, pri čemu je u SAD-u poskočio oko 13 posto, budući da su distributeri obnavljali zalihe. Sličan je postotni skok zabilježen i u Brazilu gdje se Heineken akvizicijom proširio u 2017. godini i postao drugi najveći igrač.
U Europi prodaja je pala 2,4 posto.
Kompanija očekuje da će posljednje tromjesečje 2020. biti nestabilno budući da su mnoge europske zemlje uvele nova ograničenja, uključujući zatvaranja barova i restorana, kako bi zaustavile snažno širenje koronavirusa.
Nova su ograničenja uvedena i u Aziji, u Maleziji, Mijanmaru i Šri Lanki.
Proizvođač najprodavanijeg europskog lager piva Heineken i brendova Tiger i Sol povukao je u travnju smjernice za 2020. godinu u uvjetima prvog vala pandemije a danas je priopćio da će objaviti samo opći pregled za ostatak godine.
Očekuju da će za određeni volumen zaraditi manje novca zbog promjene u navikama kupaca koji više ne konzumiraju njegove proizvode u kafićima već ih kupuju u trgovinama.
Troškovi će vjerojatno biti veći nego prošle godine, pri čemu će biti jeftnije proizvoditi i isporučivati pivo u bačvama koje će moći ponovo koristiti nego u limenkama i bocama.
Pivar je već smanjio diskrecijsku potrošnju i neke kapitalne izdatke.
Najavio je da će u 2021. započeti s restrukturiranjem sjedišta i regionalnih ureda kako bi smanjio troškove radne snage za 20 posto.